Baycan, Yıllık 12.000.000 Adet Üretim Gerçekleştiriyor
Zamanında ve eksiksiz üretim, esneklik, Türkiye ve dünya şartlarında rekabet edebilirlik hizmet felsefesi faaliyetlerini sürdürdüklerini belirten Baycan A.Ş. Genel Müdürü Engin Yılmaz, yüksek verimlilik ve düşük maliyetli üretim anlayışı Baycan’ın en güçlü ve temel noktalarını oluşturduğunu söyledi. Engin Yılmaz şu bilgileri verdi.
Firmanızın kuruluşundan bugüne kadarki hikayesini anlatır mısınız?
Engin Yılmaz: Baycan Elektrik Müteahhitlik A.Ş. 1967 yılında kurulmuştur. Sebat Grup bünyesinde İstanbul’da faaliyetine başlayan firmamız ortaklık yapısında ki değişiklikten sonra Eskişehir’de ticari faaliyetine devam etmiştir. 1989 yılında 20 kişilik bir kadrodan günümüzde yaklaşık 360 kişilik güçlü, eğitimli ve kalite odaklı personeli ile Arçelik Eskişehir Buzdolabı İşletmesine (EBİ) hizmet vermektedir. Bugün Baycan A.Ş. olarak %100 müşteri memnuniyetini hedef alarak; Zamanında ve Eksiksiz Üretim, Esneklik, Türkiye ve Dünya şartlarında Rekabet Edebilirlik hizmet felsefemizi oluşturmuştur. Yüksek verimlilik ve düşük maliyetli üretim anlayışı firmamızın en güçlü ve temel noktalarını oluşturmaktadır.
Ürünleriniz ve üretim kapasiteniz hakkında bilgi verir misiniz?
Engin Yılmaz: Baycan A.Ş. olarak, Arçelik Buzdolabı İşletmesine Kablo Gruplarında hizmet etmekteyiz. Buzdolabında yer alan ürünlerimizi tanımlamak gerekirse, A/T Aydınlatma Grupları, Komple Kablo Grupları, Kompresör Terminal Grupları ve Ana Kablo Grupları yer almaktadır. Yıllık olarak yaklaşık 12.000.000 adetlere ulaştığımızı belirtebiliriz. Şu anda tek vardiyalı sistemimiz göz önüne alındığında kapasitemizi %90 doluluk oranında kullanmamaktayız.
İhracat faaliyetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?
Engin Yılmaz: Baycan firması olarak 2014 yılı içinde direkt olarak İhracatımız maalesef mevcut değildir. Ancak Arçelik firmasının yurt dışı yatırımları olan ve Güney Afrika Cumhuriyetinde faaliyet gösteren Defy Appliances, Romanya’da faaliyet gösteren Arctic ve Rusya Federasyonunda faaliyet gösteren Beko LLC firmalarına müşterimiz olan Arçelik firması üzerinden ihracatımız bulunmaktadır. 2015 Yılında ise şu an hala temaslarımızın devam ettiği firmalar ile anlaşmalarımızı hayata geçirdiğimizde kendi ihracat ayağımızı oluşturacağımızı düşünüyoruz. Bu girişim bize ithal ettiğimiz malzemelerin karşılığını döviz olarak karşılayabilme gücü kazandırırken diğer taraftan, uluslararası pazarda kendimizi tanıtmak ve hizmet kalitemizi geliştirme fırsatı sunacaktır.
Önümüzdeki dönem hedefleriniz arasında neler var? Yeni ürünler için ürün geliştirme faaliyetleriniz oluyor mu?
Engin Yılmaz: 2015 Yılında müşteri portföyümüze farklı ürün gruplarında firmalar katmayı planlıyoruz. Eskişehir’de faaliyet gösteren Candy Grup ile görüşmelerimiz devam etmekte, ikinci altı aylık periyotta bu firma ile çalışmaya başlayacağız. Böylece Pişirici Gruplarında da ürün yelpazemizi geliştirmeyi planlıyoruz. Arçelik firmasının Bulaşık Makinesi İşletmesine de bu altı aylık dönemde hizmet sunmayı planlamaktayız. ISO/TS 16949 Sertifikası alma konusunda alınan eğitimlerle büyük bir yol kat ederek bünyemize katmış bulunmaktayız. Otomotiv sektörü içinde de firma portföyümüzü geliştirmeyi hedeflemekteyiz. Hem şu anda üretmiş olduğumuz buzdolabı kablo gruplarında müşterimiz için iyileştirme ve geliştirme çalışmalarımız sürerken, müşteri portföyümüze katmak istediğimiz firmaların farklı kablo grupları ürünlerinde de iyileştirme ve geliştirme konusunda da destek olmaktayız. Araştırma ve Ürün Geliştirme departmanımızla kablo gruplama konusunda ürün geliştirmesinde müşterimizle stratejik ortaklık hedefiyle hareket etmekteyiz.
Firma olarak 2014 yılının ilk 3 ayı nasıl geçti?
Engin Yılmaz: 2014 yılında gerek küresel ekonomik yavaşlama gerekse de iç piyasalardaki yavaşlama ve yerel seçim sürecinin olumsuz etkilerini yaşadık. Beyaz eşya sektöründeki satış oranları 2014 yılının ilk çeyreğinde bir önceki yılın ilk çeyreğine göre taleplerde daralma görülmüştür. Ayrıca iç piyasada çıkan kanunlar gereği, kredi kartlarında azami 9 aylık taksit düzenlemesi de beyaz eşya sektörünü olumsuz yönde etkilemiştir.
Eskişehir’de olmanızın size sağladığı avantaj/dezavantaj nelerdir?
Engin Yılmaz: Eskişehir ili, hizmet ettiğimiz en büyük müşterimiz Arçelik Buzdolabı İşletmesinin burada olmasından dolayı Baycan için seçilebilecek en uygun lokasyondur. Ayrıca burada faaliyet gösteren diğer beyaz eşya üreticilerini de (Candy, ICF, vb) müşteri portföyümüze katıp hizmet ağımızı genişletmek için de oldukça uygun mevkidir. Ayrıca otomotiv sektöründe faaliyet gösteren hem ana sanayilere hem de yan sanayilere yakınlığı konusunda avantaj sağlamaktadır. Dezavantaj olarak nitelendirilebilecek sorun ise, Demiryolu taşımasının etkin olarak kullanılamamasıdır. İthal olarak tedarik ettiğimiz malzemelerin Deniz yolu ile gelmesi durumunda ayrıca karayolu taşıma bedeli maliyetlerimizi olumsuz olarak etkilemektedir. Ayrıca Eskişehir bölgesinde serbest bölge uygulaması olmaması nedeniyle ithalatta yüksek maliyetlere katlanmamıza neden olmaktadır. Ayrıca teşvikli bölge kapsamında olmamamız nedeniyle bir çok hedef müşterimizin değişik bölgelerde konuşlanmasına neden olmaktadır.
Beyaz eşya sektörünün gelişimini değerlendirir misiniz?
Engin Yılmaz: 2014 Yılının ilk çeyreği daha önce belirttiğimiz gibi ekonomide daralma yaşanmıştır. Ancak bu yılın 2. yarısından itibaren sektörün tekrar canlanabileceğini düşünmekteyiz. Dünyada ve özellikle de Çin piyasasındaki işçilik maliyetlerini artması, kalite problemleri ve uzak sevkiyat mesafesinden dolayı uzun bekleme süreleri Türkiye’yi hem beyaz eşya firmaları hem de otomotiv firmaları açısından yatırım için en uygun ülkeler arasına sokmuştur. Yıllık 25.000. 000 adetlik üretim rakamlarının gelecek yıllarda daha da artacağını düşünmekteyiz.
Eklemek istedikleriniz varsa onları da öğrenebilir miyiz?
Engin Yılmaz: SUBCONTURKEY Dergisi olarak Beyaz Eşya ve Yan Sanayisine hizmet eden firmaları tanıtım faaliyetlerinizden dolayı sizlere de teşekkür eder, yayın hayatınızda uzun soluklu olmanızı dileriz.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
17.07.2014