2014’un İlk Rakamları Yüksek Büyüme Hızına İşaret Ediyor
Bosch Grubu satışlarını ve karını artırdı İnovasyonlar küresel başarı getirdi.
-Bosch Grubu, 2014 yılının ilk verilerine göre geçen yıl satış cirosunu öngörülenin üzerinde yüzde 6,2 artışla 48,9 milyar avroya yükseltti.
- Bosch CEO’su Dr. Volkmar Denner, büyümeyi, “İnovasyon stratejimiz meyve-lerini veriyor, pazardaki konumumuzu ve birçok alandaki rekabet gücümüzü daha da geliştirdik” diye yorumladı.
-Mobilite Çözümleri, otomotiv pazarının iki katından fazla büyüdü.
-ZFLS ve BSH’nin tamamının satın alınması ürün gamını da stratejik olarak tamamlıyor.
Bosch Grubu tarafından açıklanan ön rakamlara göre, Grup, 2014 yılında küresel satışlarını yüzde 6,2 oranında artırarak 48,9 milyar avroya yükseltti. Döviz kuru-nun etkilerinden arındırıldığında, satışlardaki büyüme yüzde 7,2 düzeyinde ger-çekleşti.
Gelirlerinde de iyileşme kaydeden Bosch Grubu’nun ön rakamlara göre, faiz ve vergi öncesi karı (FVÖK) yaklaşık 3 milyar avro, FÖK marjı da yaklaşık yüzde 6,1 oldu. “Zorlu ekonomik koşullara rağmen, 2014 için ticari hedeflerimize ulaşmayı başardık” diyen Bosch Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Volkmar Denner söz-lerini şöyle sürdürdü: “İnovasyon stratejimiz meyvelerini veriyor. Geçtiğimiz yıl boyunca elde ettiğimiz ticari başarı da bunu kanıtlar nitelikte. 2014 yılında, pa-zardaki konumumuzu ve birçok alandaki rekabet gücümüzü daha da geliştirdik.”
Ayrıca, BSH Ev Aletleri’nin ve ZF Lenksysteme GmbH’nin tamamının satın alınmasına yönelik planlar, Bosch’un akıllı ev ve otonom sürüş gibi iki büyüme alanındaki konumunu daha da güçlendirmesine yardımcı olacak.
Avrupa’da, Bosch’un satışları bölgenin yaşamakta olduğu ekonomik zorluklara rağmen yüzde 2 civarında yükseldi. Bosch Grubu Asya Pasifik bölgesindeki sa-tışlarında yüzde 17 civarında büyüme kaydetti. Buradaki büyüme, döviz kurunun etkisinden arındırıldığında yaklaşık yüzde 20 düzeyine çıkıyor. Kuzey Ameri-ka’daki satışlarda bir önceki yıla göre yüzde 8,6 artış oldu.
Bosch Grubu’nun 31 Aralık 2014 itibarıyla dünya çapındaki toplam çalışan sayısı 290.000’e ulaştı. Bu, bir önceki yıla göre yaklaşık 9.100 kişilik bir artışa işaret ediyor.
Sektörlere göre gelişmeler
Ön rakamlara göre, daha önce Otomotiv Teknolojisi olarak adlandırılan Mobilite Çözümleri sektörü, kapsamlı bileşen, sistem ve hizmet portföyü ile pazarın iki ka-tının da üzerinde bir hızda büyümeyi başardı. Enerji ve Bina Teknolojisi’nin 2014 yılındaki satışları bir önceki yılın düzeyinde gerçekleşti. Tüketim Malları’nda, Bosch profesyoneller için elektrikli el aletleri ve ölçüm aletleri ile başarılı bir 2014 geçirdi. Endüstriyel Teknoloji sektörünün genel satışları 2013 yılına göre daha düşük olmakla birlikte, 2013 satış rakamlarının konsolidasyonun etkisinden arın-dırılmasından sonra, rakamlar nispeten daha yüksek gerçekleşti.
Bosch Grubu, önümüzdeki yıllarda bağlanabilirlik, otonom, elektrifikasyona geçiş ve enerji verimliliği alanlarındaki gelişmeler yoluyla gelişmekte olan pazarlarda kendini gösterecek iş fırsatlarını yakalamayı hedefliyor. Bosch Grubu CEO’su Dr. Volkmar Denner, “Pazarımız ve teknolojik ortamımızda geniş alana yayılan ve derin değişikliklerin şekillendirilmesinde aktif bir rol oymak istiyor ve ağa bağlı bir dünyaya hazırlanmayı arzuluyoruz” dedi. Bunun, özellikle de Mobilite Çözümleri sektörü için geçerli olduğunu vurgulayan Dr. Denner, sözlerini şöyle sürdürdü: “Biz kendimizi geleceğin otonom, ağa bağlı ve elektrifikasyona yönelik çözümle-rin tedarikçisi olarak görüyoruz. Buna, hizmetlerin yanı sıra bileşenler, sistemler ve yazılım çözümleri de dahil. Sistem entegrasyonu alanındaki becerilerimiz ile bir araya getirildiğinde, bu, müşterilerimiz için yenilikçi mobilite çözümleri gelişti-rilmesi konusunda neredeyse diğer tüm şirketlerden daha iyi bir konumda oldu-ğumuz anlamına geliyor.”
Bosch, yenilikçi çözümlerini geliştirirken halen gelişmekte olan pazarlardaki yerel geliştirme deneyimine büyük bir önem atfediyor. Bosch Grubu CEO’su Dr. Denner, “2015 yılında da, inovasyonlar satış büyümemizin ana itici güçlerinden biri olacak. Her bir pazardaki yerel gelişmeler özellikle önemli” dedi.
Bosch Grubu hakkında:
Bosch Grubu, dünyanın önde gelen teknoloji ve hizmet tedarikçisidir. Kesinleşmemiş ön ra-kamlara göre 2014 yılında yaklaşık olarak 290 bini aşkın çalışanı ile 48,9 milyar avro tutarında satış gerçekleştirmiştir. Bosch Grubu; Mobilite Çözümleri, Sanayi Teknolojileri, Enerji ve Bina Teknolojileri ve Dayanıklı Tüketim Malları olmak üzere 4 ana sektörde faaliyet göstermektedir. Bosch Grubu, Robert Bosch GmbH ve 50’nin üzerinde ülkedeki 360’dan fazla bağlı bölgesel şirketinden oluşmaktadır. Satış ve servis ortakları da dâhil edildiğinde, Bosch yaklaşık 150 ülkede temsil edilmektedir. Bu dünya çapındaki gelişme; üretim ve satış ağı daha fazla büyüme için temel oluşturmaktadır. Bosch, 2014 yılında dünya çapında 4.600 patent başvurusunda bulunmuştur. Bosch Grubu etkileyici ürün ve hizmetler tasarlayarak, hem inovatif hem de faydalı çözümler sunarak yaşam kalitesini artırmayı amaçlamaktadır. Böylelikle, şirket dünyanın her yerinde ‘yaşam için teknoloji’ sunabilmektedir.
Şirket, Robert Bosch (1861-1942) tarafından ‘Hassas Makineler ve Elektrik Mühendisliği Atöl-yesi’ olarak 1886 yılında Stuttgart’ta kurulmuştur. Robert Bosch GmbH’in özel mülkiyet yapısı, Bosch Grubu’nun girişimcilik özgürlüğünü güvence altına alırken, şirketin uzun dönemli planlar yapmasına ve geleceğinin korunmasına yönelik önemli yatırımlara girişmesini de mümkün kılmaktadır. Robert Bosch GmbH’in hisseli sermayesinin yüzde 92’si Robert Bosch Stiftung GmbH adlı vakfa aittir. Oy haklarının çoğunluğu ise Robert Bosch Industrietreuhand KG adlı endüstriyel oluşumun elindedir. Girişimcilik mülkiyet faaliyetleri ise vakıf tarafından yürütülmektedir. Kalan hisselere ise Bosch Ailesi ve Robert Bosch GmbH sahiptir. Daha fazla bilgiye internet üzerinden www.bosch.com.tr adresinden erişilebilir.
Haberin Kaynağı : Ünite İletişim
03.02.2015