Argeson, Beyaz Eşya ve Elektrikli Ev Aletleri Sektörlerindeki Ana Sanayi Üreticilerine Ürün Veriyor
Beyaz eşya ve elektrikli ev aletleri sektörüne yönelik çevirmeli şalterler, ateşleme anahtarları, tuşlu anahtarlar, sinyal lambaları ve çeşitli plastik parçaların üretimini yapan Argeson, hızlı büyümesini sürdürüyor.
Argeson Genel Müdürü Ferhat Günçıkış, firmaları hakkında şu bilgileri verdi.
Ferhat Bey sizi tanıyabilir miyiz?
Ferhat Günçıkış: 1969 İstanbul doğumluyum. Babamın sanayici olması sebebiyle sanayi ile erken yaşta tanışıp plastik kalıp tasarımı ve imalatı konusunda uzmanlaştım. 1992 yılında kalıp imalatı yapmak üzere ilk atölyemi kurdum. 1996 yılında her daim hayalim ve hedefim olan imalat konusunda ilk adımı atarak beyaz eşya sektöründe tüketilen elektromekanik ürünlerin üretimine başladım.
Argeson hakkında bilgi alabilir miyiz?
Ferhat Günçıkış: Argeson markası 2004 yılında benim tarafımdan tasarlanmış beyaz eşya ve elektrikli ev aletleri sektöründe elektromekanik ürünler üretmek üzere planlanmış bir markadır. Fakat o tarihlerde başka bir organizasyonun içinde yer almak zorunda kaldığım için rafa kaldırdığım bir projeydi. 2010 yılının Ocak ayında şartların değişmesi ile projeyi hayata geçirme fırsatımız oldu ve böylelikle Argeson firması İstanbul’da kuruldu.
Anlaşıldığı üzere firma olarak kısa bir geçmişe sahibiz. Ancak başta kurucuları olmak üzere sektörde 17 yıllı aşkın tecrübeye sahip yönetim kadrosuyla oldukça hızlı gelişen ve büyüyen bir firmayız. Ürünlerini bu tecrübeyle geliştiren firmamızın bünyesinde; beyaz eşya ve elektrikli ev aletleri sektörüne yönelik; çevirmeli şalterler (Rotary switch), ateşleme anahtarları (Switch harnesses), tuşlu anahtarlar (Rocker switch), sinyal lambaları (Neon indicators) ve çeşitli plastik parçaların üretimi yapılmaktadır.
Argeson’un organizasyon yapısı hakkında bilgi verir misiniz?
Ferhat Günçıkış: Argeson genç bir kuruluş olmasına rağmen kurumsallık ilkesini benimsemiş takım olarak tüm performans ve imkanlarını bu ilke doğrultusunda kullanmaktadır.
Müşteri-çözüm ilişkisi üzerine odaklanmış yapısıyla günümüzün koşulları gereği uluslararası pazardaki gelişmelerin takipçisi aynı zamanda bu gelişmeler doğrultusunda ürünlerini geliştirerek en iyi kalite en uygun fiyat ve en hızlı hizmeti müşterilerine sunmak Sektörün tanınan ve aranılan markası olmayı hedef olarak seçmiştir.
İç Pazar, ihracat oranlarınızdan ve en çok hangi ülkelere ihracat yaptığınızdan söz eder misiniz?
Ferhat Günçıkış: Firmamızın pazarda yeni bir marka olması sebebi ile ihracat konusunda çok aceleci davranmadık, firmanın olgunlaşma sürecini beklemek istedik. 2012 yılında %10 ihracat yaptık. 2013 yılını ise %20 ile kapatmayı hedefliyoruz. İlk sıralarda ihracat yaptığımız Balkan ülkeleri, 2. sırada ise Ortadoğu gelmektedir. 2013 yılın son çeyreğinde ise Avrupa’ya da ihracat yaptık.
Sizi rakiplerinizden ayıran özellikleriniz nelerdir?
Ferhat Günçıkış: Firmamızın en büyük özelliği günümüz şartlarında kaliteyi en uygun fiyata üreterek doğru ve hızlı şekilde müşterilerine çözüm sunmasıdır.
BEYSAD’dan beklentileriniz nelerdir?
Ferhat Günçıkış: BEYSAD’a üye olmamızın sebebi sektörümüzdeki en önemli derneklerden biri olmasıdır. BEYSAD’dan beklentimiz ise sektörümüz ile alakalı uluslararası pazardaki tüm gelişmelerden dernek aracılığıyla haberdar olmaktır.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
16.12.2013