Arçelik A.Ş IFA'da Beko ve Grundig Markalarıyla Akıllı Ev Teknolojilerini Dev Stant Alanlarında Sergiledi
Ev teknolojilerinde 60 yıllık geçmişe sahip Arçelik A.Ş., iki büyük global markasıyla dünyanın önde gelen tüketici elektroniği fuarı IFA’da en yenilikçi ürünlerini sergiledi. Beko yeni serisiyle akıllı, esnek çözümler ve kullanım kolaylığı sağlayan enerji verimli ürünlerini; Grundig ise, internet bağlantılı akıllı ev aletlerini ve sınıfında en yüksek enerji verimliliğine sahip ürünleri tüketicilerin beğenisine sundu.
4 - 9 Eylül tarihleri arasında Almanya’nın Berlin şehrinde düzenlenen IFA Fuarı’nda, fuarın en büyük stant alanlarından birine sahip olan Arçelik A.Ş., Beko ve Grundig markalarına ait özel tasarımlı stant alanlarında, en yeni ürün teknolojilerini sergiledi.
Beko ve Grundig ile fuardaki varlığını güçlendiren Arçelik A.Ş., demografik, teknolojik ve çevresel gelişmeleri yakında izleyerek tasarladığı enerji ve su verimli, sağlıklı yaşam tarzlarına hitap eden ve ses kaliteleriyle üstün, hızlı ürünlerini tüketicilerle buluşturdu. Beko 243 adetle bugüne kadarki en yüksek sayıda ürünü standında sergilenirken, Grundig 541 adet ürününü tanıttı.
Hakan Bulgurlu: “Yeni Beko serimizde yalın tasarımın yanı sıra, kullanıcıların hayatını kolaylaştırmak üzere üstün teknolojik özellikler sunuyoruz.”
Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, Berlin’de düzenlenen IFA Fuarı kapsamında açıklamalarda bulundu.
Tüketici trendlerini yakından takip ettiklerini, Ar-Ge ve tasarım çalışmalarıyla harmanlayarak farklı pazarlardaki farklı tüketicilerin ihtiyaçlarına yönelik ürün ve hizmet ürettiklerini söyleyen Bulgurlu; “Bu yıl Türkiye’de ve global pazarlarda tüm beyaz eşyalarımızı kapsayan ve sadece tasarımıyla değil, üstün teknolojik özellikleriyle de öne çıkan yeni serimizi devreye alıyoruz” dedi.
Beko ankastre serisi mutfaklardaki sade yüzeylerin, birbirini takip eden çizgilerin ve malzemelerin oluşturduğu bütünlüğe uyumlu şekilde Arçelik A.Ş. Ar-Ge ve Endüstriyel Tasarım ekipleri tarafından geliştirildi.
“Mega Şehir trendleriyle uyumlu akıllı ürünlerimizi ziyaretçilerimizle buluşturuyoruz”
Özellikle büyük şehirlerde hızlı hayat akışına ayak uydurabilecek elektronik ev eşyalarına talebin arttığını belirten Bulgurlu, “Çevreci olduğu kadar akıllı ve esnek çözümlerimiz ile kullanıcıların en hızlı ve kolay şekilde ürünlerimizden faydalanmalarını sağlamayı hedefliyoruz ” dedi.
Beko standındaki MegaCity (Mega Şehir) alanında, hızlı buz yapan buzdolabı, yüksek sıcaklıkta taş fırın lezzetinde pizza pişiren fırını, hızlı kurutma özellikli kurutma makinesi, otomatik sıvı deterjan dozu ayarlama teknolojisine sahip bulaşık makinesi hızlı şehir yaşamı ve mega şehir trendleriyle uyumlu akıllı ürünlere örnekleri oluşturdu.
Dünyada sürekli artan şehirleşme oranı ve küçülen yaşam alanları ile yeni nesil ürünler üzerine odaklandıklarını söyleyen Bulgurlu, “Geleneksel ürünlerin ötesinde birden çok işlev sunan, modern şehrin hızlı hayatına uygun, kompakt ve sessiz ürünler tasarlıyoruz. Avrupa’nın ilk otomatik dozaj sistemli bulaşık makinesi, sebze ve meyveleri 30 güne kadar taze saklayan ve buz yapma süresini yarı yarıya düşürerek 40 dakikaya indiren buzdolapları, lekeye özel yıkama programları sunan çamaşır makineleri bu alandaki çalışmalarımızın en çarpıcı örneklerini oluşturuyor” dedi.
Avrupa’da bir ilk: Auto dosing - sıvı deterjan dozajlama özellikli bulaşık makinesi
Auto dosing - sıvı deterjan dozajlama özellikli bulaşık makinesi, seçilen programa göre ne kadar sıvı deterjan kullanması gerektiğini otomatik olarak belirliyor ve deterjan kullanımında önemli oranda tasarruf sağlıyor. Tüketicilerin ayda yaklaşık 1 defa bulaşık makinelerinin deterjan gözünü doldurmaları yeterli oluyor.
Everfresh+ sebzelerin saklama sürelerini 30 güne kadar uzatıyor
Beko ürün gamında Everfresh+ özelliği, özel tasarımlı sebzeliği ile yeşil yapraklı sebzelerin saklama sürelerini üç kat artırarak 30 güne kadar uzatabiliyor. Mavi ışık desteği sayesinde, bu süre boyunca saklanan sebzelerin gıda değerleri de korunuyor.
Surf®, Auto Ice Making in 40’ ve StainExpert™
Auto Ice Making in 40’ özelliği benzer kategorideki ürünlerde yaklaşık 80 dakika olan buz yapma süresini, 40 dakikaya indiriyor. Çamaşır makinelerinde yer alan Prosmart™ inverter motor, enerji ve su tüketimini minimize ederken; Stain Expert™ programları, 24 farklı lekeyi tek tuş ile programlayarak kolayca çıkarma imkânı sunuyor. Beko fırınlarındaki Surf® özelliği, aynı anda kokuları ve tatları karışmadan 3 farklı yemeği homojen bir şekilde pişirme imkânı sağlıyor.
Beko Future Oven: Geleceğin teknolojisini yansıtan fırınlar
Müşterilerin ürünlerle etkileşimlerinin dönüştüğünü belirten Bulgurlu, “Kullanıcı ara yüzlerinin geliştiği yeni bir çağ tanımlanıyor, geleceğin ara yüzleriyle tüketicilerimize farklı deneyimler sunuyoruz” dedi.
Sergilenen konsept fırın modellerinde, Beko’nun geliştirdiği teknoloji ile fırınların ön kapak camları aynı zamanda birer ekran olarak tasarlandı. Inox panolu model ise yine sektörümüzde ilk kez kullanılan ve kullanıcıya inox yüzeyde dokunmatik tuşlara basma hissiyatını titreşim ile geri bildirim veren tuş teknolojisine sahip.
Beko’dan Akıllı Ev Yardımcıları
Beko bu yıl IFA’da ilk kez yenilikçi SteamXtra® ve SilentStorm® akıllı teknolojileriyle donatılan yeni buharlı ütülerini ve elektrikli süpürgelerini ziyaretçilerin beğenisine sundu. Özel tasarımları ve akıllı özellikleri ile ütüleme ve temizlemeyi her zamankinden daha kolay ve hızlı hale getirmeyi amaçlayan ürünler, dayanıklı yapılarıyla uzun yıllar müşterilerin hayatında yer almayı hedefliyor. CookSense® teknolojisine sahip, dünyanın ilk otomatik Türk kahve makinesi de uluslararası pazarlarda gördüğü ilgi üzerine bu yıl ziyaretçilerin beğenisine sunulan bir diğer ürün olma özelliğini taşıyor.
Bulgurlu: Grundig ev elektroniğinin tüm kategorilerinde ürünleri bulunan tek Avrupalı tedarikçi
Grundig’in, ev elektroniğinin tüm kategorilerinde ürünleri bulunan tek Avrupalı tedarikçi olduğunun altını çizen Bulgurlu, 70. kuruluş yıldönümünü kutlayan markanın sunduğu yenilikçi ürünlerle dünya pazarlarındaki konumunu güçlendirdiğini, markanın yeni kurumsal kimliğini de ilk defa IFA’da tanıttığını söyledi.
Grundig’den yeni akıllı ev konsepti: HomeWhiz®
Dijital dönüşümün teknolojinin her alanında çok hızlı yaşandığına dikkat çeken Bulgurlu; “İnternet, mobil cihazlar, veri analitiği ve bulut bilişim dünyamızı dönüştürmeye devam ediyor, tüketici beklentilerini ve iş modellerini de etkiliyor. Nesnelerin internetinin yaratacağı ekonominin hızla büyümesini bekliyoruz. Biz de geleceğin dünyasına tam anlamıyla hazır hale gelmek için çalışmalarımızı aralıksız yürütüyoruz. Birbirine bağlı, akıllı ev aletleri alanında Grundig markamız ile ilk defa IFA'da sergilediğimiz HomeWhiz ev ağı uygulaması bu alandaki önemli çalışmalarımızdan biri” dedi.
HomeWhiz® ev ağı uygulaması, buzdolabı, çamaşır, bulaşık makinesi, kurutucu ve ankastre fırın gibi beyaz eşyalara Wi-Fi ağı üzerinden akıllı TV, akıllı telefon ve tablet üzerindeki uygulama ile bağlanarak, kolayca kontrol edebilme özgürlüğü sunuyor.
Kamera Uygulamalı Buzdolabı ve VUX®
Connected konsepti altında sergilenen 3 kapılı gardırop tipi Grundig buzdolabı; soğutucu kısmında, kabin içerisine yerleştirilmiş 4 kamera sayesinde, alışveriş yaparken buzdolabının içini görme imkânı sağlıyor. Kullanıcılar, telefonlarına indirecekleri bir uygulama üzerinden ürüne bağlandıklarında, buzdolabının içinin anlık görüntülerini telefonlarından görebiliyorlar.
Günümüzde artan dokunmatik kontrol ekranlardaki teknolojiyi bir adım ileriye taşıyan VUX (Virtual User Experience) sanal kullanıcı deneyimi, akıllı projeksiyon teknolojisi ile tuş takımını tamamen ortadan kaldırıyor. Mutfak tezgahının farklı yerlerine yansıtabilen kontrol yüzeyi sayesinde davlumbaz, bulaşık makinesi ve ocak kolayca kontrol edilebiliyor.
Eko Şampiyonlar Grundig Standında
Enerji verimliliğinde öncü bir şirket olarak, dünyada rekortmen ürünleri geliştirdiklerini ifade eden Bulgurlu; “A++ enerji performansına ve sadece 5,5 litre su tüketimine sahip dünyanın en az su tüketen bulaşık makinesi, kategorisinde en az enerji tüketimine sahip A+++ sınıfından %30 daha az enerji tüketen 70 cm genişliğindeki no-frost kombi tipi buzdolabımız, A++ enerji sınıfındaki ankastre fırınımız, sınıfının en az elektrik harcayan ürünü olan A+++ sınıfından %70 daha az enerji tüketen 9 kg kapasiteli çamaşır makinemiz sınıfında lider enerji verimliliği seviyesine sahip ürünlerimizin en güzel örnekleri” dedi.
Almanya’nın en prestijli bağımsız test kuruluşlarından biri olan Stiftung Warentest (StiWa), Grundig’in IFA’da da sergilediği GTA 38261 G model kurutucusunu 2015 test şampiyonu ilan ederken, en iyi kurutma performansı, en düşük enerji tüketimi ve en düşük ses seviyesine sahip ürün olarak değerlendirdi.
Üstün Ses Kalitesi resmi otoritelerce onaylanmış ürünler
Enerji ve su verimliliğinin yanı sıra, ses seviyesi konusunda da önemli Ar-Ge çalışmaları yürüttüklerini söyleyen Bulgurlu “En sessiz ürünlerin yanı sıra kullanıcı algısına göre optimize edilmiş yüksek ses kalitesine sahip ürünlerin evlerde yer almasını hedefliyoruz. Almanya’daki SLG laboratuvarlarından “Excellent A Sound Quality” sertifikasını almayı başaran tek davlumbaz üreticisi durumundayız.
Performanstan ödün vermeden maksimum ses seviyesini 53 dbA’ya düşürerek beyaz eşya üreticileri arasında en düşük ses seviyesine ulaşan üretici firmalardan biri olduk” dedi.
Sınıfında ilk ve tek olan SLG laboratuvarlarından onaylı A ses kalitesine sahip Grundig 60 cm statik kombi tipi buzdolabı A+++ enerji seviyesi ile çevreci yönüyle de öne çıkıyor. 8 kg kapasiteli A+++ enerji verimli çamaşır makinesi 45 dbA yıkama, 66 dbA sıkma ses seviyesiyle; 8 kg kapasiteli kurutma makinesi, 60 dbA ses seviyesi ile A ses kalitesi onayına sahip.
Grundig Fine Arts Curved TV
Grundig yeni smart TV platformu Ultralogic™ 4K'yı içeren yeni Fine Arts Curved ürün gamını da fuarda ziyaretçileriyle buluşturuyor. Kalite, tasarım ve kolay kullanım özellikleriyle Plux X ödülü alan Grundig Curved TV’ler ile tüketiciler, görüntünün içindeymiş gibi hissediyor.
Metalik ve göz alıcı tasarımı ile öne çıkan Grundig Curved TV, uydu dahil tüm kaynaklar üzerinden gelen 4K yayınlarını alabiliyor ve görüntü kalitesi ile izleyicilere farklı bir televizyon izleme deneyimi yaşatıyor.
Grundig smart TV’ler özgün akıllı uygulamaları ve yatay olarak tasarlanmış kolay kullanımlı arayüzü sayesinde, TV izleme keyfine farklı boyutlar katıyor. Grundig Fine Arts UHD TV dahili subwoofer özelliği ile evde sinemaların ses sistemlerini aratmıyor. Liveshare özelliği, televizyondaki içeriği başka bir Grundig televizyona veya Miracast uyumlu mobil cihaza da aktarma olanağı sağlıyor. Grundig Curved UHD TV, iki kanalı aynı anda izlemeye veya bir kanalı kaydederken diğer kanallarda özgürce gezinmeye ve ikinci kanalı da kaydetmeye imkan tanıyor.
Renkli tasarımlara sahip mutfak aletleri; yenilikçi ütüleme sistemleri, kişisel bakım ürünleri ve ses sistemleri Grundig'in marka portföyünü tamamlıyorGrundig küçük ev aletlerinde, sofistike özelliklere sahip yeni profesyonel saç şekillendirme cihazlarının yanı sıra, son moda renklerdeki küçük mutfak yardımcıları ve yenilikçi ütüleme sistemleri ile günlük hayatı kolaylaştırıyor. Cross Steam Pro® SX 8570 ikisi bir arada, buhar jeneratörlü kompakt ütü; yüksek güç ve ısı ile buharın ideal kombinasyonu sayesinde, optimum ütüleme performansı ve zamandan tasarruf sağlıyor. 260 vat emiş gücüne sahip A enerji verimlilik sınıfındaki Grundig VCC 9450 A elektrikli süpürge, düşük ses seviyesi sunuyor. HS 6520 Rotating Curls & Volume (Hareketli Bukleler & Hacimli Saçlar) Saç Şekillendirici mükemmel bukleler sağlayarak, saça kökten uca hacim veriyor. Yüksek kaliteli seramik malzeme ile kaplanmış olan saç şekillendirici, ısıyı saç perçemlerine eşit biçimde dağıtarak saçlara parlak bir görünüm kazandırıyor. HD 7581 Ionic (iyonik) Saç Kurutma Makinesi, iyonik özelliği sayesinde, şekillendirme esnasında saça zarar vermiyor, aksine saçı koruyor. Fuarda sergilenen kapsamlı audio cihazlar serisi de tüketicilere %100 ses kalitesi sunuyor.
FC Barcelona’nın Camp Nou atmosferi Beko’da
Bu yıl fuarda Beko, sponsoru olduğu FC Barcelona ve 2015 EuroBasket spor konseptini de öne çıkararak, FC Barcelona’nın stadyumu Camp Nou atmosferini yansıtan ve 2015 EuroBasket kupasının sergileneceği özel bir spor alanı tasarladı. Bu alanda Beko, FC Barcelona renkleri ile giydirilen teşhir ürünlerini sergiledi. Fuar boyunca spor alanında düzenlenen yarışmalara katılanlar, dünyanın en büyük futbol karşılaşmalarından biri olarak kabul edilen, FC Barcelona-Real Madrid arasında oynanan El Clasico’ya iki kişilik maç bileti ve 2015 Eurobasket Berlin maçlarına bilet kazanma şansına sahip oldu.
Stantta ayrıca FC Barcelona’nın geçtiğimiz futbol sezonuna ait unutulmaz sahnelerin gösterildiği dev video ekranları da yer aldı. 2015 EuroBasket maskotu Frankie de IFA Beko standında hazır bulundu.
Dünyaca ünlü Şef Gregor Raimann, Beko ürünlerini kullanarak ziyaretçilerin de katılımıyla yemek pişirme gösterileri yaptı.
Grundig standında, Şef Mirko Reeh tarafından saat başı gerçekleştirilen canlı gurme şovlarında, Divide&Cook® gibi Grundig mutfak ürünleri sergilendi. Grundig, Alman tekstil markası holyGhost ile birlikte, son dönem moda trendlerini saç şekillendirme ürünleri ile bir araya getirmeye devam ediyor. Stanttaki podyumda ziyaretçiler mankenlerin Grundig saç şekillendirici ile yapılmış saç modellerini sergiledikleri görkemli moda şovlarını da izleyebilme şansı buldu.
Haberin Kaynağı : Lobby İletişim ve Etkinlik Danışmanlığı
15.09.2015