1000 Marka AYMOD’da
Ayakkabı sektörü 17 Nisan’da, CNR Expo İstanbul’da buluşuyor.
2013-2014 Sonbahar- Kış ayakkabı modasını belirleyecek AYMOD Fuarı için geri sayım başladı. Ayakkabıda moda 2013-2014 kışında daha önce hiç olmadığı kadar hareketli geçecek.
Ayakkabı modasında yeni sezona geriye dönüş diye adlandırılan “retro ruhu” hakim olacak. 1920'lerin siyah-beyaz uyumu bir çok ayakkabı koleksiyonuna yansıyacak.
Yıllık 212 milyon çift ayakkabı üretimiyle Avrupa’da 3’üncü sırada yeralan Türk ayakkabı sektörü, tasarım ve markalaşmayla dünya pazarlarındaki payını artırmayı hedefliyor. Dünyada 100 milyar dolarlık pazar büyüklüğe sahip olan sektörde etkinliğini artırmayı amaçlayan Türk firmalar gözünü yurt dışı pazarlarına çevirdi. Türk firmalarını dünya markalarıyla buluşturma misyonunu üstlenen AYMOD Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı 49’uncu kez kapılarını açmaya hazırlanıyor.
1.000 marka AYMOD'da
Türk ayakkabı endüstrisini global pazarların aktörleriyle biraraya getirecek AYMOD'a 400’e yakın firma 1000’in üzerinde marka katılacak. 60 bin metre kare alanda düzenlenecek fuardaki önemli markalardan bazıları; Lumberjack, Dockers, Ceyo, Scooter, Pierre Cardin, Matraş, Twigy, Steve Madden, Paris Hilton, La Pinta, Deriva, Sanbe, Hush Puppies ve Cabani...
AYMOD'da Türkiye'nin yanı sıra Hindistan, Endonezya, Brezilya, Yunanistan, Makedonya, İtalya, Rusya, Almanya, İspanya, ABD ve Portekiz’in de aralarında yer aldığı ülkelerden firmalar stand açacak.
Sektörden tam destek
Tasarımcıları, üreticileri ve tedarikçileri buluşturan yapısıyla ayakkabı dünyasına yön veren AYMOD, CNR Holding kuruluşu Pozitif Fuarcılık tarafından düzenleniyor. AYMOD sektörün öncü kuruluşları olan TASEV (Türkiye Ayakkabı Sektörü Araştırma Geliştirme Eğitim Vakfı), TASD (Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği), TUAF (Türkiye Umum Ayakkabıcılar Federasyonu), IAESO (İstanbul Ayakkabı Esnafı Sanatkarlar Odası) ve KOSGEB desteğinde yapılıyor.
Yeni sezonun trendi belirlenecek
Sektörün tüm bileşenlerini 17-20 Nisan 2013 tarihleri arasında CNR EXPO İstanbul'da bir araya getirecek fuarda 2013-2014 Sonbahar-Kış sezonu trendlerini belirlenecek.
Ayakkabıda moda 2013-2014 kışında hiç olmadığı kadar hareketli geçecek. Hafızalarda yer etmiş, bir döneme damgasını vurmuş tasarımlar yeniden gün ışığına çıkacak. Firmalar tarafından AYMOD için hazırlanan koleksiyonlar pırıl pırıl, ışıl ışıl renklerle göz kamaştıracak.
Ayakkabıda eskiye dönüş
Yeni sezonda ayakkabılarda geriye dönüş diye adlandırılan retro ruhu hakim olacak. 1920'lerin siyah-beyaz uyumu birçok marka tarafından koleksiyonlara yansıyacak. Tek rengin farklı tonlarda kullanıldığı monokrom tarzı, giysilerin yanısıra ayakkabılarda da sıkça kullanılacak. Bir dönemi kasıp kavuran sivri burun yeni sezonda siyah ve beyazla birleşerek, stilettodan çizmeye, bottan dolgu topuğa kadar birçok farklı modelde hayat bulacak. 1940'ların kalın topukları da uzun bir aradan sonra tekrar raflara dönüyor. 90'larda ayakkabılara şıklık ve zarafet katan tokalar ve bantlar da sıklıkla kullanılacak.
Parlak renkler kış renklerini ters köşeye yatırıyor
Retro tarzın yanı sıra son yıllarda sıkça kullanılan loafer modeller, grunge ve ankle botlar, slipperlar ve babetler kışın iç karartıcı havalarına inat metalik ve parlak ruganlarla şekillenecek. Yeni sezonda da oxford ayakkabılar ve Chelsea-boot modelleri ile yoluna devam edecek.
Rakamlarla ayakkabı sektörü:
- Ayakkabı sektörünün dünya genelindeki Pazar büyüklüğü 100 milyar dolar.
-Ayakkabı sektörü Türkiye ekonomisine yılda 5.2 milyar dolar katkı sağlıyor.
- 500 milyon çift üretim kapasitesi sahip sektörün, 546 milyon dolar ihracatı, 864 milyon dolar italatı var.
-Sektör tasarım ve markalaşmaya yaptığı yatırımlarla 2015 sonunda 1 milyar dolarlık ihracat yapmayı hedefliyor. 2023 yılındaki hedef ise 1.5 milyar dolar.
Haberin Kaynağı : PR Basın ve Halkla İlişkiler
08.04.2013