Altıparmak Gıda Dünyanın 4. Büyük Bal Şirketi
Altıparmak Gıda, bağımsız pazar araştırmaları kuruluşu Euromonitor International tarafından dünyanın en büyük dördüncü bal şirketi ilan edildi.
Kurulduğu 1980 yılından bu yana ulusal ambalajlı bal sektörünün gelişimine öncülük eden Altıparmak Gıda, dünyanın önde gelen bağımsız pazar araştırmaları kuruluşu Euromonitor International’ın 2014 yılında tamamladığı “Consumer Industry Report – Honey” isimli araştırmanın sonuçlarına göre, ciro bazında dünyanın en büyük dördüncü bal şirketi oldu. Kurum, 2013 yılında 127.000.000TL’lik ciroya ulaşmıştı.
Altıparmak Gıda’yı dünya dördüncülüğüne taşıyan başarının arkasında doğal ve saf balın değerini bilenlerin olduğunu söyleyen Altıparmak Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Özen Altıparmak, “Bünyemizdeki markalarımız ile ulusal bal pazarının en büyüğü, uluslararası bal pazarının ise en önemli oyuncularından biri konumundayız. 1980 yılından beri doğal ve saf balı Türkiye’nin dört bir köşesindeki sofralara taşıyoruz. Ayrıca 1994 yılından bu yana başta Almanya ve Hollanda olmak üzere Avrupa’ya, Suudi Arabistan, Irak ve Dubai gibi birçok Ortadoğu ülkesine, ABD, Çin ve Azerbaycan’a bal ihraç ediyoruz. Ülkemizin lezzetli ballarını tüm dünyaya yedirmek amacıyla çalışmalarımız devam ediyor. Amacımız birbirinden eşsiz ve lezzetli ballara ev sahipliği yapan ülkemizden küresel bir bal markası çıkarmak. Dünya dördüncülüğü başarımız, hedeflerimize de yeni bir yol çiziyor. Önümüzdeki yıllarda önemli hamleler yapmayı planlıyoruz” dedi. Dünya sıralamasında dördüncü sırada yer almanın gururunu taşıdıklarını ifade eden Altıparmak, “Bu gurur yalnızca bizim değil; sağlığa, doğallığa ve lezzete tutkuları için tüm Türkiye’ye teşekkür ediyoruz” dedi.
Euromonitor International’ın “Consumer Industry Report - Honey” verilerinde Fransa, Almanya ve ABD merkezli bal şirketlerinden sonra dördüncü sırada yer alan Altıparmak Gıda, 34 yıldır ulusal ambalajlı bal sektörünün liderliğini üstleniyor. Altıparmak Gıda, Türkiye’nin tek ve Avrupa’nın en kapsamlı 4 eş bal ihtisas laboratuvarı arasında yer alan Altıparmak Gıda Analiz Laboratuvarı (APİLAB) ile doğal ve gerçek balı en uygun koşullarda paketleyerek tüketicileriyle buluşturuyor.
Altıparmak Gıda Hakkında:
Kurulduğu 1980 yılından bu yana bal sektörünün gelişimine öncülük eden ve uzun yıllardır sektörün lider firması olan Altıparmak Gıda, 350’nin üzerinde çalışanı ve bugün bünyesinde bulundurduğu Balparmak, Binbirçiçek ve Balkovan markalarıyla sağlığı, doğallığı, lezzeti her gün sofralara taşıyor. Tüketicisine sunduğu kalite standardı ile farklılaşan Altıparmak, bu anlamda sektörün öncülüğünü üstleniyor. Gıda güvenliği konusunda uluslararası standartlara göre çalışan firma, gıda güvenliği sistemi ISO 22000:2005 ile global gıda standardı BRC (British Retail Consortium) gibi sertifikalara da sahip. Altıparmak ayrıca, Türkiye’nin tek, Avrupa’nın en kapsamlı dört bal ihtisas laboratuvarı arasında yer alan AR-GE ve Kalite Kontrol Laboratuvarı sayesinde, tüketicisine sunduğu bütün ürünleri toplam 65 parametre doğrultusunda analiz ediyor.
Haberin Kaynağı : Excel İletişim Danışmanlığı
15.09.2014