Automechanika 2014, Tedarik Sektörünün Yine İlgi Odağı Oldu
Frankfurt’ta yapılan Automechanika fuarının 23’üncüsü bu yıl 16-20 Ekim 2014 tarihlerinde gerçekleştirildi. Sektörün lider fuarı olarak gösterilen organizasyon, bu yıl da ilgi odağı oldu.
Messe Frankfurt’tan aktarılan bilgiye göre, 173 ülkeden 140 bin ziyaretçi fuarı ziyaret etti. 71 ülkeden 4.631 firmanın katıldığı fuarda ziyaretçilerin, alternatif aktarma organları, tam otomatik dijital veri aktarımları, enerji verimliliği, araç hafifletme konuları en çok ilgiyi gördü. Fuar yetkilileri, 2012 yılına göre sektörün daha canlı ve umut veren bir görünüş çizdiğini dile getirdiler.
Fuara Türkiye’den katılan 261 katılımcı arasında, 43 TAYSAD üyesi firma bulunuyordu. Firmaların, farklı sektör gruplarında ziyaretçi etkileşimleri yaşadıkları gözlemlenirken, Frankfurt dışındaki Automechanika fuarlarının, ziyaretçi sayısını etkilediği anlaşılıyordu. Katılımcı firmalar ziyaretçilerin seçici davrandığını, müşterilerle farklı Automechanika fuarlarında yine buluştuklarını, bu sürecin de Frankfurt’taki fuara etkisi olduğunu belirttiler.
12 ayrı bölümden oluşan fuarda farklı ülkeler için ayrılan hollerin yanında, basılı yayınların, ülke yatırım ajanslarının, 3 boyutlu yazıcıların ve dış alanda araçlar için bazı örnek uygulamaların da yapıldığı alanlarda ziyaretçiler, firmalarla buluşma imkanı yakaladı. TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, fuarda Anadolu Ajansı’na yaptığı açıklamada; fuara ilk olarak yaklaşık 30 yıl önce katıldıklarını ve Türk firmalarının bu süreçte kendilerini çok geliştirdiğini söyledi. 30 yıl öncesine kıyasla sektördeki Türk firmalarının giderek profesyonelleştiğini ifade eden Dudaroğlu, “Türkiye’nin ihracatında Almanya’nın önemi çok büyük. Burası bizim için vazgeçilmez bir fuar. Aynı zamanda bu fuarın eşdeğeri de İstanbul’da yapılıyor” diye konuştu.
TAYSAD’ın da standının bulunduğu fuara, otomotiv tedarik sektörünün farklı ülkelerinden muadil dernekler de katıldı. Bu derneklerin Brezilya, Hindistan ve Fas’takileriyle ortak çalışma yürüten TAYSAD, fuardaki görüşmeler sonunda Güney Afrika, Birleşik Krallık, Çek Cumhuriyeti, İspanya ve Güney Kore’de faaliyet yürüten muadil derneklerle de görüşmelerde bulundu.
Fuarın Türk otomotiv tedarik sanayisi için bir önemli başlığı Amerika Pazarı oldu. ABD’nin tüm eyaletlerini kapsayan yapıda faaliyet gösteren Select USA açtığı stantta firmalarla görüşmeler yaptı. TAYSAD’ın da bir süredir ABD otomotiv pazarı hususunda sürdürdüğü çalışmalar için bilgiler alan ve destek vereceğini açıklayan kuruluş, federal düzeyde bağları olan ve tüm eyaletlerle doğrudan ilişki kurabilecek önemli bir konumda bulunuyor.
Haberin Kaynağı : TAYSAD
10.12.2014