Ambalaj Sektörü İhracatını Yüzde 17 Artırdı
Ambalaj sektörü 2015 yılını 595 milyon dolarlık dış ticaret fazlasıyla kapadı.
ASD 2015 yılına ait ambalaj sektörü dış ticaret verilerini açıkladı. Türkiye ihracatının yüzde 8,6 gerilediği 2015 yılında ihracat miktarını yüzde 17 artırmayı başaran sektör, ithalatını da düşürerek 595 milyon dolarlık dış ticaret fazlası elde etti.
Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) 2015 yılına ait ambalaj sektörü dış ticaret verilerini açıkladı. Ambalaj sektöründeki dış ticaret verilerini değerlendiren ASD Yönetim Kurulu Başkanı Sadettin Korkut, “Ambalaj sektörümüz 2015 yılında yaklaşık 1,7 ton ambalaj ihracatı gerçekleştirdi ve 3,7 milyar dolarlık ihracat geliri elde etti. 2014 yılına göre, Türkiye'nin ihracatı 2015 yılını miktar bazında yüzde 1,5 artışla kapatırken, sektörümüzün ihracat geliri yüzde 17 oranında artış gösterdi. İhracatımızdaki artışın yanı sıra ambalaj sektörü ithalatına ödenen miktar da yüzde 11 azaldı. Yarattığımız katma değer sayesinde gerçekleştirdiğimiz ihracat, ithalatın önüne geçti” dedi.
Cari açığa pozitif katkı
Ambalaj sektörünün 2015 yılında 595 milyon dolar dış ticaret fazlası elde ettiğine değinen Korkut, “Ülke ekonomisinin en önemli sorunlarından biri olan dış ticaret açığının kapanmasına sağladığımız katkıyı artırarak sürdürdük. Bununla birlikte 2015’te 2.158 (USD/KG) ihracat birim fiyatımız ile Türkiye ortalamasının üzerinde bir performans gerçekleştirdik. Cari açığın önlenmesi noktasında sektörümüzün katkıları büyük. Daha büyük atılımlar yapabilmek için mevcut potansiyeli verimli kullanmak ve sektöre daha fazla katma değer sağlayabilmek önem arz ediyor” diye konuştu.
Ambalaj Sanayicileri Derneği’nin, TÜİK verileri baz alınarak hazırladığı 2015 yılı ambalaj sektörü dış ticaret verileri raporuna göre sektör, 2015 yılında bir önceki yıla göre ihracatını yüzde 17 artırdı ve 3 milyar 740 milyon dolar seviyesine çıkardı.
En fazla ihracat Almanya'ya
Ambalaj sektörü, en fazla ihracatı 287,3 milyon dolar ile Almanya’ya yaptı. Almanya’yı ihracattan elde edilen gelirin 269,5 milyon doları bulduğu İngiltere izledi.
2015'in Türkiye ekonomisi için zorlu bir yıl olduğunu vurgulayan ASD Yönetim Kurulu Başkanı Sadettin Korkut, “Türkiye ekonomisinin gündemindeki bölgesel jeopolitik riskler, iki seçim döneminin yarattığı siyasi belirsizlik, tırmanan terör olayları ve Euro/Dolar paritesindeki kayıplara rağmen yılı başarıyla tamamladık. Sektör olarak 2016'da katma değeri yüksek ürünlere odaklanacak, yeni yılda yeni pazarlar keşfederek ve 2023 vizyonumuz olan 10 milyar dolar ihracat hedefimize emin adımlarla yürümeye devam edeceğiz” dedi.
Ambalaj sektörü ihracatını artırırken ithalatı da azalttı
ASD verilerine göre, ambalaj sektörü ithalatı 2014 yılına göre 2015 yılında, miktar olarak yüzde 11 ve değer olarak yüzde 12 azaldı. 2014 yılında ithalatı miktar bazında 1 milyon 921 bin ton olan sektör, 2015 yılında 1 milyon 719 bin ton ithalat gerçekleştirdi. İthalat miktarındaki bu düşüş sektörün ithalat giderlerine daha yüksek oranda yansıdı. Sektörün ithalat gideri 3 milyar 583 milyon dolardan bu yıl 3 milyar 145 milyon dolara geriledi. İthalattaki gerilemenin üzerine ihracattaki artış eklenmesiyle sektörün dış ticaret fazlası 594,7 milyon doları aştı.
Ambalaj türlerine göre incelendiğinde toplam ithalatta çoğu ara mamul olmak üzere plastik ambalajlar yüzde 55 pay ile ilk sırada yer alırken onu yüzde 35 ile kâğıt/karton esaslı ambalaj ithalatı takip etti. 2015’te ithalatı en fazla azalan segment “Cam ambalaj” oldu. Söz konusu segmentte ithalat miktar bakımından yüzde 51 değer bakımından ise yüzde 42 azaldı. Azalan diğer segment ise yüzde 8 ile kağıt/karton oldu. 2015 yılında ahşap ambalajda yüzde 14 ve diğer torba ve çuvalda yüzde 13’lük ithalat artışı gerçekleşti.
Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Hakkında:
Türkiye'deki önemli ambalaj sanayicilerini bünyesinde bir araya getiren ASD, 1992 yılında 39 ambalaj üreticisi tarafından kuruldu. Şubat 2016 itibariyle 200’ün üzerinde üyesi bulunan ASD’nin amacı; Türkiye ambalaj sanayinin gelişmesine katkıda bulunmak, sektöre kimlik kazandırmak, ulusal ve uluslararası platformlarda sektörün temsil edilmesini sağlamak, üyeleri arasında birlik beraberlik ve dayanışmayı sağlamak, güçlendirmek ve daimi kılmaktır.
Haberin Kaynağı : MPR İletişim Danışmanlığı
17.02.2016