4.Makine Sektörü Eğitim İstişare Toplantısı
IMDER ve ISDER “7 Bölge 7 Okul” Projesi Kapsamında Eğitim Komitesinin De Katılımıyla Milli Eğitim Bakanlığı İle 4. Makine Sektörü Eğitim İstişare Toplantısı Gerçekleştirdi.
Mesleki ve teknik eğitim, ülkemizin nitelikli insan gücü ihtiyacının karşılanması, dışa açılma ve uluslararası rekabet gücünü artırma çabası içinde olan ekonomimiz için hayatî önem taşımaktadır. Makine sektörü; ekonomimizin dünyaya açılmasına katkı sağlayan sektörlerin başında gelmektedir. Mesleki ve teknik orta öğretimin, sektörün ihtiyaçları ile uyumlu olması gerekmektedir. Türkiye'de ortaöğretim ve yükseköğretim düzeyinde yapılan 'makine eğitiminin' ulusal ve uluslararası standartlara uygun şekilde yapılması, makine sektörünün ihtiyacı olan insan gücünün yetiştirilmesi için MEB ile sektörün birlikte çalışması büyük önem arz etmektedir. Bu çerçevede; karşılıklı beklentilerin belirlenmesi, sorun ve çözüm önerilerinin görüşülmesi ve diğer alanlarda olduğu gibi makine sektöründe de mesleki eğitimin karar ve yönetim aşamasında daha etkin ve katılımcı olarak yer alması, toplumda mesleki ve teknik eğitimin farkındalığını oluşturarak daha fazla tercih edilir hâle getirilmesi amacıyla 27/02/2014 Perşembe günü, Ankara Başkent Öğretmenevi’nde Makine Sektörü Eğitim İstişare Toplantısı Müsteşar Yardımcısı Sayın Salih ÇELİK ve Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürü Sayın Ömer AÇIKGÖZ başkanlığında gerçekleştirilmiştir.
Toplantıya Millî Eğitim Bakanlığı, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Sanayi Genel Müdürlüğü, Kalkınma Bakanlığı, Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü, Mesleki Yeterlilik Kurumu, Gazi Üniversitesi, Teknoloji Fakültesi, Marmara Üniversitesi, Teknoloji Fakültesi, Karabük Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, Türkiye İş Makineleri Distribütörleri ve İmalatçıları Birliği (İMDER), İstif Makineleri Distribütörleri ve İmalatçıları Derneği (İSDER), Asansör ve Yürüyen Merdiven Sanayicileri Derneği (AYSAD), Ulusal Kalıp Üreticileri Birliği (UKUB) ve İktisadi İşletmesi, Singer & Pfaff Dikiş Makineleri T.A.Ş. VOLVO Group Otomotiv Tic. Ltd. Şti. BAYLAS Otomotiv A.Ş. (CITROEN), ARÇELİK A.Ş. Türk Traktör ve Ziraat Makineleri A.Ş. TÜPRAŞ ile Meslek Lisesi Müdürleri katılmıştır.
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Grup Başkan Vekili Sayın Recep ALTIN yaptığı sunumunda; “Mesleki ve teknik eğitimin öncelikleri arasında; İş gücü piyasalarının ihtiyaç ve talepleri doğrultusunda gerçekleştirilmesi, Okul-kurum-sektör işbirliği içerisinde katılımcı bir anlayışla yapılması, Mezunların uluslararası istihdamlarına imkân sağlayacak şekilde yetiştirilmesi, Arza dayalı değil, arz-talep dengesini gözeten bir Meslekî ve Teknik Eğitim Sistemi oluşturulması, Programlar hazırlanırken ulusal yeterliliklerin yanı sıra uluslararası yeterliliklerde ve standartlarda dikkate alınması, Eğitim sisteminin sürekli geliştirilmesi ve kalitenin yükseltilmesi yer almaktadır.” diye belirtti. Sunumunda ayrıca sayısal verilere de yer veren ALTIN; Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı okullarda toplam 62 Alan ve 226 dalda eğitim verildiğini ve toplam 8.092 modülden sektörle birlikte 6.116 adet modül yazımı tamamlanmış olup erişime hazır hale getirilmiş, 1.976 adet modülün yazım çalışmaları devam etmekte olduğunu belirtti. Ayrıca, Recep ALTIN 2014 senesinde Mesleki ve Teknik Eğitim Öğrenci Sayısı Toplamını 1.761.286 olarak açıkladı.
Türkiye İş Makineleri Distribütörleri ve İmalatçıları Birliği (İMDER), İstif Makineleri Distribütörleri ve İmalatçıları Derneği (İSDER) adına konuşan Sayın Ömer Lütfü METİ; “İş makineleri sektöründe insan kaynağı son derece önemlidir. En büyük varlığımız insandır. İşletmekte olduğumuz makinelerin bakımı insan tarafından yapılıyor. Yılda 11.000-12.000 iş makinesi satış rakamına göre teknik eleman ihtiyacı gözleniyor. Şirketim adına katıldığım her toplantıda aynı konu gündeme geliyor. En büyük kaynağımız Endüstri Meslek Liseleri. Öğrencilerimiz belli bir donanımla geliyor. Bizde bu çocukların seviyelerini yükseltmeye çalışıyoruz. Alanımız geniş bir alan. Eskiden eli anahtar tutan kişi iyi bir teknisyendi. Şimdi bilgisayar kullanmayan verileri yorumlayamayan iyi teknisyen değil. İMDER/İSDER olarak yaptığımız toplantıda sorunlar değerlendirildi. Bu başlıklardan bazıları, okullarda İş Makinaları Teknolojisi Alanının tekrar yapılandırılması, bölüm modüllerinin ihtiyaçlar doğrultusunda sadeleştirilip uygun hale getirilmesi, sektörün PR çalışmasının MEB ile kuvvetlendirilmesi, ders veren öğretmenlerin branşlarının çeşitlendirilmesi, sektör ile ilgili teknik yabancı dil eğitiminin yapılması, yeni teknolojilerin müfredata yansıtılması, kariyer günlerinin düzenlenmesi, staj imkanlarının son sınıfta 9. ve 10. Sınıflarda yapılması, Laboratuarların fiziki yapılarının uygun hale getirilmesi” şeklindedir.
İMDER/İSDER olarak 7 bölge 7 okul için Proje hazırladık, 7 okul seçildi, buradaki çocuklara eğitim süresi içerisinde ve stajda destek, teknik İngilizce için destek, öğretmen eğitimi, iş makineleri eğitiminde kullanılacak duruma getirilip okullara dağıtılıyor. 5 okulun durumu tespit edildi. Üyelerimizde 25 okul tespit edip bu okullarla ilgileniyor. Ayrıca, BORUSAN olarak 3 okula destek vermeye devam etmektedir. Buradaki çocukların istihdamı ile ilgili çalışmalar gerçekleştiriliyor.” dedi.
İMDER/İSDER temsilcisi ve HİDROMEK Eğitim Sorumlusu Sayın Hayri AKGUŞ; “İkili mesleki eğitim kapsamında 100 öğrenci var. 2 gün okuldalar. 10 EML de stajyer öğrenci var. Sömestr tatilinde 2 öğrenci staj için geldi. Test uyguladık. Çocuğun 3 meslek dersi zayıf. Çocuk CNC bölümünde okuyor ama okullarında makine yok. Yani çocuk bu alana uygun değil. İkinci öğrenci metalde okuyor, teknik alanı 5. Sırada, Makine alanında okuyan üniversite öğrencisinin de teknik alanı en yüksek çıktı. Öğrenci bu alanı istemiyorsa almasının bir anlamı yok. Gömleğimizin birinci düğmesini yanlış iliklersek hepsini yanlış iliklemiş olacağız. Alan seçimi bu açıdan önemli.” diye belirtti.
Dernek ve dernek üyelerinin katkılarıyla, 7 Bölge 7 Okul projesi ile amaç hem sektöre nitelikli eleman yetiştirme hem de yeni iş alanlarını öğrencilere tanıtmaktır. Bu sayede İş ve İstif Makinaları sektörünün ihtiyacı olan nitelikli eleman ihtiyacını istenilen düzeyde karşılamak en büyük hedefimizdir.
15.04.2014