Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro Hattında Geri Sayım Başladı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu: Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro Hattını 22 Ocak Pazar Günü Hizmete Açıyoruz
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu:
Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro Hattını 22 Ocak Pazar Günü Hizmete Açıyoruz
Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro Hattında Geri Sayım Başladı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kağıthane-İstanbul Havalimanı metro hattını, 9 gün sonra, 22 Ocak 2023 Pazar günü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın teşrifleri ile hizmete açacaklarını bildirdi. Metro hattının günlük 800 bin yolcuya hizmet verecek kapasitede olduğuna işaret eden Karaismailoğlu, “Bir eserimizle ülkemize bir daha ‘en’leri ve ‘ilk’leri yaşatmanın memnuniyetini, gururunu taşıyoruz” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Gayrettepe-Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro hattında incelemelerde bulundu. Ardından basın açıklaması yapan Karaismailoğlu, “Beşiktaş (Gayrettepe)-Kağıthane-Eyüp (Göktürk)-İstanbul Havalimanı metro hattımızda 9 istasyon bulunuyor. Metro hattımız; Kağıthane, Eyüpsultan ve Arnavutköy ilçelerinden geçecek ve 8 istasyonla günlük 800 bin yolcuya hizmet edecek kapasitededir. Dünyanın en büyük ve bir numaralı havalimanı ve bölgenin en önemli küresel aktarma merkezi olan İstanbul Havalimanı’na, Metro hattımızın Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı entegrasyonu sayesinde, tüm raylı sistemle doğrudan, güvenli, hızlı ve ekonomik şekilde ulaşmak mümkün olacaktır” ifadelerini kullandı.
Bir Eserimizle Daha “İlk” ve “En”leri Yaşatıyoruz
Hattın işletmeye açılmasıyla İstanbul Havalimanı’na; Kağıthane'den 24 dakikada, Göktürk'ten 12 dakikada ulaşılabileceğini kaydeden Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:
“Ülkemizin dünyaya açılan kapısına ulaşmak işte bu kadar kolay ve konforlu hale geliyor. Bir eserimizle ülkemize bir daha ‘en’leri ve ‘ilk’leri yaşatmanın memnuniyetini, gururunu taşıyoruz. Türkiye’nin tek seferde ihale ve inşa edilen en uzun metrosundan bahsediyoruz. Hattımızın en kısa sürede hizmete alınabilmesi için Türkiye’de ilk defa bir metro projesinde 10 adet tünel açma makinasını aynı anda kullandık. TBM ilerlemelerinde; günde 65,5 metre, haftada 306 metre, ayda 1233 metre ile kazı rekorlarını kırdık. Saatte 120 kilometre hız ile Türkiye’nin en hızlı metro araçları da bu hattımızda çalışılacak. 72 metre ile Türkiye’nin en derin metro istasyonu olan Gayrettepe İstasyonu’nu da bu proje kapsamında inşa edildi. Türkiye metro hatlarında ilk kez burada prekast panel ile kusursuz demiryolu altyapısı inşa ettik. Bu sayede yolcularımıza hızlı tren konforunda sürüş imkanı sunacağız. Akıllı tünel konseptini dünya metrolarında ilk defa bu projede biz hayata geçiriyoruz. Böylece tünel yangın güvenliğine yeni bir teknoloji kazandırdık. Bakanlığımızın destekleri ve Aselsan işbirliği ile yine ilk defa yerli ve milli imkanlarla geliştirilen sinyalizasyon sistemi bu metro hattımızda kullanılacak.”
Metro Hatlarımızın Her Süreci Milli ve Yerli
Kağıthane-Eyüp(Göktürk)-İstanbul Havalimanı Metro Hattı ile çok önemli çok değerli bir projeyi İstanbul’a ve Türkiye’ye kazandırmanın gururu içinde olduklarını dile getiren Karaismailoğlu, “Burada edindiğimiz deneyimlerle metro inşalarında artık yeni bir döneme giriyor, dünyaya da yol gösteriyoruz. Artık metro hatlarımızın yapım aşamasından, elektrifikasyon ve sinyalizasyon aşamasına kadar her süreci kendi mühendisliğimizin ürünü; yani milli ve yerli olarak üretiyoruz. Bundan sonra tren sinyalizasyon ve arayüz çalışmalarını yerli imkanlarla hayata geçireceğiz. Yerli elektrik sistemlerine ve bataryalara sahip araçlar kullanacağız. Bu hatta 10 tren setimiz var. Bunlara ilave olarak, ilk yerli metro aracı motoruna sahip yeni tren setlerini de devreye alacak olmaktan büyük gurur duyuyoruz. Yerli ve milli imkanların, üretimin, ürünlerin kullanılması, dışa bağımlılıktan uzak bir ülke demektir. Bölgesinde lider, dünyada oyun kurucu konuma yükselmek, en büyük ilk 10 ekonomi arasında yerini almak için çalışmalarını, hazırlıklarını aralıksız sürdüren Türkiye’miz, milli bağımsızlığını bu atılımlarla daha da güçlendiriyor, sağlamlaştırıyor. Türkiye’nin, Türkiye Yüzyılı’nın altyapısını inşa eden, milletimizi aydınlık geleceğine taşımak için 5 bin şantiye ve hizmet noktasında 700 bin çalışma arkadaşımızla emek veren bir bakanlık olarak, bu konuda ne gerekiyorsa yapmaya Cumhurbaşkanımızın liderliğinde devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
Metro Hattının Ekonomik Kazancı 2,6 Milyar Euro
Hattın ilk aşamada Mahmutbey metrosu ile Kağıthane’ye entegre olduğunun altını çizen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, bahar aylarında bu hattı metrobüs ve Hacıosman-Yenikapı Metrosu Zincirlikuyu İstasyonları ile entegre edeceklerini, yaklaşık 3,5 kilometrelik bir etabı daha tamamlayarak, hattı 37,5 kilometreye çıkaracaklarını bildirdi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, “Ülkemize, İstanbul’umuza konforlu, hızlı ve güvenli bir ulaşım hizmetini bir kez daha kazandırmak bizlere nasip oldu. Ancak; bu hizmetimizin faydaları tıpkı diğer eserlerimizde olduğu gibi çok çeşitli, çok geniş. Metro Hattının hizmete girmesiyle 2023-2043 yılları arasındaki projeksiyona baktığımızda bu faydalar daha net anlaşılacaktır. 20 yıllık projeksiyonda; 45 milyon euro karayolu işletme ve bakım kazancı, 247 milyon € çevresel kazanç, 30 milyon euro kaza ve yaralanma kazancı, 2 milyar 316 milyon Euro zaman kazancı olmak üzere ülkemizin toplam ekonomik kazancı 2 milyar 639 milyon euro olacak” diye konuştu.
Türkiye’nin Dört Bir Yanında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Fırtınası Esecek
“2023 yılı çok önemli projeleri tamamlayıp hizmete verdiğimiz, deyim yerindeyse azimli çalışmalarımızın meyvelerini toplayacağımız bir yıl olacak” diyen Karaismailoğlu, başta İstanbul olmak üzere Türkiye’nin dört yanında adeta bir Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı fırtınası eseceğine işaret etti. İstanbul’u, dünyanın en gelişmiş ulaşım altyapısına sahip şehirlerinden yapmak için bir baştan diğer başa modern raylı sistem ağlarıyla donattıklarını aktaran Karaismailoğlu, dünyanın en teknolojik ve modern kent içi raylı sistem projelerini bir bir hayata geçirdiklerini belirtti. Yaklaşık 96 kilometrelik 6 hatta İstanbul için çalıştıklarını anlatan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Gayrettepe-Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro hattı yanı sıra; Bakırköy (İDO)-Bahçelievler-Güngören- Bağcılar Kirazlı Metro hattı, Halkalı-Başakşehir-Arnavutköy-İstanbul Havalimanı Metro hattı, Başakşehir-Çam ve Sakura Şehir Hastanesi-Kayaşehir Metro Hattı, Kazlıçeşme – Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım Projesi ve Altunizade – Ferah Mahallesi- Çamlıca Camii – Bosna Bulvarı Metro Hattı projeleridir. Bu hatlarımızı tamamlayarak, 284,3 kilometre olan İstanbul’un raylı sistem ağını 380,2 kilometreye yükseltiyoruz” değerlendirmesinde bulundu.
Belki Projelerimizi Kullanınca, Örnek Alırlar
Kağıthane-İstanbul Havalimanı metro hattını, 9 gün sonra, 22 Ocak 2023 Pazar günü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın teşrifleri ile hizmete açacaklarını duyuran Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, “Başta İstanbulluların olmak üzere ve dünyanın hizmetine sunuyoruz. İstanbul ile dev bir eseri ve muhteşem bir hizmeti daha buluşturmanın mutluluğu ve gururu içindeyiz. İstanbul’daki Metrolarımızın yanı sıra; Ankara’da AKM-Gar-Kızılay Metrosunu, Kayseri’de; Anafartalar- HT Tramvay Hattı’nı da çok yakında dört başı mamur bir şekilde açıyoruz. Bir eser, bir hizmet millete sunulacaksa, açılışı yapılıyorsa tam yapılır. Millete saygı da siyasi ahlak da bunu gerektirir. Birileri bugüne kadar bunu öğrenememiş, belki projelerimizi kullanınca, örnek alırlar, metro hattı nasıl hizmete açılır öğrenirler. Şehirler büyüyor, nüfus artıyor, üretim, ticaret, turizm gelişiyor. Tabii bunun sonunda ulaşımı ferahlatacak, kolaylaştıracak ve hızlandıracak çözümlere ihtiyaç da artıyor. İşte bu noktada metro ve tramvay gibi raylı sistemler öne çıkıyorlar. O nedenle Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, özellikle büyük şehirlerde yaşayan vatandaşlarımızın yaşamının kabusa dönüşmemesi ve trafik keşmekeşinin yaşanmaması için çok önemli kent içi raylı sistem projelerini ülkemize kazandırmak için aralıksız çalışıyoruz” dedi.
İstanbul’u Hayallerin Ötesinde Bambaşka Bir Noktaya Taşıdık
20 yıldır neyin sözünü verdilerse yaptıklarını dile getiren Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Devlet aklıyla ortaya koyduğumuz planlamalarımız ışığında, milletimize en iyisini, en doğrusunu sunmak için canla başla çalıştık. Çok şükür, milletimiz de bizden teveccühünü esirgemedi. Yaptığımız işler, ülkemize kazandırdığımız başarılar, milletimiz için gurur kaynağı oldu. İstanbullular kendilerine fayda sağlayacak projeleri yakından takip ediyor. Milletimiz, suyu getirenin de testiyi kıranın da kim olduğunu gayet iyi biliyor. Biz ülkemizi ve İstanbul’u geleceğe taşıyacak mega projeleri hayata geçiriyoruz. Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Çamlıca Kulesi, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul-İzmir Otoyolu, İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattı ve metro projelerimiz gibi tüm dünyanın gıptayla baktığı projeler ile İstanbul’u hayallerin ötesinde bambaşka bir noktaya taşıdık. Biz, bu dev eserler ve simge yapılar ile İstanbul’u çok kıymetli bir marka şehre dönüştürdük. İstanbulluların yaşam kalitesini yükselttik. Biz, her zaman İstanbul ve İstanbulluların yanında ve yakınındayız. Kimsenin şüphesi olmasın İstanbul’a hizmet aşkımız asla bitmeyecek ve İstanbul’u geleceğe taşıyacak proje ve yatırımlarımız hız kesmeden devam edecek.”