Allison, Yeraltında İlerliyor
Allison donanımlı LKAB kamyonları, İsveç'in kuzeyindeki demir madenlerinde 1000 metre derinde çalışıyor.
125 yıldan fazla bir süre önce, Malmberget madeninde endüstriyel boyutta saf manyetit madenciliği çalışmaları başladı. Şimdilerde ise devlete ait olan İsveçli madencilik şirketi LKAB, filosunun yenilenmesi konusunda birkaç yıllık bir projenin parçası olarak, maden araçlarının emekliye ayrılması ve yenilenmesine yönelik bazı değişiklikler yapıyor.
LKAB, 70'lerin ortalarından bu yana Allison tam otomatik şanzımanlarla donatılmış yaklaşık 50 maden aracı kullandı. LKAB mobil bakım teknisyeni Hans Degerman, madencilik uygulamalarında şanzımanların dayanıklılığının büyük önem taşıdığının altını çizerek; Kamyonlarımız kısa mesafelerde sıkça dur kalk yaparak ağır yükler taşıyor ve bu da hem kamyonları, hem de şanzımanları çok yıpratıyor. Ortalama hızları saatte 25 km ve her yıl 80,000 km yol yapıyorlar,” diyor.
Malmberget madenindeki 20 cevher kütlesinin yarısı, şu anda ara kat göçertmesiyle madencilik yapan LKAB tarafından işletiliyor. 2012'den itibaren esas taşıma düzeyi çalışmaları 1,250 metre derinliğe kadar indirildi.
LKAB’in filosuna son olarak üç adet yeni Scania kamyon eklendi. Bunlardan ikisi, Allison 4000 Serisi tam otomatik şanzımanla donatılmış ve 90 tonluk yükleme kapasitesine sahip Scania G480 8x4. Yine Allison tam otomatik şanzımanla donatılmış başka bir kamyon, yeraltı süpürme makinesine sahip bulunuyor. Zorlu bir ortamda günde 10 saat çalışan bu kamyonun operatörü Erik Landström Åkeri, süpürme işlevinin güvenilirlik ve dayanıklılık gerekliliklerini Allison şanzımanların çok iyi yerine getirdiğini belirtiyor.
Landström açıklamasında;
Araçlarımızı çok yavaş sürmemiz gerekiyor. Demir madeninin tozu, normal yoldaki tozun iki katı ağırlığında ve süpürme makinesinin dik eğimlerde bol miktarda dur kalk yaparak ağır yükler taşıması gerekiyor! (yüzde 10 eğim). Allison’ın tork konvertörü ve sürekli güç aktarımı sayesinde, yumuşak ve sarsıntısız kalkışlar ile vites değiştirmeyle uğraşmak zorunda kalmamak bir araya geliyor. Böylece sürücüler uzun çalışma sürelerinde işlerine odaklanabiliyorlar, diyor.
Bu araçları LKAB'ye teslim eden Scania bayisi Norrlandsbil, birkaç karoser yapımcısı ve maden kamyonu müteahhidiyle devam eden İdeal maden kamyonu adlı bir proje üzerinde çalışıyor. Norrlandsbil, bir aracın proje için seçilebilmesi için Allison tam otomatik şanzımanla donatılmış olmasını şart koşuyor
LKAB Hakkında:
LKAB (Luossavaara-Kiirunavaara AB) 1890'da kurulmuştur ve İsveç'in en eski endüstriyel şirketlerinden biridir. LKAB yüksek teknoloji ürünü bir uluslararası mineraller grubu, çelik üretimi için dünyanın önde gelen işlenmiş demir cevheri üreticisi ve endüstriyel sektörlerin dışındaki sektörlere mineral ürünler sağlayıcısıdır. LKAB, dünyanın en zengin demir cevheri yatakları arasında bulunan İsveç Laponyası'nda bulunan kuzey kutbu dairesinde manyetit madenciliği yapmaktadır.www.lkam.com
Allison Transmission, A.Ş. hakkında:
Allison Transmission, orta ve ağır ticari araçlar, Amerika Ordusu orta ve ağır askeri araçlar için dünyanın en büyük tam otomatik şanzıman üreticisi ve transit otobüsler için hibrid sevk sistemleri sağlayıcısıdır. Allison şanzımanları, uzun yol kamyonları (dağıtım, atık, inşaat, itfaiye ve ambulans), otobüsler (çoğunlukla okul otobüsleri ve transit), karavanlar, uzun yol harici araçlar ve ekipman (çoğunlukla enerji ve madencilik) ve askeri araçlar (tekerlekli ve tırtıklı) gibi farklı alanlarla kullanılmaktadır. 1915’te kurulan Allison’ın Genel Müdürlüğü Indianapolis, Indiana, A.B.D.’dedir ve yaklaşık 2,800 çalışanı bulunmaktadır. Çin, Hollanda, Brezilya, Hindistan ve Macaristan’da üretim tesisleri ve müşteri modifikasyon merkezi yer almaktadır. Kuzey Amerika, Avrupa, Asya, Avusturalya, Güney Amerika ve Afrika’da müşterilere hizmet veren Bölgesel Genel Müdürlükleri faaliyet göstermektedir. Allison dünya çapında 1,400 bağımsız distribütör ve bayi lokasyonuna sahiptir. Allison hakkında daha fazla bilgi, www.allisontransmission.com’dan edinilebilir.
LKAB’nin filosuna son olarak katılan kamyonların ikisi, Allison 4000 Serisi tam otomatik şanzımanla donatılmış ve 90 tonluk yükleme kapasitesine sahip Scania G480 8x4. Yeni kamyonlar, demir cevherini işlenmek üzere eğimli dik bir yoldan yeryüzüne çıkartıyor.LKAB mobil bakım teknisyeni Hans Degerman; “Kamyonlarımız kısa mesafelerde sıkça dur kalk yaparak ağır yükler taşıyor ve bu da hem kamyonları, hem de şanzımanları çok yıpratıyor,” diyor.
Bu basın bülteninde geleceğe yönelik beyanlar bulunabilir. Geçmişle ilgili gerçekler dışındaki beyanlar, geleceğe yönelik beyanlardır. Bazı durumlarda, geleceğe yönelik beyanları; labilir, lacak, meli, beklemek, planlar, proje, beklemek, inanmak, tahmin etmek, öngörmek, “niyetlenmek,” “önceden tahmin etmek,” “olabilir,” olası, devam gibi terminoloji veya bu terimlerin olumsuz veya benzerleriyle anlayabilirsiniz. Geleceğe yönelik beyanlar gelecekteki performansı garantilemez ve bilinen veya bilinmeyen riskleri içerebilir. Gerçek sonuçların geleceğe yönelik beyanların yapıldığı zamandan farklı olmasına neden olan etkenler aşağıdakileri içerir ve onlarla sınırlı değildir: önemli borçlanma risklerimiz, genel ekonomik ve sektör koşulları, rakiplerimizin hareketlerinin ters etkileri; teknoloji, pazardaki yenilikler ve müşteri ihtiyaçlarındaki değişikliklere bağlı olarak hedeflerimize ulaşmak için hazırlıklarımızın tamamlanması; tam otomatik şanzımanların benimsenmesini arttırmak için Kuzey Amerika dışındaki pazarlarda başarısız olunması; yeni modellerin piyasaya sunulmasının gecikmesi, kampanyaların durdurulması ve/veya artan garanti maliyetleri ve gelecekteki satışların azalmasına neden olacak ürünlerimizde hataların bulunması; önemli müşterilerimizden birinin kaybı veya konsolidasyonu; grevler, iş durdurma veya iş uyuşmazlıkları. Bu tür geleceğe yönelik beyanların makul tahminlere dayandığına inanmamıza rağmen, beklentilere ulaşılacağı ve sapmanın gerçekleşmeyeceği konusunda garanti veremeyiz. Tüm bilgiler bu basın bülteninin tarihi esaslıdır ve hiçbir geleceğe yönelik beyanı gerçek sonuç veya beklentilere uydurmak için güncelleme yükümlülüğü altına girmiyoruz.
Haberin Kaynağı : PRide İletişim
06.06.2013