2015 Yılı Hedefi "2 Milyon Üretim"
Türkiye’nin 500 milyar dolarlık 2023 ihracat hedefi içinde 100 milyar dolar paya sahip makine imalat sektörünün önemi her geçen gün artıyor.
Özellikle makine sektöründe araştırma geliştirme, inovasyon gibi konular şirketler için altın değerinde. Bu doğrultuda lider firmaları tek çatı altında bulmak ve iş hacmini yükseltmek isteyenler için organize edilen WIN Automation fuarı sanayinin nabzını tutacak. Ekonomi Bakanlığı’nın desteği ile Avrasya, Orta Doğu ve Afrika’dan yaklaşık 42 ülkenin satın alma heyetleri tek çatıda toplanacak. Tüm bu gelişmeleri açıklamak üzere fuar öncesi Hannover Messe Bileşim Fuarcılık A.Ş. Genel Müdürü Alexander Kühnel ve Hannover Messe Bileşim Fuarcılık A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Ufuk Altıntop basın toplantısında Türk medyası ile bir araya geldi. Toplantıda otomasyon sektörünün hizmet verdiği otomotiv sektöründe üretim hedefinin 2015 yılı için 2 milyon adet üretim olduğu vurgulandı…
KATILIMCILARIN SEKTÖR TALEPLERİNE GÖRE PLANLAMA YAPTIK
Bu yıl Almanya, Bulgaristan ve İtalya'dan hükümet destekli katılımcılara ek olarak özellikle uzak coğrafyalarda olan ABD, Hindistan, Çin, Kore ve Japonya'nın da fuarda yer aldığını belirterek konuşmasına başlayan Hannover Messe Bileşim Fuarcılık A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Ufuk Altıntop: “Bunlar WIN Fuarları için bir rekor niteliğinde. WIN Fuarları ilk başladığında 2 ya da 3 ülke pavyonumuz vardı şuanda pavyonlarımızın 8’e çıkmış olmasından dolayı çok mutluyuz. Her sene fuarımızın daha iyi olması ve hedef kitlesine ulaşması açısından katılımcı anketleri gerçekleştiriyoruz. Bu sene yeni bir uygulama getirdik, fuardan 2 ay önce çalışmalarımıza başladık. Katılımcılarımızın hangi ziyaretçi sektörleri hedeflediklerini tespit ettik. Ayrıca katılımcılar fuarda hedefledikleri ülkeleri de anketimiz aracılığıyla belirledik. Bunların başında İran, Irak, Azerbeycan, Türkmenistan, Rusya, Almanya, Mısır ve Kuzey Afrika ülkelerinden Cezayir, Libya, ve Bulgaristan geliyor. Anketlere göre hedef ülke ve hedef sektörlerde ziyaretçi çalışmaları gerçekleştirdik. İlgili ülkelerin sektörel dernekleri ile ortak çalışmalar yapıyoruz, ticari ateşeliklerle irtibat halindeyiz. T.C. Ekonomi Bakanlığı desteği ile bu yıl yaklaşık 42 ülkeden fuara alım heyeti getiriyoruz.”dedi.
FABRİKALARIN ÖNCELİĞİ “ ENERJİ VERİMLİLİĞİ VE ÜRETKENLİK”
2023 yılına kadar Türkiye’nin enerji yoğunluğu ve gereksiz kullanımın yüzde 20 düşürülmesi hedeflendiğinin altını çizen Altıntop: “Bu rakam aynı zamanda resmi gazetede yayınlandı. Elektrik enerjisi üretimi içinde yenilenebilir enerji kaynaklarının payının da yüzde 30’a çıkarılması hedefleniyor. Enerji verimliliği ve üretkenlik fabrikaların en büyük önceliği. Bu yönde fuarımızda da çok ciddi çalışmalar var. Otomasyon sektörün hizmet verdiği otomotiv sektöründe ise 2015 yılına kadar üretimde 2 milyon adet hedeflenmiştir. Makine endüstrisinde 1990 yılından beri yılda yaklaşık yüzde 20 büyüme gösterdi. Önümüzdeki 5 yılda ise bunun yüzde 12-15 oranında artacağı hesaplanmakta. Bu gerçekten dikkat çekici bir oran. Fuarlarımızın sektörün büyümesi için katkıları oldukça fazla. En çok gelecek vaad eden pazarlar WIN Fuarları’nın hedeflediği pazarlar. Taşıma istifleme, depolama sektöründe 2023 hedefi 2 milyar dolar ihracat, sektöre yüklenen misyon bu yönde. 2014 yılı için sektördeki ihracat hedefi 400 milyon dolar civarında. Üretim ülkemizde açılan fabrikalarla her geçen sene artıyor. Her yıl olduğu gibi bu sene de fuarımızda üniversite ve liselerle çalışmalar yapmaya devam ediyoruz. Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi ve İstanbul Üniversiteleri “Güneş Enerjisi Projesi” ile fuarımızda yer alıyor. WIN Otomasyon Fuarı’nın bu kadar başarılı bir noktaya gelmiş ve konusunda rakipsiz olmasının en önemli nedeni tüm çalışmalarını sektörün gelişimi için her sene tekrar etmek yerine üzerine yeni bir şeyler eklenmesidir” şeklinde konuştu.
TÜRKİYE VE İTALYA İŞ ORTAKLIKLARI GÜÇLENECEK
Hannover Messe Bileşim Fuarcılık A.Ş. Genel Müdürü Alexander Kühnel: “Bu sene İtalya Avrasya iş ortağı olarak fuarımıza ilk defa katılıyor. Ortaklık ve İş alanları Türkiye ve İtalya arasında daha da güçlenecektir. En son 2010 senesinde Japonya WIN fuarında Avrasya iş ortağımızdı, 4 yıl aradan sonra tekrar bir Avrasya İş Ortağı ilan etmekten mutluluk duyuyoruz. Bu sene özellikle İtalya fuara geçen yıla oranla çok sayıda katılım gerçekleştirdi. Toplam 27 firma 494 m2 ile fuarımıza katılıyor. Bu gerçekten büyük bir oran. Karşılaştırıldığında İtalya fuarımızda pavyon olarak Almanya’dan sonra 2. Sırada yer alıyor. WIN fuarımız uluslararası alanda güçlenmeye devam ediyor. Dünya haritasına baktığımızda Rusya, Çin, Hindistan gibi ülkelerde hemen hemen tüm kıtalarda varlığımızı sürdürüyoruz. Sektörde kaliteye ulaşmak ve trendleri yakalamak için kendimizi sürekli geliştiriyoruz.” şeklinde konuştu.
Haberin Kaynağı : Avantgarde İletişim Danışmanlığı
10.03.2014