Ayakkabıcılar, 30 yıllık AYMOD’da 52. Kez Bir Araya Geldi
2015 İlkbahar-Yaz ayakkabı koleksiyonu ilk kez dünya vitrininde
Kendi kulvarında Avrupa’nın üçüncü büyük fuarı olan 52. AYMOD Fuarı, CNR EXPO Yeşilköy’de bugün başladı.
İlk kez 1984 yılında 248 metrekare alanda düzenlenen fuar, 30. yılında sektör istikrarının ispatı olarak 60 bin metre kareye ulaştı.
Ayakkabı sektörünün küresel buluşması Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı (AYMOD), CNR EXPO Yeşilköy’de başladı. Klasikten moderne, babetten çizmeye kadar her kesime hitap eden ayakkabıların sergilendiği AYMOD, bin 400 markanın katılımı ile düzenleniyor.
Fuarın açılışı CNR Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ceyda Erem, İstanbul Valisi Vasip Şahin, İstanbul Sanayi Odası (İSO) Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan, İstanbul Deri ve Deri Mamülleri İhracatçıları Birliği Başkanı (İDMİB) Mustafa Şenocak, Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Hüseyin Çetin, Türkiye Ayakkabı Sektörü Araştırma Geliştirme ve Eğitim Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı (TASEV) İslam Şeker ve CNR Holding CEO’su Cem Şenel’in katılımıyla yapıldı.
Sektörün istikrarının ispatı AYMOD
İstanbul Valisi Vasip Şahin, AYMOD Fuarı’nın açılış töreninde yaptığı konuşmada, fuarın 52. kez düzenleniyor olmasının sektör istikrarının ispatı olduğunu belirterek, “Bu istikrara bağlı olarak sektör 2023 yılında hedeflediği 2 milyar dolarlık ihracatı gerçekleştirecek” dedi.
AYMOD sektörün iyi bir örneği
İSO Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan da Türkiye’deki fuarcılık sektörünün gelişimine dikkat çekerek, şöyle konuştu: “Artık vizyon sahibi fuarlar görmek için yurtdışına gitmemize gerek kalmadı. Türkiye’de düzenlenen fuarlarımız da artık vizyon sahibi oldu. Küresel arenadaki sıkıntılara rağmen ayakkabı sektörü büyümeye devam ediyor. Bütün zorluklara rağmen ayakkabı sanayicisi 52. kez fuar düzenlemeyi başardı. Bu sektör için iyi bir örnek. Bizim böyle güzel örneklere ihtiyacımız var. Sektörün dayanışma içerisinde bir araya gelerek güçlerini birleştirmesi, fuarın yoğun ilgi görmesini sağlıyor.”
“İstanbul’un birikimli iş gücü var”
Erdal Bahçıvan, Türkiye’nin ancak sanayi ve üretime bağlı olarak büyüyeceğine işaret ederek, “İstanbul’dan sanayi uzaklaştırma görüşü var. Ancak İstanbul’un kendine ait bir birikimli kaliteli iş gücü var. İstanbul’da kalacaksak katma değeri yüksek, Ar-Ge, inovasyon ve tasarıma dayalı bir sanayiye ihtiyacımız var” diye konuştu.
Yılın ilk 10 ayında sektör yüzde 3 büyüdü
Sektörün dünya pazarlarında daha fazla tanıtılması için AYMOD gibi uluslararası fuarlara ihtiyaç olduğunu vurgulayan (İDMİB) Mustafa Şenocak, yılın ilk 10 ayında sektörün bütün olumsuzluklara rağmen yüzde 3’lük bir artışla 628 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiğini söyledi. Şenocak, işçilik ücretlerine yönelik yayınlanan uluslararası yeni bir raporda, Türkiye’de saat başı ortalama ücretin 5,5 dolar iken, Çin’de 2.7 dolar, Hindistan ve Vietnam’da ise 1 dolar olduğuna işaret ederek, sektörün bu şartlar altında ihracatını artırmasının büyük bir başarı olduğunu belirtti.
246 kişilik alım heyeti
AYMOD Fuarı için ilk olarak 1984 yılında 248 metrekarelik bir alanda yola çıktıklarını hatırlatan TASD Başkanı Hüseyin Çetin, bugün fuarı 60 bin metrekarelik bir alana taşıdıklarını kaydetti. Çetin, fuara Ekonomi Bakanlığı, İDMİB ve CNR işbirliğinde çok sayıda ülkeden 246 kişilik bir alım heyeti geldiğini bildirdi. Sektörün ana pazarlarının Rusya, Irak, İngiltere, İtalya ve Ukrayna olduğuna değinen Hüseyin Çetin, Türkiye’nin 22 milyar çift olan dünya ayakkabı üretiminde 7. sıraya yükseldiğini söyledi.“Dünya ayakkabı sektörü 119 milyar dolarlık ticaret hacme ulaştı. Ülkemiz dünya ayakkabı ihracatında çift bazında 166 milyon çift ihracat ile dünya sıralamasında ilk defa 9. Sıraya yerleşti” diye konuşan Hüseyin Çetin, suni ve tekstil ayakkabıların ihracat payının arttığını, üreticilerin dünyada yaşanan bu gelişmelere göre stratejilerini gözden geçirmesi gerektiğini ifade etti.CNR Holding Fuarcılık Grubu CEO'su Cem Şenel de açılışta yaptığı konuşmada, 450 firmanın katılımıyla düzenlenen ve 8 Kasım’a kadar sürecek AYMOD’da 50 bin ziyaretçi hedeflendiğini bildirdi. Şenel, “Yılda iki kez düzenlenen AYMOD, ayakkabı sektörünün Türkiye’deki en büyük vitrini. Bu yıl yüzde 200 büyüyen fuar, Türk ayakkabı endüstrisinin ihracatına da büyük katkılar sunuyor” diyerek fuarda 2015 İlkbahar-Yaz koleksiyonlarının ilk kez sergileneceğini söyledi.
Haberin Kaynağı : PR Basın Halkla İlişkiler
05.11.2014