Özbekler, Çaykur’un Yeşil Çayını Sevdi
Özbekistan’ın en büyük uluslararası gıda fuarı olan ‘World Food 2013’e katılan Çaykur, en çok yeşil çayı ile ilgi gördü.
Türkiye’nin çayını, dünyaya tanıtma çalışmalarını sürdüren Çaykur, 3-5 Nisan 2013 tarihleri arasında Özbekistan’ın başkenti Taşkent’te düzenlenen ‘Word Food 2013 Fuarı’na katıldı. Siyah çay, yeşil çay ve organik çaylarıyla fuara katılan Çaykur’un en çok ilgi gören ürünü yeşil çay oldu.
Yurtdışında gerçekleştirilen fuarlarda Türkiye ve Çaykur’un tanıtımının yapılmasının önemine vurgu yapan Çaykur Genel Müdür İmdat Sütlüoğlu, “Çaykur olarak, dünyanın en büyük çay firmasıyız. Ürettiğimiz çayların tamamını kendimiz paketliyoruz. Hedefimiz dış pazarlara açılarak üç bin ton olan çay ihracatımızı Cumhuriyet´in 100’üncü yılında 50 bin tona çıkarmak. Bu yolda emin adımlarla ilerliyoruz. Çaykur olarak dünyanın en büyük organik çay üreticisi olma vasfını da taşıyor ve bunu geliştirmeye devam ediyoruz. Geçtiğimiz yıl 13 bin dekar alanda organik üretim yapıyorduk, bu yıl buna 76 bin dekar alan daha ilave ettik. Öte yandan, hızlı bir gelişim ile organik pazarda önemli bir yer edinmek, çayımızı, damak tadımızı ve çay kültürümüzü dünyaya tanıtmak istiyoruz. Şu anda Avrupa Birliği ülkeleri başta olmak üzere otuz ülkeye çay ihraç ediyoruz. Dünya çay pazarında yaşanan kıyasıya rekabet nedeniyle dış piyasalarda yeni pazarların araştırılması ve o pazarlarda var olmak gücümüze güç katacağına inanıyor ve uluslararası fuarları, hem ihracat hem de ürünlerimizi dünyaya tanıtabilmemiz açısından çok önemsiyoruz.” dedi.Üç gün süren fuarı 15 bin kişi ziyaret etti. Türkiye’den 10 firma fuarda yerini alırken fuara toplamda 200 firma katıldı.
Çaykur Hakkında
Çaykur, 46 Yaş Çay İşleme Fabrikası, 3 Çay Paketleme Fabrikası, 2 Pazarlama ve Üretim Bölge Müdürlüğü, 7 Pazarlama Bölge Müdürlüğü, Anatamir Fabrikası, Atatürk Çay ve Bahçe Kültürleri Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü, 11.504 çalışanı ve 7.200 ton/gün yaş çay işleme kapasitesi ile Türkiye çay sektörünün en büyük ve lider kuruluşudur.
Haberin Kaynağı : Bersay İletişim Danışmanlığı
08.04.2013