Akçansa’nın 2015 Cirosu 1,5 Milyar TL’ye Ulaştı
Türkiye’nin lider yapı malzemeleri şirketi Akçansa, 2015 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. Buna göre şirketin 2015 yılındaki satış geliri 1 milyar 469 milyon TL, dönem kârı ise 283 milyon TL olarak gerçekleşti.
Türkiye’nin lider yapı malzemeleri şirketi Akçansa’nın açıkladığı 31 Aralık 2015 tarihi itibarıyla düzenlenmiş konsolide gelir tablosu ve döneme ait mali sonuçlara göre, şirketin geçen yılki toplam cirosu 1,5 milyar TL’ye yaklaştı. Şirketin satış geliri 1 milyar 469 milyon TL olarak açıklanırken; Brüt Karı 428,5 milyon TL, Dönem Karı ise 283 milyon TL oldu.
Akçansa Genel Müdürü Umut Zenar, “Özellikle ana pazarımız olan Marmara Bölgesi başta olmak üzere Avrasya Tüneli, 3. Köprü, 3. Havalimanı, HES projeleri, metro projeleri gibi büyük tüketim noktaları haline gelen mega projeler sektörümüzde iç talep üzerinde olumlu etki yaptı. Kentsel Dönüşümün etkisini 2015 yılı içinde görmeye başladık, önümüzdeki 3 yıllık süreçte çok daha pozitif etkisini sektörümüzde görüyor olacağız. Diğer yandan pazarlarımızdaki olası riskleri, yönümüzü yeni pazarlara çevirerek aşmayı başardık. Yabancı ortağımız HeidelbergCement’in katkısıyla geçen yıl dünyada önemli ve kalıcı pazarlar kazandık; üretimini yaptığımız katma değeri yüksek ürünümüz, etkin yükleme ve hizmet performansımız ile ABD pazarının Türkiye’deki en büyük tedarikçisi konumuna geldik” diye konuştu.
Zenar: “Akçansa katma değerli ürün ve hizmetlerle sektörün geleceğini çiziyor”
Akçansa’nın benimsediği pazar ve müşteri odaklı pazarlama anlayışıyla müşterilerinin talep ettiği katma değerli ürünleri geliştirip pazara sunduğunu belirten Genel Müdür Zenar, sözlerine şöyle devam etti:
“Müşteri odaklı, müşteri ihtiyaç ve beklentilerini karşılayan ve pazarda fark yaratan bir ürün portföyüne sahibiz. Uzun yıllara dayanan Ar-Ge çalışmalarımızın en yeni ürünlerinden biri olan ‘Yolbeton’ ile artan karayolları onarım masraflarına ve zaman kaybına karşı etkili bir çözüm sunuyoruz. Enerjik Beton ile sektörde tekrar bir ilke imza atarak elektrik üreten beton satışına ve uygulamalarına da 2016 yılında başlıyor olacağız. Sektörde bir ilk olan online çimento satışına da www.akcansamarket.com üzerinden başladık. Diğer yandan Yapı Club Kart, Geleceğin Liderleri ve Bayi Konseyi uygulamaları ile müşterilerimizin ve iş ortaklarımızın sesine kulak veriyoruz. Çalışanlarımızla ve tüm paydaşlarımızla güç birliği yaparak Akçansa’yı geleceğe taşıyoruz. Akçansa olarak yenilikçi yaklaşımımızla sektörün geleceğini çiziyoruz.”
Akçansa Hakkında:
Temelleri 1967 ve 1974 yıllarında Akçimento ve Çanakkale Çimento ile atılan ve 1996 yılında bu iki şirketin birleşmesi sonucunda Türkiye’nin en büyük çimento üreticisi konumuna gelen Akçansa, bir Sabancı Holding ve HeidelbergCement ortak kuruluşudur.
Çimento ve hazırbeton üretiminde Marmara, Ege ve Karadeniz bölgelerinde faaliyet gösteren Akçansa, iştiraki olan Betonsa şirketi ile 1998 yılında birleşmesi sonucunda, Marmara ve Ege bölgelerine yayılmış 40’a yakın hazırbeton tesisinde “Betonsa” markasıyla hizmet vermektedir. Diğer bir iştiraki olan Agregasa Agrega San.ve Tic.A.Ş. ile 2002 yılında birleşmiş ve agrega üretim faaliyetini “Agregasa” markası altında sürdürmektedir.
Akçansa’nın vizyonu, tüm paydaşları tarafından güvenilen ve en çok tercih edilen iş modeline sahip şirket olarak, yapı malzemeleri sektöründe tüm sınırların ötesinde sürdürülebilir büyümektir.
Akçansa’nın misyonu, toplumsal, çevresel, yasal ve etik değerlere bağlı kültürü ile tüm sosyal paydaşları için değer yaratarak, toplumun yaşam kalitesini yükselten lider yapı malzemeleri şirketi olmaktır.
Haberin Kaynağı : Ünite İletişim
26.02.2016