Öğrenciler Siemens’le “Gelecek = Çocuk ve Enerji” Eğitimlerinde Tasarrufu Öğrenmeye Devam Ediyor
Siemens Ev Aletleri sponsorluğunda 2010 yılında başlayan ve bugüne kadar binlerce öğrencinin küçük yaşlarda çevre bilinci kazanmasına destek olan “Gelecek= Çocuk ve Enerji” projesi, 2013 yılında da devam ediyor.
Proje kapsamında santralistanbul Enerji Müzesi’nde Çocukistanbul tarafından düzenlenen ve yürütülen eğitimlere, 2012- 2013 eğitim öğretim yılı 1. döneminde 4.168 öğrenci katıldı. Eğitimlerde öğrenci ve öğretmenler, beyaz eşyaların çevreci özelliklerinin doğal kaynakların sürdürülebilirliği açısından taşıdığı önemi yaşayarak öğrenme fırsatı elde ediyor.
Siemens Ev Aletleri sponsorluğunda 2010 yılında başlayan “Gelecek=Çocuk ve Enerji” eğitimleri, bu yıl da büyük ilgi görmeye devam ediyor. Çocukistanbul Eğitim Bölümü tarafından yürütülen “Gelecek=Çocuk ve Enerji” eğitimlerine, 2012- 2013 eğitim öğretim yılı 1. döneminde 4.168 öğrenci katıldı.
Proje kapsamında üç yıldır santralistanbul Enerji Müzesi’nde düzenlenen eğitimlere öğrencilerle birlikte öğretmenler de katılıyor, sürdürülebilir enerji kaynakları ve enerjinin bilinçli kullanımı konusunda çeşitli oyun ve uygulamalarla güçlü bir bilinç kazanıyorlar.
“Gelecek=Çocuk ve Enerji” eğitimlerinde öğrenciler “Ne Kadar Enerji Harcar” kartları ile buzdolabı, çamaşır makinesi, ütü, bilgisayar gibi elektrikli ev aletlerinin ne kadar enerji harcadıklarını öğrendikleri bir oyun oynuyor. Çocuklar, kartlar aracılığı ile hangi beyaz eşyanın ne kadar enerji tükettiğine ilişkin fikir yürütüyor. Farklı ev aletleri görselleri ve üzerinde çeşitli beyaz eşya resimleri ve enerji tüketim miktarlarının yer aldığı kartlar, çocukların interaktif bir ortamda, yaşayarak çevre bilinci kazanmalarına destek sağlıyor.
Siemens Ev Aletleri ile birlikte geliştirilen grup oyununda öğrenciler, kendilerine dağıtılan kartlarla hangi aletin ne kadar enerji harcadığına dair bilgi sahibi oluyor. Kartlar daha sonra evde aileleri, okulda arkadaşları ile oynayabilmeleri için çocuklara hediye ediliyor.
“Çevre bilincinin küçük yaşlarda güçlenmesine desteğimizi sürdüreceğiz”
“Gelecek=Çocuk ve Enerji” projesinin, üçüncü yılında aynı heyecanla devam etmesinin, sürdürülebilirlik açısında taşıdığı öneme değinen Siemens Ev Aletleri Pazarlama Müdürü Ayşe Özkaya şunları söyledi:
“Siemens markası, enerji tüketim değerlerini en düşük seviyeye çeken ürünleri ile bu alanda yürüttüğü projelerin birbirini tamamladığı, güçlü bir çevreci kimliğe sahip. ‘Ne kadar ihtiyaç, o kadar tüketim’ mantığıyla ortaya koyduğumuz ecoPlus yaklaşımı ile soğutma, yıkama, durulama ve pişirme alanlarının tümünde en üst düzeyde tasarruf sağlıyoruz. Gelecek=Çocuk ve Enerji projesi üçüncü yılında, gördüğü ilgiden hiçbir şey kaybetmeden sürdürmekten büyük mutluluk duyduğumuz bir proje. Gelecek yıllarda da projemizle mümkün olan en üst sayıda öğrenciye ulaşarak, geleceğe yaşanabilir bir dünya bırakmak için katkımızı sürdürmeyi hedefliyoruz.”
“Gelecek=Çocuk ve Enerji” başlığı altında Siemens Ev Aletleri desteği ile ücretsiz olarak düzenlenen eğitimlerde 3- 6 yaş, 7- 12 yaş, 13- 15 yaş ve 16-18 yaş olmak üzere dört gruba, farklı içerikler sunuluyor. Enerji Müzesi’nde bulunan hemen her şeye dokunabildikleri eğitimler sırasında öğrenciler, Silahtarağa Elektrik Santralı’nın tarihi, elektriğin elde edilme yöntemleri hakkında bilgi ediniyor. Farklı enerji kaynakları ve özellikle enerji tasarrufu gibi konularda bilinçleniyor, çeşitli oyun ve aktiviteler ile eğlenirken öğreniyorlar.
Yaklaşık 25 kişilik gruplar halinde gerçekleştirilen eğitimler, yaş gruplarına göre 1.5- 2 saat sürüyor. Eğitim, Enerji Müzesi içinde yer alan “Enerji Oyun Alanı”nda, tüm yaş gruplarının ilgisini çeken elektrik ve enerji temalı interaktif oyunlarla sona eriyor.
“Hiç beklemediğim elektrikli ev aletleri çok enerji harcıyormuş. Çok şaşırdım.”
Gelecek=Çocuk ve Enerji” eğitim programına katılan öğrenci ve öğretmenlerin, elde ettikleri kazanımları özetleyen bazı değerlendirmeleri şöyle:
“Etkinliğin öğrenciler açısından çok verimli olduğunu gözlemledim. Eğitmenlerin çocuklara olan ilgisi gayet iyi. Uygulamaların olması etkinliğin zenginleşmesi açısından çok olumlu.” (3. Sınıf Öğretmeni)
“Kartlar öğrencilerin günlük hayatla bilimi geliştirmesi açısından çok yararlı oldu. Ayrıca enerji verimliliği ile bilinç oluşturduğunu düşünüyorum.” (6. Sınıf Öğretmeni)
“Yararlı bir program gerçekten. Çünkü öğrencilerin doğal kaynaklar ila ilgili bilmesi gereken şeyleri öğrendiklerini düşünüyorum. En önemlisi de elektriğin üretiminin zor olduğunu anlayıp tasarruf yapmaları gerektiğini anladılar.” (5. Sınıf Öğretmeni)
“’Ne Kadar Enerji Harcar’ oyunu oldukça iyi düşünülerek hazırlanmış. Öğrencilerin algılama düzeyi esas alınmış. Görsel bir şekilde oynanması çok güzel.” (3. Sınıf Öğretmeni)
“Öğrencilerin günlük yaşamlarında kullandıkları bazı ev aletlerinin enerji tüketimi konusunda fazla bilgi sahibi olmadıklarını ancak bu kart oyunu ile öğrendikleri bilgileri unutmayacaklarını düşünüyorum.” (7. Sınıf Öğretmeni)
“‘Ne Kadar Enerji Harcar’ oyunu ile hangi aletlerin daha fazla elektrik harcadığını öğrenmiş oldular. Bu konuyu evde aileleri ile paylaşacaklarından ve ailelerin de daha tasarruflu olacağından eminim. (5. Sınıf Öğretmeni)
“Soyut gibi görünen elektrik ve enerji konularının somutlaştırılarak ve oyunlaştırılarak daha etkili öğretilebileceğini gördük.” (4. Sınıf Öğretmeni)
“Siemens oyun kartları güzel hazırlanmış, etkili ve verimli. Çocukların çok zevk aldıklarını gözlemledim, benim içinde aydınlatıcıydı.” (8. Sınıf Öğretmeni)
“Geleceğimize en yararlı sponsor yatırımı olduğunu düşünüyorum. Balık tutmayı bilen nesiller yetiştirmemize yardımcı oluyor”. (7. Sınıf Öğretmeni)
“Ev aletlerinin nasıl çalıştığını daha iyi anladım. Artık hangisinin ne kadar enerji harcadığını daha iyi biliyorum.” (7. Sınıf Öğrencisi)
“Bundan sonra en çok enerji harcayan ev aletlerini daha az kullanacağım.” (7. Sınıf Öğrencisi)
“Bence çok hoş bir oyun ve hangi aletin ne kadar enerji harcadığını ve hangilerini açık bırakmamamız gerektiğini öğrendim. İyi düşünülmüş bir oyun.” (7. Sınıf Öğrencisi)
“Enerji tüketiminin aletin büyüklüğü ya da küçüklüğü ile alakası yokmuş. Çok şaşırdım.”
(7. Sınıf Öğrencisi)
“Bundan sonra evde elektrikli ev aletleri ile işlerimin hepsini kısa sürede bitirmeye çalışacağım.”
(7. Sınıf Öğrencisi)
“Bize elektrik ve enerji konusunda çok yardımcı olduğuna inanıyorum. Bu oyunu evde oynamak çok eğlenceli ve bilgilendirici olacak.”
(7. Sınıf Öğrencisi)
“Bizim enerji hakkındaki görüşlerimizi ve bilgilerimizi geliştirdi. Eşyaların nasıl enerji harcadığını ve nasıl tasarruf yapabileceğimizi öğrendim.” (7. Sınıf Öğrencisi)
“Hiç beklemediğim elektrikli ev aletleri çok enerji harcıyormuş. Çok şaşırdım.”
(7. Sınıf Öğrencisi)
“Teşekkürler Siemens...”
(6. Sınıf Öğrencisi)
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
Editör : Özlem Çelebi
19.03.2013