Aktaş Holding Geleceğin Tren Körüklerini Tasarlıyor
Aktaş Holding Yönetim Kurulu Üyesi / İcra Kurulu Başkanı1938 yılında küçük bir atölye olarak temelleri atıldığından beri, vizyonu ve misyonu doğrultusunda küresel ekonomiye değer katmayı sürdüren Aktaş Holding, “sürdürülebilir” bir başarı hedefiyle, “yenilikçi” çözümler geliştirmeye devam ederken; ülkemiz için umut vaat eden, Türkiye’nin gelecek vizyonuyla örtüşen yatırım hamlelerine de devam ediyor.
Türkiye’de son yıllarda ekonomiden, sosyal ve kültürel hayata, ulaşımdan sağlığa kadar kadar pek çok alanda katma değer yaratacak mega projeler hız kazanırken; hem daha ucuz, hem daha konforlu, hem de daha güvenli bir seyahat sağlaması nedeni ile, demiryolu taşımacılığına verilen önemin gün geçtikçe arttığını görüyoruz.
Yıllar boyu ihmal edilen demiryolu sektöründe, altyapı yetersizlikleri ve ekipman anlamında ciddi sıkıntılar yaşanmışken, özellikle son 10 yılda sektöre yönelik yapılan önemli yatırımlar, şüphesiz ki gelecek adına son derece umut verici bir düzeye ulaşmıştır.
Dünya ölçeğinde ulaştırma politikaları arasında önemi gittikçe artan yüksek hızlı tren ve demiryolu projeleri nedeni ile gelecek vizyonunu Türkiye’nin vizyonuyla bütünleştiren Aktaş Holding için, otomotiv sektörünün ardından, raylı sistemlere yönelik de ciddi ve stratejik adımlar atmanın zamanı geldi.
Aktaş Holding olarak, otomotiv sektörüne yönelik hava süspansiyon körüğü üretiminde, 6 kıtaya yayılan başarımızı sürdürülebilir kılmayı hedeflerken; sektörel çeşitliliğimizi sürdürmek ve ülkemizin gelecek vizyonuna değer katmak adına, raylı sistemler için hava süspansiyon körüğü üretimi konusunda da önemli başarılar elde ettik.
Sektöre kazanımlar sağlama noktasında, her zaman için en iyiyi ve mükemmeli hedefleyen Aktaş, bu kapsamda, ülkemizdeki demiryolu taşımacılığının yaygınlaştırılması çalışmalarına destek olmak ve ilgili sektördeki yerli katkı payının arttırılmasına fayda sağlamak amacıyla, “Raylı Taşıtlardaki İkincil Süspansiyon Körüğü Üretimi ve Test Edilmesi” çalışmalarını uzun dönem yürütmüş ve süreç sonunda seri üretime geçebilmiştir.
Otomotiv sektörüne oranla raylı sistemlere yönelik üretimin çok daha zor olduğunun farkındayız. Bu nedenle sırf bu alanda faaliyet gösterebilmek adına özel bir ekip kuruldu. Bu ekip çok başarılı sonuçlar alırken ürünlerimizin her geçen gün daha avantajlı hale geldiğini de ifade edebiliriz.
Özellikle ülkemizde faaliyette olan trenlerde yer alan ikincil süspansiyon sistemlerinde artık değişim zamanı geldi. Trenler ile birlikte gelen sistemler artık eskidi ve yıprandı. Değişim zamanı geldiği için Türkiye’de tek alternatif Aktaş… Özellikle yerli üretime katkı için tüm imkânlarımız ile de çalışıyoruz.
Bugüne kadar ki tüm teknik ve AR-GE çalışmalarında, 5 Milyon Euro’yu geçen bir yatırım yaparak, Türkiye’de ilk kez, tamamen yerli kaynaklarla üretilmiş, ikincil süspansiyon sistemleri körüğünü ülkemize kazandıran Aktaş Hava Süspansiyon Sistemleri AŞ. Hizmet verdiği sektöre değer katmayı sürdürmektedir.
Otomotiv için üretilen körükler maksimum 350 mm çapa ulaşırken, bu körükler ikincil sistemlerde ortalama 800 mm veya daha fazla çapta üretilmektedir. Yine aynı şekilde, hava süspansiyon körükleri otomotiv sektöründe müşterilerine, 2-3 yıl garanti hizmeti sunarken, tren körüklerinde bu minimum 10 yıllık bir süreyi kapsamaktadır.
Her türlü üretim süreci ve mekanik etmenlerinde, üst düzey tolerans ve yüksek kapasite isteyen ikincil süspansiyon körüğü üretimiyle Aktaş Holding, üretmiş olduğu tren körüklerini hem yurt içi hem de yurt dışı pazarına sunmaktadır.
Bu sayede özellikle ülkemizdeki demiryolu üreticilerinin ihtiyaç duydukları ürünleri, hem daha hızlı hem de daha rekabetçi koşullarla temin edilmesine olanak sağlayan Aktaş Holding, ikincil süspansiyon körüğü üretimiyle de global arenada hedef kitlesine yönelik çözümler sunmaktadır.
Ülkemizin 2023 vizyonuna paralel olarak yürüttüğümüz çalışmalar doğrultusunda, hizmet verdiği sektörde, küresel arenada zirveye adım adım yaklaşan Aktaş Holding, bütünsel bir yaklaşım sergileyerek, katılımcı anlayışla, sektörün öncüsü olmaya devam edecektir.
Haberin Kaynağı : Railway Turkey
16.12.2014