AB Lastik Etiketi YönetmeliÄŸi’nin En Yüksek Puanı Olan A/A DeÄŸerine UlaÅŸtı
Continental, hibrit araçlar için özel olarak ürettiÄŸi Conti.eContact’ı geliÅŸtirerek, AB Lastik Etiketi kriterlerinde en yüksek deÄŸer olan A/A deÄŸerine ulaÅŸmasını saÄŸladı.
Continental, 2011 yılından itibaren hibrit otomobillere özel ürettiÄŸi Conti.eContact’in yapısını geliÅŸtirdi. Conti.eContact, yeni yapısıyla Avrupa BirliÄŸi Lastik Etiketi kriterlerinden ıslak zeminde kavrama ve düşük yuvarlanma direnci klasmanlarında en yüksek deÄŸer olan ‘’A’’ deÄŸerine ulaÅŸtı. Ãœrün geliÅŸtirme sırasında en son teknolojilerin kullanıldığı Conti.eContact, sahip olduÄŸu üstün özelliklerinden ödün vermeden, ıslak zemin performansında ve yuvarlanma direncinde daha baÅŸarılı sonuçlar saÄŸlıyor.
Hibrit araçlar için üretilen yeni Conti.eContact, diÄŸer konvansiyonel binek lastiklerinin sahip olduÄŸu ıslak zeminde frenleme performansını sunuyor. Bununla birlikte yuvarlanma direncinde yüzde 20 oranında daha fazla baÅŸarılı sonuçlara imza atıyor. LastiÄŸin geliÅŸtirme sürecinde ulaşılan ileri teknoloji ve üretim proseslerinde yakalanan mükemmel uyum sayesinde Conti.eContact kuru zeminde frenlemede de herhangi bir Continental binek lastiÄŸinin baÅŸarılı deÄŸerlerini yakalıyor. Conti.eContact lastik ailesine ait lastiklerin yanağında “BluEco” markalaması bulunuyor.
Continental, yaptığı araÅŸtırmalar sonucu 2020 senesine kadar geçen süreçte Hibrit araçların tüm binek araçları içerisindeki payının yüzde 8‘lere ulaÅŸacağını öngörüyor.
Contie.Contact’in Öne Çıkan Özellikleri
Yeşil Chilli Karışımı: Yeni geliştirilen Yeşil Chilli Karışımı, Hibrit otomobiller için üretilen Conti.eContact lastiğinde Silica karışımının ciddi derecede gerilemesine neden olarak, konvansiyonel binek lastiklerinde dolgu parçacıkları ile polimer yapının iç sürtünmesini ciddi oranda azaltıyor. Kullanılan özel katkı maddeleri sayesinde araç kullanımına doğrudan etki eden kazanımlar sağlanıyor. Yeni karışım, yuvarlanma direncinin düşürülmesinin yanı sıra kuru zeminde hakimiyet ve frenleme performansının oldukça yüksek bir değerde tutulabilmesine olanak sağlıyor.
Hidro – Kanal: Profil bloklarında bulunan çift katmanlı kılcal kanallar, ıslak zeminde araç kullanırken adeta bir cam sileceÄŸi mantığında çalışarak lastiÄŸin sudan kolayca kurtulmasına yardım ediyor. Bu yenilikçi tasarım sayesinde su, lastik tabanı ile zemin arasında kolayca bertaraf edilebiliyor ve çok daha kuru bir ortamda yapılan frenleme mesafesi, çok yüksek süratlerde dahi önemli ölçüde kısalıyor. GeliÅŸtirilen bu profil yapı, Avrupa Lastik Etiketi kriterlerinden biri olan Islak Zeminde Frenleme kategorisinde Conti.eContact’ın en yüksek deÄŸer olan ‘’A’’ deÄŸerini almasını saÄŸladı.
AeroFlex –Teknolojisi: Hamur karışımı ve profil tasarımındaki geliÅŸtirmelerin yanı sıra, Conti.eContact’ın yanağı da yeniden tasarlandı. En az rüzgar ve yuvarlanma dirençlerine ulaÅŸma hedefine, Conti.eContact’ın esnek ve hafif yanak duvarları ile aerodinamiÄŸin uyumlu bileÅŸimi sayesinde ulaşıldı. Yeni Conti.eContact bu sayede daha az enerji harcayarak esneyebiliyor; hızlanma, yavaÅŸlama, sıkışma ve geri tepme sıralarında daha az enerji emiyor. Yuvarlanma esnasında oluÅŸan türbülansın en aza indirgenerek enerji kaybı da düşürülüyor.
ContiSilent: Conti.eContact; sessiz motorlara sahip hibrit otomobillerdeki lastik sesi soruna da çözüm olma niteliği taşıyor. ContiSilent teknolojisi sayesinde Conti.eContact, neredeyse otomobil içine hiç ses göndermiyor. Lastik tabanında yer alan ince bir poliüretan köpük kuşak, lastik dönerken oluşan vibrasyonu emiyor ve bu sayede aktarma organlarına iletilen titremeler en aza indirgeniyor.
Continental hakkında:
Continental, 2013 yılında 33.3 milyar Euro'luk bir ciro ile dünyanın önde gelen otomotiv tedarikçilerindendir. Fren sistemleri, motor ve şasi sistemleri ve elemanları, aletle donatım, infotainment (bilgilendirmeli eğlence) çözümleri, araç elektroniği, lastik ve teknik elastomer ürünleri sunucusu olarak Continental; daha fazla sürüş emniyeti sağlamaya ve küresel iklimi korumaya önemli katkılarda bulunmaktadır. Bunun ötesinde, Continental otomotiv iletişiminde yetkin bir iş ortağıdır. Continental 49 ülkede yaklaşık 182.000 çalışanıyla faaliyet göstermektedir.
42.000’den fazla çalışanıyla dünyanın önde gelen lastik üreticilerinden Continental’in lastik bölümünün satışları, 2013’te 9.583 milyar Euro‘ya ulaÅŸmıştır. Dünya çapında 22 üretim ve ürün geliÅŸtirme noktasına sahip olan Continental Lastik Bölümü, geniÅŸ çaplı üretim ve Ar-Ge yatırımları ile uygun fiyatlı ve çevreye duyarlı ürünlerin oluÅŸturulmasına büyük katkı saÄŸlamaktadır. Continental Ticari Araç LastiÄŸi bölümü dünya çapında en büyük kamyon, otobüs ve özel nitelikli ticari lastik üreticilerinden biridir.
Continental’in Lastik bölümü Almanya Kupası (German DFB Cup), Brezilya’da düzenlenecek olan 2014 FIFA Dünya Kupası ve Fransa’da düzenlenecek olan UEFA EURO 2016’nın resmi sponsorudur.
Haberin Kaynağı : Excel İletişim Danışmanlığı
04.07.2014