ABD’ye İhracat Kapılarını Açan Şans Kolyeleri Fuarda ilgi Görüyor
Amerika ve Orta Doğu ülkeleri bijuteride Çin’i değil Türkiye’yi tercih etti
Bijuteri ve Aksesuarcılar Derneği (BİJUDER) Başkanı Eyüp Uğur, “Çin ve Türkiye üretim fiyatlarının yakınlaşmasının ardından sektörümüz, Ortadoğu ve Amerika ülkelerinin gözbebeği haline geldi. Bu ülkelere ihracatımız ciddi oranda arttı.”
CNR Holding CEO’su Cem Şenel fuarın 10 bin metrekare alanda 5 bin ziyaretçi hedefiyle açıldığını söyledi.
Takı ve aksesuara dair her şeyi bulabileceğiniz, Bijuteri, Moda ve Aksesuarları Fuarı (Bijoux Expo Turkey) başladı. CNR EXPO Yeşilköy’de 19 Ekim’e kadar devam edecek fuarda 20 bin çeşit ürün sergileniyor. Fuarda akla gelebilecek her çeşit motifin kullanımından tasarlanan göz kamaştırıcı tasarımlar yoğun ilgi görüyor.
Bijuteri sektörü ve fuarı ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Bijuteri ve Aksesuarcılar Derneği (BİJUDER) Başkanı Eyüp Uğur, özellikle son 5 yılda yurt içi pazarını genişleten sektörün Orta Doğu ve Amerika ülkelerinin gözbebeği haline geldiğini söyledi. Çin’deki üretim maliyetlerinin artışına dikkat çeken Uğur şöyle konuştu; “Çin ve Türkiye üretim fiyatlarının arasındaki fark kapandı. Bu durum istenilen her kalitede ürün üretebilen, modayı yakından takip eden, hızlı bir şekilde teslimat sağlayan Türk bijuteri sektörünü yurtdışında cazibe merkezi haline gelmesini sağladı”
“Orta Doğu, Osmanlı motiflerini seviyor”
Eyüp Uğur, sektörde üretilen ürünlerin yüzde 30’unun Osmanlı tarzı takılardan oluştuğuna işaret ederek, “Özellikle Orta Doğu ülkeleri Osmanlı tarzını seviyor. O pazarın en büyük tercihi olmamızın bir nedeni de budur” diye konuştu.
“Yabancılar nazar boncuğuna bayılıyor”
Fuarın gözbebeği şans kolyeleri oldu. Türk tasarımı olan 25 liraya satışa sunulan kolyeler, özellikle ABD, İspanya, İtalya, İngiltere ve Kuveyt ülkelerinin ilgisini çekiyor. İçerisinde nazar boncuğu, fil, kaplumbağa, anahtar gibi motiflerin yer aldığı kolye ile ilgili bilgi veren firma sahibi Efe Bulduk, şunları söyledi: “Bu kolye bize yurt dışının kapılarını açtı. ABD, İspanya, İngiltere gibi ülkelere bu kolye ile girdik. Şans kolyemizi çok sevdiler. Özellikle yabancılar nazar boncuğuna bayılıyorlar. Bu kolye ile kendilerini motive ettiklerini düşünüyorlar. Doğu motifleri de onlar için ayrı bir ilgi kaynağı.”
10 bin metrekare alan, 5 bin ziyaretçi hedefi
CNR Holding CEO’su Cem Şenel de sektörün her yıl ortalama yüzde 30 büyüdüğüne dikkati çekti. Fuarın, 10 bin metrekare alanda, 5 bin ziyaretçi hedefi ile yapıldığını belirten Şenel, Bijoux’a katılan markalardan bazılarını şöyle sıraladı: Göksel Bijuteri (Swaroski), Osmanlı Takı, Esmer Bijuteri, UKB. Bijoux Fuarı CNR Ekspo Fuarcılık tarafından BİJUDER Derneği desteğinde düzenleniyor.
Haberin Kaynağı : PR Basın Halkla İlişkiler
20.10.2014