13,5 Milyon Ürün Tedarikçisine Civil'den Vefa
Türkiye genelinde 45 bin metrekare alan üzerinde 43 mağazada franchising olmaksızın tamamı kendi himayesinde ki şubeleriyle hizmet veren Civil Çocuk Giyim; tedarikçileriyle Vefa yemeğinde bir araya geldi.
Mağazalarında satışa sunduğu 10 milyon ürünün tedarikçileriyle Vefa Yemeğinde toplanan Civil; üretim hassasiyeti ve çalışma sistemlerinden dolayı tedarikçilerine ödüller taktim etti. İstanbul başta olmak üzere Bursa’dan Gaziantep’e kadar Türkiye’nin bir numaralı çocuk giyim, araç ve gereç üreticilerinin katıldığı iftar yemeğinin sonrasında, Civil Çocuk Giyim Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Yıldıran; AB standartlarında çocuk giysileri, araç ve gereçlerinin üretimiyle ilgili sektör raporunu açıkladı.
2015 yılı hedefi olan 70 mağaza sayısına ulaştıklarında halka açılmayı hedefleyen Civil; hedefine doğru hızla ilerliyor. Çalışmalarını da bu kapsamda yürüten Civil Çocuk Giyim çalıştığı bütün firmalara TS ve AB standartlarına uyma kriteri getirdi. Bu doğrultuda Sektör Raporunu tüm tedarikçilerine sunan Civil; yaşanan kazaların her zaman ön planda tutulması gerektiğinin altını çiziyor.Vefa yemeğinde konuşma yapan Civil Çocuk Giyim Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Yıldıran; Civil 1997 yılının kasım ayında İstanbul’un Kartal İlçesinde 60 metrekarelik mağazasıyla hizmete başladık. 2008 yılına geldiğimizde, mağaza sayısını 10’a çıkarmıştık. 2008 yılı tüm Avrupa ve Dünya piyasalarına negatif anlamda etkilendiği bir yıl olmuştur. 2008’de Mortgage krizi, Amerika Birleşik Devletleri’nde ki taşınmazların değerlerinin alaşağı olduğu, doların dibe vurduğu ve akabinde tüm piyasaların olumsuz yönde etkilendiği Türkiye’de bizler Civil ailesi olarak inovasyonun ve değişimin, en belirgin adımlarını atmış olduk. Mali yönetimle ilgili ciddi mali analiz yapıp, işimizle alakalı tüm giderleri hiç sapma yapmadan ölçülebilir hale getirdik. En önemli adımımız her şeyimizin ölçülebilir olmasıydı ve hemen akabinde de işlerin akışında maliyet analizlerini iyi yapıp, mağaza kiralama ve tüm kuruluş giderleri mağaza iç ve dış tüm çalışır sistemin maliyetlerinin iyi bir analizini yapıp maliyetleri en minimum seviyelere çektik. Civil olarak mağazalarımızı sadece tekstil olmaktan çıkardık. Bebek ve çocuk ayrımıyla başlayan süreç, kendi içinde branşlaşmaya geçti ve sonunda, araç, ayakkabı, spor giyim, kozmetik, oyuncak, aksesuar, 9 ay 10 gün dediğimiz hamile ve anne reyonları oluşmuştur. Bu kapsamda da geldiğimiz noktada A+B+Ç yani ‘Anne-Bebek-Çocuk’ sloganımızı oluşturmuş olduk. 2013 yılında 970 çalışanımızla 650 markaya ait 26 bin çeşit ürünle, 13,5 milyon ürün satışı gerçekleştirip toplam 4 milyon adet fiş kestik ve 80 milyon dolarlık ciro hedefimize ulaştık. 2014 yılında ki ciro hedefimiz 100 milyon dolar olup 2017 yılında da bu rakamı 200 milyon dolara ulaştırmayı hedefliyoruz. Çıktığımız bu uzun soluklu yolda üreticiden satış anına kadar uymamız gereken standartlar karşımıza çıkıyor. Bunlara kısaca değinmek gerekirse;
-Avrupa Birliği standartlarına uygun çocuk kıyafetleri üretimi,
-4703 sayılı kanun. Teknik düzenlemelere uygunluk (güveli ürün zorunluluğu)
-Çiziminden, üretimine ve satış noktasına kadar ürünlerde fiziksel ve kimyasal uygunluk,
-Yaşanan kazalar göz önüne alınarak TS EN 14682 standartı esas alındı yani süs amaçlı kullanılan aksesuarlari büzme ipler, fonksiyonel kapşonlu kordun kullanımları, kemer ve kuşak kullanım standartları vb. uygulamalar artık ülkemizde de çok önem verilen ve kanuni müeyyidelerin uygulandığı ciddi yaptırımların getirildiğini göz önüne almanızı istirham ediyoruz.” Şeklinde konuştu.
Haberin Kaynağı : Avantgarde İletişim Danışmanlığı
11.07.2014