Lastik Basıncı Görüntüleme sistemi Hayat Kurtarır
Türk Pirelli, yeni lastik basıncı görüntüleme sistemi uygulamasının yararlarına dikkat çekiyor
Pirelli, 01 Kasım 2014 itibarıyla yürürlüğe girecek olan, binek araçlarda Lastik Basıncı Kontrol Sistemi’nin zorunlu olmasına ilişkin yönetmeliğin hayati önem taşıdığına dikkat çekiyor. Uygulamanın aynı zamanda yakıt tasarrufu, CO2 salınımı, lastik ömrü ve sürüş güvenliği konularında önemli etkileri olacağını ifade eden Türk Pirelli Ticaret Direktörü Aşkın Bedük, “Lastik hava basıncı hakkında bilinç ve farkındalığın artması, güvenli yollar ve yolculuklar sağlayacak” dedi.
Pirelli, 01 Kasım 2014 tarihinden itibaren yürürlüğe girecek yeni düzenlemeyle binek araçlarda kullanılması zorunlu olacak Lastik Basınç Görüntüleme Sistemi (TPMS)’nin hayati önem taşıdığı konusunda araç sahiplerini ve kullanıcılarını uyardı.
Lastiklerin içerisindeki hava basınçlarını göstermek için tasarlanan elektronik bir sistem olan Lastik Basınç Görüntüleme Sistemi-TPMS, bir veya daha fazla lastikte basınç kaybı olması durumunda gösterge panelinde alarm vererek sürücüyü uyarıyor.
Koltuk sayısı 7’ye kadar olan araçlarda geçerli olacak sistem, araç 40 km/s hızın üzerindeyken ideal basınç değerinin yüzde 20 altındaki değerlerde ya da lastik basıncının 150 kPA yani yaklaşık 22 hava (psi)’nın altında olduğu durumlarda devreye giriyor ve en geç 10 dakika içerisinde düşük basınç uyarısı yapıyor.
Düzenekte sensör, ölçmüş olduğu basınç verisini kontrol ünitesine aktarıyor. Araç içi görüntüleme düzenine göre, sürücü gerçek basınç değerini ekranda anında okuyabiliyor veya bir tuş yardımı ile basıp gösterge paneline getirebiliyor ya da sadece düşük basınç anında alarm uyarısını alabiliyor.
Uygulama hayati önem taşıyor
Tüm dünyada gerçekleşen araç kazalarının sebepleri arasında düşük hava basınçlı veya aşınmış lastik kullanımı gibi sebeplerden dolayı lastiklerin ikinci sırada yer aldığını belirten Türk Pirelli Ticaret Direktörü Aşkın Bedük, ülkemizde de mekanik kusurdan medyana gelen kazaların yüzde 60’ının lastiklerden kaynaklandığını söyledi. Ömrünü tamamlamış, düşük hava basınçlı ve mevsimine uygun olmayan lastiklerin kullanımı gibi etkenlerin trafik kazalarında önemli rolü olduğuna dikkat çeken Bedük, sürücülerin bilinç ve farkındalıklarının artmasıyla daha güvenli yollar ve yolculuklara olanak sağlayacak yeni uygulamanın hayata geçirilmesinden duydukları memnuniyeti dile getirdi.
Doğru lastik hava basıncı, güvenli bir sürüşün temel taşıdır
Doğru lastik hava basıncının güvenli bir sürüş yaşamanın temel taşı olduğuna ve uygulamanın lastik kaynaklı kazaları önlemeye yardımcı olacağına dikkat çeken Aşkın Bedük : “Araç üreticesinin belirlediği ve hem lastik hem de araç performansının maksimize olduğu doğru hava basıncı, lastikten ve aracınızdan beklenen performansı almanızı sağlar. Yanlış hava basıncıyla şişirilmiş lastikler ise düzensiz ve daha çok aşınır. Örneğin, fazla şişirilmiş lastiğin yere temas alanı normalden çok daha azdır. Bu da yol tutuşa ve frenlemeye olumsuz etki eder.” dedi.
OAMTC’nin (Österreichische Automobil-, Motorrad- und Touring Club) yaptığı testler sonucunda yanlış hava basıncı; ABS fren mesafesini yüzde 10 artırıyor. Islak zeminde direksiyon hakimiyeti yüzde 8 daha kötü olurken suda kızaklama yüzde 47 artış gösteriyor. Yine şerit değiştirme hızı yüzde 15 azalırken dönme direnci yüzde 38 artıyor. Test sonuçlarında da yer aldığı gibi, içerisinde yeterli hava bulunmayan lastiklerde dönme direnci daha fazla oluyor. Artan dönme direnci, aracın daha fazla yakıt tüketmesine sebep olur ve CO2 salınımını arttırır.
Haberin Kaynağı : LOBBY PR
24.09.2014