İstanbul Metro Forumu 9-10 Nisan 2015 Tarihlerinde İstanbul’da Yapılacak
İstanbul’da trafiğin en büyük kurtarıcısı olan metrolar sayesinde, en az 250 bin aracın trafiğe çıkmasının önüne geçildiği bildirildi.
• Bir metro 250 bin araca bedel!
• İstanbul’da trafiğin en büyük kurtarıcısı olan metrolar sayesinde en az 250 bin aracın trafiğe çıkmasının önüne geçildiği bildirildi
• İTÜ Raylı Sistemler Mühendisliği Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Mehmet Turan Söylemez:
“Metro ve raylı sistemler günde 1 milyon 600 bin kişi tarafından kullanılıyor”
Ana arterlerde gerçekleşen trafik sıkışıklığının boyutları ve dönemler arasında yaşanan farklılıkları ortaya çıkarmak için yapılan ‘İstanbul Trafik Otoritmi’ çalışmasının trafikte geçirilen her 60 dakikanın 40 dakikasının kayıp olduğu sonucunu ortaya koyması ile yeniden sorgulanan İstanbul trafiğinin, yapılması planlanan metro yatırımlarıyla rahatlatılması hedefleniyor.
Genel ulaşım çeşitlerine bakıldığında kara ulaşımının birinci sırada olduğunu ifade eden İTÜ Raylı Sistemler Mühendisliği Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Mehmet Turan Söylemez, bu sırayı raylı sistemlerin izlediğini, deniz ulaşımının ise en son sırada yer aldığını kaydetti.
Metroların İstanbul’da bulunan raylı ulaşım sistemleri arasında en büyük paya sahip olduğunu belirten Söylemez, “Yüzde 14’lük oran ile metrolar İstanbullular’ın en fazla tercih ettiği raylı sistem olarak yer alıyor” dedi.
Yoğun trafiğin hakim olduğu İstanbul’da vatandaşların raylı sistemlere teşvik edilmesinin son derece önemli olduğunun altını çizen Prof. Dr. Söylemez konuyla ilgili şunları söyledi:
“İstanbul trafiğinin önemli ölçüde rahatlatılabilmesi vatandaşların toplu taşıma araçlarını kullanmasından geçiyor. Ancak çok sayıda kişi kendi aracı ile trafiğe çıkıyor. Elde edilen verilere göre metro ve raylı sistemler günde 1 milyon 600 bin kişi tarafından kullanılıyor. Bu demek oluyor ki metrolar sayesinde en az 250 bin aracın trafiğe çıkmasının önüne geçiliyor. Bu sayı ne kadar artarsa İstanbul trafiği de o kadar rahatlar. Ayrıca metro ve raylı sistemlerin kullanımlarının artması ile kentlerin akaryakıt maliyetlerinde de düşüşler sağlanır. Böylelikle vatandaş hem vakitten hem de nakitten kazanır.”
Trafikteki gecikmenin maliyeti büyük
Trafikte yaşanan gecikmenin yıllık maliyetinin yaklaşık 6.5 milyar TL olduğunu anımsatan Prof. Dr. Söylemez, İstanbul’da metro kullanım oranlarının artırılmasının İstanbul trafiğine tek çözüm olacağını vurguladı.
Dünya geneline bakıldığında Londra’da metro ve raylı sistemlerin günde 3 milyon 500 bin kişi tarafından kullanıldığına işaret eden Prof. Dr. Mehmet Turan Söylemez, Paris’te bu rakamın 4 milyon 500 bin olduğunu, Tokyo’da ise günde 8 milyon 700 kişinin metro ve raylı sistemleri kullandığını belirtti.
İstanbul Metro Forumu
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), İstanbul Ulaşım A.Ş, Ticaret Eşleştirme Derneği ile Altyapı ve Kazısız Teknolojiler Derneği’nin destekleriyle İstanbul’da trafiği günlük haber olmaktan çıkaracak bir etkinliğin düzenleneceğine dikkati çeken Prof. Dr. Söylemez, “9-10 Nisan 2015 tarihlerinde İstanbul’da gerçekleştirilecek olan İstanbul Metro Forumu artık bir dünya şehri haline gelen İstanbul’un çevreci, hızlı, engelli dostu, entegre ve sürdürülebilir metro yatırımlarına ışık tutarken, idareler, yükleniciler, alt yükleniciler, tedarikçiler ve konuyla ilgili diğer paydaşları da bir araya getirecek” dedi.
Haberin Kaynağı : Railway Turkey
11.03.2015