Audi TT Ultra Quattro Concept' i Wörthersee Tour 2013'te Tanıtıyor
Otomobil tutkunlarının her yıl Mayıs ayında gerçekleÅŸtirdiÄŸi en büyük buluÅŸmalardan biri olan Wörthersse’de bu yıl Audi standında minimum ağırlıkla, maksimum sürüş keyfini birlikte sunan bir model sergilenecek; TT ultra quattro concept.
Otomobil tutkunlarının her yıl heyecanla bekledikleri en büyük buluÅŸma organizasyonlarından biri olan Wörthersee Tour’un Mayıs ayında düzenlenecek etkinliÄŸinde Audi, TT ultra quattro concept aracıyla yer alıyor. Yaklaşık 3 bin 500 metrekarelik alanda ziyaretçilerini ağırlayacak olan Audi, göl kenarındaki etkinlikte, efsanevi Sport quattro S1, en son RS modelleri ve 2012 Le Mans 24 Hours yarışının birincisi, ilk hibrit Le Mans galibi Audi R18 e-tron quattro’yu da sergileyecek.
310 hp güç ve 400 Nm tork üreten 2.0 TFSI motoruyla ve sadece 1.111 kilogram ağırlığıyla TT ultra quattro concept, 100 km hıza 4.2 saniyede ulaÅŸabiliyor. Otomobilde, Audi Ultra hafif yapı teknolojisi sayesinde, mevcut seri üretim TT modeline göre 100kg’lık bir hafifleme saÄŸlanmış.
DoÄŸru yerde doÄŸru miktarda doÄŸru malzeme
Audi, malzemelerin doÄŸru ÅŸekilde kullanılmasını bir ilke haline getirmiÅŸ; DoÄŸru yerde doÄŸru miktarda doÄŸru malzeme. Audi TT ultra quattro concept’in B-sütunlarında, arka kısımlarda ve aracın merkez boÅŸluÄŸunda karbon-fiber takviyeli polimer (CFRP) kullanılmış. Zemin ve birleÅŸtirme malzemelerinde ise destek olarak magnezyum bileÅŸenleri tercih edilmiÅŸ.
Hafiflik ve sportifliÄŸin birleÅŸimi tasarımda da kendini belli ediyor. Seri üretim modeli ile karşılaÅŸtırıldığında, Audi tasarımcıları bu konsept modelin konturlarına daha da öne çıkarmışlar. GeniÅŸ spoyler, TT ultra quattro concept’in sahip olduÄŸu motorsporları genlerini simgeliyor. Arka kanatın tabanı (destekleyici bir parça olduÄŸu için) alüminyumdan üretilirken, daha fonksiyonel bir özelliÄŸe sahip olan kanatın kendisi ise karbondan üretilmiÅŸ.
Kameralı dikiz aynası
Özel bir kristal beyaz renge sahip konsept otomobilin dış kısmında kullanılın CFRP; kaput, tavan ve gövdeye çarpıcı bir dokunuÅŸ katıyor. Aracın iç kısmında sürüşle ilgili tüm konfor detayları düşünülmüş; klima, elektrikli pencere kontrolleri ve elektromekanik park freni TT ultra quattro concept’te standart olarak sunuluyor. Bu show aracındaki bir baÅŸka önemli geliÅŸtirme ise direkt olarak kokpit içine görüntü aktaran dikiz aynaları.
1980 yılında üretilen Ur-quattrodan bu yana üretilen beş milyondan fazla seri üretim araçta olduğu gibi TT ultra quattro concept de quattro sürekli dört tekerlekten çekiş ile donatılmış. TT ultra quattro concept 0'dan 100 km / sa hızlanırken altı ileri şanzımanıyla seri üretim modellerden 1.3 saniye daha iyi bir değer sunuyor ve 280 km/sa maksimum hıza ulaşıyor.
Haberin Kaynağı : LOBBY PR
29.04.2013