Arçelik A.Ş. İnovasyon Haftası’na Stratejik Partner Olarak Destek Veriyor
Levent Çakıroğlu: “Yeni fikirlerin ortaya çıkabilmesini sağlayacak iklimin oluşturulması ve bu fikirlerin önünün açılması çok önemli”
Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından, inovasyonun önemine dikkat çekmek amacıyla, bu sene üçüncüsü düzenlenen “Türkiye İnovasyon Haftası”nın açılışında konuşan Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Levent Çakıroğlu yeni fikirlerin ortaya çıkabilmesini sağlayacak iklimin oluşturulmasının ve bu fikirlerin önünün açılmasının çok önemli olduğunu vurguladı. Asıl becerinin ise, bu fikirlerin tüketiciye fayda sağlayacak ürün ve hizmete dönüştürülmesi olduğunu ifade eden Çakıroğlu: “İnovasyon için her zaman yeni teknolojilerin keşfedilmesi gerekmiyor, çoğu zaman yenilikçi ürünlerin, mevcut teknolojilerin kullanılmasıyla geliştirildiğini görüyoruz. Bunun güncel örneği; Güney Afrika’da elektrik olmayan kırsal bölgeler için geliştirdiğimiz, güneş enerjisi ile çalışan buzdolabımız. Daha önce buzdolabı olmayan bölgelerde, gıda ve sağlık ürünlerinin saklanması konusunda bu ürünün sağladığı değişimi hepimiz gözümüzde canlandırabiliriz” dedi.
Arçelik A.Ş., Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından bu sene üçüncüsü düzenlenen ve 4-6 Aralık tarihlerinde İstanbul Kongre Merkezi’nde gerçekleşen Türkiye İnovasyon Haftası’na stratejik partner olarak destek vermeye devam ediyor. İnovasyonun önemine dikkat çekmek amacıyla düzenlenen organizasyonun açılışında konuşan Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Levent Çakıroğlu en başından beri destek verdikleri İnovasyon Haftası’nın, inovasyon bilincinin yaygınlaşmasına ve yeni fikirlerin gelişmesine ortam sağladığını ifade etti ve şöyle devam etti: “2023 hedeflerine ulaşabilmek için; ülkemizin daha fazla rekabetçi üstünlük sağlaması, katma değeri yüksek ürün ve hizmetlerin ihracatının artırılması; bunun için de başta inovasyon olmak üzere, markalaşma, tasarım kalite ve Ar-Ge’ye odaklanmamız kritik önem taşıyor.”
“Arçelik’te inovasyonu, ürünle sınırlandırmıyoruz ve tüm süreçlerde inovatif yaklaşımları hayata geçiriyoruz.”
Arçelik A.Ş.’nin sahip olduğu teknoloji ile sektöründe ayrışacak, tüketiciler için fayda sağlayan, rekabetçi, öncü, yenilikçi ve çevreye duyarlı ürünler tasarlayarak dünya pazarlarına sunduğunu söyleyen Levent Çakıroğlu Arçelik’te inovasyonu, ürünle sınırlandırmadıklarını ve tüm süreçlerde inovatif yaklaşımları hayata geçirdiklerini ifade etti. Şirket stratejisinin ana taşıyıcılarını marka, tasarım, kalite, teknoloji ve inovasyon olarak sıralayan Çakıroğlu sözlerini şöyle sürdürdü: “Şirketimizde inovasyon yönetimini, farklı birimlerimizde çalışan ekiplerimizin bir araya geldiği ve doğrudan Genel Müdüre bağlı İnovasyon Direktörlüğümüz yürütüyor. Böylelikle inovasyonun, şirket ajandamızdaki önceliğini daha da görünür kılıyoruz. Bunun da ötesinde, yenilikçi fikirlerin sistematik olarak ve daha hızlı değerlendirileceği ortamı sağlıyoruz.”
“Tüketicilerin beklentilerini en iyi şekilde karşılayacak, hatta ötesine geçecek ürün ve hizmeti geliştirmek üzere yenilikçi fikirleri değerlendiriyoruz.”
Arçelik A.Ş.’de inovasyonun, teknolojideki yenilikler ve Ar-Ge faaliyetlerinin yanı sıra, pazarlardaki çalışmalardan da tetiklendiğini ve inovasyon süreçlerinde pazar analizlerinin önemli yer tuttuğunu vurgulayan Çakıroğlu: “Farklı coğrafyalarda, tüketicilerin alışkanlıklarını ve yaşam tarzlarını yerinde inceliyoruz. Ev ziyaretleri ve etnografik araştırmalar bu amaçla kullandığımız yöntemlerden bazıları. Öğrendiğimiz her şeyi ürünlerimize yansıtarak, tüketicilerin beklentilerini en iyi şekilde karşılayacak, hatta ötesine geçecek ürün ve hizmeti geliştirmek üzere yenilikçi fikirleri değerlendiriyoruz. Mesela, İtalya’nın önde gelen pizza şefi Palma D'onofrıo ile İtalya pazarı için geliştirdiğimiz pizza fırını, evinizde İtalyan pizza restoranlarındaki usule uygun, çok hızlı ve lezzetli pizza pişirmeye imkan veriyor.”
“İnovasyon yetkinliğimizi tasarım gücüyle birleştiriyoruz”
Yeni fikirlerin ortaya çıkabilmesini sağlayacak iklimin oluşturulmasının ve bu fikirlerin önünün açılmasının çok önemli olduğunu vurgulayan Çakıroğlu asıl becerinin ise, bu fikirlerin tüketiciye fayda sağlayacak ürün ve hizmete dönüştürülmesinde olduğunu söyledi. İnovasyon için her zaman yeni teknolojilerin keşfedilmesinin gerekmediğini, çoğu zaman yenilikçi ürünlerin, mevcut teknolojilerin kullanılmasıyla geliştirildiğini sözlerine ekleyen Çakıroğlu: “Bunun güncel örneği; Güney Afrika’da elektrik olmayan kırsal bölgeler için geliştirdiğimiz, güneş enerjisi ile çalışan buzdolabımız. Daha önce buzdolabı olmayan bölgelerde, gıda ve sağlık ürünlerinin saklanması konusunda bu ürünün sağladığı değişimi hepimiz gözümüzde canlandırabiliriz” dedi. Arçelik A.Ş.’nin inovasyon yetkinliğini tasarım gücüyle birleştirdiği ürününden de söz eden Çakıroğlu, geliştirilen kullanıcı arayüzü sayesinde, ürünlerin üzerinde kontrol düğmesi olmadan, ışık projeksiyonu ile mutfak tezgâhının bir kontrol mekanizmasına dönüştüğünü ve bu teknolojide, bulaşık makinesi, ocak ve davlumbazın tek bir kontrol merkezinden kumanda edilebildiğini sözlerine ekledi.
“2014 yılını 12 milyar liranın üzerinde bir ciro ile kapatmayı hedefliyoruz”
Tüm Ar-Ge ve inovasyon faaliyetlerinin iş sonuçlarına yansımalarını da değerlendiren Çakıroğlu, Arçelik A.Ş.’nin cirosunun, son 5 yılda 2 kat arttığını, 2014 yılını 12 milyar liranın üzerinde bir ciro ile kapatmayı hedeflediklerini ifade etti. Çakıroğlu: “Gelirlerimizin %60’ından fazlasını yurt dışı faaliyetlerimizden elde ediyoruz. Türkiye’nin en sevilen markası Arçelik ve global beyaz eşya markamız Beko dahil olmak üzere toplam 10 marka yönetiyoruz. Türkiye pazarında güçlü liderliğimizi koruyoruz. Beyaz eşya, ankastre, TV ve klima olmak üzere tüm ürün gruplarında pazarda ilk sırada yer alıyoruz. Romanya’da Arctic ve Güney Afrika’da Defy markalarımızla açık ara liderliğimizi sürdürüyoruz. Global markamız Beko, son 6 yılda Avrupa’da pazar payını iki kat artırarak, 5.’likten 2.’liğe yükseldi ve beyaz eşya sektörünün en hızlı büyüyen markası oldu. Ayrıca, Avrupa’da faaliyet gösterdiğimiz pek çok ülkede liderlik konumumuzu güçlendirirken, istikrarlı ve hızlı büyümemizi sürdürüyoruz” dedi.
İnovasyonun toplumsal düzeyde sahiplenilmesi ve benimsenmesi gerektiğini vurgulayan Çakıroğlu, “İnovasyon alanında yapılacak çalışmaların desteklenmesi ve yatırımların artırılarak sürdürülmesi herkes için önemli bir sorumluluk” diye konuştu.
Haberin Kaynağı : Lobby İletişim ve Etkinlik Danışmanlığı
05.12.2014