BANTBORU Hindistan Pazarında Üretici İş Birlikleriyle Büyüyecek
Güçlü rekabetçi performansıyla 23 ülkeye ihracat gerçekleştiren, ürünleri dünyada üretilen 100 araçtan 4’ünde kullanılan ülkemizin kendi alanındaki lider kuruluşu BANTBORU, ihracat pazarları arasına dünyanın en hızlı büyüyen ekonomilerinden Hindistan’ı da ekledi.
BANTBORU, 2018 yılında ürün sevkiyatına başladığı Hindistan pazarında, yerel ve uluslararası otomotiv üretici (OEM) iş birlikleriyle büyümeyi hedefliyor.
Otomotiv ve dayanıklı tüketim ürünleri sektörlerinde önem taşıyan boru sistemlerinin dünyanın en büyük 5 üreticisinden biri ve ülkemizin bu alandaki lider kuruluşu BANTBORU, küresel ayak izini genişletmeyi sürdürüyor. BANTBORU, faaliyet gösterdiği pazarlardaki güçlü pozisyonunu korurken; küresel pazarda marka bilinirliğini ve markalı satışlarını artırma stratejisi kapsamında, hedef belirlediği pazarlar arasında yer alan Hindistan’da güçlü bir başlangıç gerçekleştirdi.
Hindistan pazarını daha iyi tanımak ve pazara giriş yapabilmek hedefiyle, ülkenin önde gelen firmaları arasında yer alan Dewas Hydroquip ile imzaladığı iş birliği anlaşması kapsamında, 2018 yılında ürün sevkiyatına başlayan BANTBORU, bu pazarda büyüme hedefliyor.
Büyüme Potansiyeli Güçlü Pazar
Dünyanın en hızlı büyüyen ekonomileri arasında yer alan Hindistan’ın, aynı zamanda otomotiv sektörü sürekli gelişmekte olan ülkeler arasında yer aldığını belirten BANTBORU CEO’su Sinan Gider, “Hindistan’da halen yüzde 60 düzeyinde olan otomotiv üretimi kapasite kullanımının, yüzde 80 düzeyine çıkması bekleniyor. Yakın geleceğin önemli otomotiv pazarlarından biri olacak olan Hindistan’da, Dewas Hydroquip iş birliğimizin devamında, üretici iş birlikleriyle büyümeyi hedefliyoruz. Hindistan’da üretim yapan Mercedes, Renault, Suzuki gibi uluslararası OEM’lerin yanında yerel üretim yapan Maruti, Leyland, Tata, Mahindra gibi OEM’lerle iş birlikleri geliştireceğiz” dedi.
Sinan Gider, devamla şöyle konuştu: “Hindistan, firmamızın stratejik hedef pazarlarından bir tanesidir. Bu ülkede büyümenin ivmelenerek devam etmesi beklentisi ön plana çıkıyor. Teşvik ve alt yapı yatırım projelerinin, Hindistan’ın küresel üreticiler için bir üretim üssü haline gelmesini sağlaması bekleniyor. Bu ülkede ilk satışlarımızı gerçekleştirdiğimiz 2018 yılında, ülkenin en önemli otomotiv buluşması Auto Expo 2018 fuarında yerel iş ortağımızla birlikte yer aldık. Devamında, potansiyel iş ilişkilerini arttırabilmek adına 23-27 Ekim 2018’de Uludağ İhracatçılar Birliği’nin düzenlediği Hindistan Ticaret Heyeti’ne katıldık ve yerel firmalarla görüşmelere başladık. Görüşmeler neticesinde temaslarımız devam edecek ve Hindistan pazarına olabildiğince yakın olmaya çalışacağız.”
BANTBORU Hakkında
Sanayi üretiminde 45 yıllık köklü bir geçmişe sahip bulunan BANTBORU, otomotiv ve dayanıklı tüketim ürünleri sektörlerinde önem taşıyan boru sistemlerinin dünyanın en büyük 5 üreticisinden biri ve ülkemizin bu alandaki lider uzman kuruluşudur. BANTBORU, 500’den fazla çalışanıyla 30 bin metrekarelik kapalı alana yayılı üretim tesislerinde hammaddeden nihai ürüne kadar tüm prosesleri kendi bünyesinde gerçekleştirmektedir. Kendi bünyesinde oluşturduğu Ar-Ge merkezi, 2015 yılında Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından “BANTBORU Ar-Ge Merkezi” olarak onaylanan BANTBORU, güçlü global markaları geliştirerek ülkemizin ihracatını artırma misyonuyla dünyada bir ilk olma özelliği taşıyan TURQUALITY® programı kapsamında desteğe uygun görülen kuruluşlar arasında yer almaktadır.
04.02.2019