BFGoodrich’in Gücü ve Dayanıklılığı Test Edildi, Onaylandı
Michelin tarafından üretilen BFGoodrich lastikleri; dayanıklılık, performans ve çekiş gücünde çıtayı yükseltti.
BFGoodrich All-Terrain ve BFGoodrich Mud-Terrain lastikleri, arazi koşullarından şehiriçi kullanımlarına kadar her koşulda dayanıklılık, performans ve uzun ömrü bir arada sunuyor.
Dünyanın önde gelen lastik üreticilerinden Michelin tarafından üretilen BFGoodrich’in ‘All- Terrain’ ve ‘Mud-Terrain’ lastikleri, gerçek kullanıcı ve arazi koşullarında test edildi. Her iki lastik modeli de performansı, dayanıklılığı ve konforuyla test sürücülerine eşsiz bir sürüş deneyimi yaşattı.
BFGoodrich “All-Terrain” lastikleri, VW Amarok model araçlarla asfalt ve arazi şartlarında test edildi. Sapanca-Soğucak Yaylası arasındaki zorlu ve özel bir parkurda yapılan test sürüşü esnasında sürücüler, lastiklerin yol tutuş, fren, konfor gibi birçok performansını deneyimleme fırsatı buldu. “All-Terrain”, Soğucak Yaylası’nın dar,engebeli patika yolları ve zorlu tırmanma koşullarına karşı dayanıklılık, üstün yol tutuşu ve çekiş gücünü ispat etmeyi başardı. BFGoodrich lastikleri her türlü yol ve arazi koşuluna uygun olduğunu ortaya koydu.
“Mud-Terrain” ile en yükseğe tırmanın
BFGoodrich “Mud-Terrain” ise daha zorlu bir testten geçerek, efsane ralli pilotu Volkan Işık tarafından özel olarak seçilmiş, zorlu bir off road pistinde vaat ettiği performans bütünlüğünü kanıtladı. Off road araçlar için tasarlanan “Mud-Terrain”in karşılaması beklenen oldukça fazla performans kriteri bulunuyordu. Özel olarak tasarlanan off road ve tırmanma pistinde gerçekleştirilen sürüş testinde “Mud-Terrain”, her türlü arazi koşulunda yoluna devam ederek tüm performans kriterlerini fazlasıyla karşıladı.
“All Terrain” ile 4x4 araçlarda gerçek performansı yakalayın
BFGoodrich’in 4x4 ve off road arazi araçlarına özel geliştirdiği All-Terrain ve Mud-Terrain lastikleri, sürücülere her türlü yol koşulunda performans ve dayanıklılığı bir arada sunuyor.
Konfor ve güvenlikten ödün vermeyen “All-Terrain”, 4X4 ve SUV araçların gerçek performansını yakalaması için birçok yeniliği içinde barındırıyor. Yüzde elli arazi ve yüzde elli şehir içi kullanım için üretilen BFGoodrich All-Terrain, arazide çamura, çakıla, hatta keskin kayalara rağmen yola devam edebiliyor. Mükemmel sürüş deneyimi ve performans için geliştirilen “All-Terrain”, derinleştirilen sırt deseniyle eşsiz bir çekiş performansı sağlıyor. Üç katlı kuşak (TriGard) yapısı ve iki kat artırılmış çelik kemerleriyle “All-Terrain”in dayanıklılığı desteklenirken, lastik yanaklarına kadar uzatılan derin sırt deseni, ıslak zeminlerde hızlı su aktarma avantajı sunuyor. Derin ve keskin kanallı yapısı ise çamurlu zeminlerde yol kavrama özelliğini artırıyor.
Off road araçlara özel tasarlanan “Mud-Terrain” ise geliştirilen karkas yapısı sayesinde arazinin zorlu şartlarında dayanıklılığıyla dikkat çekiyor. Keskin hatlara sahip sırt deseniyle çamurlu arazide durmaksızın ilerleme imkanı sunuyor.
Bir önceki nesline göre yüzde 33 daha güçlü
Karkas yapısından sırt desenine, kauçuk bileşenlerine kadar yenilenen BFGoodrich Mud-Terrain bir önceki nesline göre yüzde 33 güçlendirilmiş yanakları sayesinde, darbelere karşı dayanıklılık ve esneklik kabiliyeti sunuyor. Bu özellikleriyle off road’un çamurlu, çakıllı ve keskin kayalarla dolu parkurlarında dayanıklılık ve esneklilik gösterebilen “Mud- Terrain”, sürüş performansı ve çekiş gücüyle de dikkat çekiyor. “Mud-Terrain”in darbelere ve yırtılmaya karşı güçlendirilen sırt deseninin bir başka özelliği de kendisini temizleyerek çamurlu arazide daha fazla çekiş ve performans sunması.
Lastik pazarı ilk 3 ayda yüzde 15 üzerinde büyüdü
Michelin Türkiye Genel Müdürü Marco Giuliani, Sapanca’da düzenlenen toplantıda BFGoodrich yeni nesil lastiklerin yanısıra Türkiye lastik pazarını ilişkin de değerlendirmelerde bulundu. Giuliani, 2012 yılında ve 2013’ün ilk 3 ayında kaydedilen gelişmeleri şöyle yorumladı:
“Bu yılın ilk 3 ayında Türkiye lastik pazarının yüzde 15’in üzerinde büyüdüğü görülüyor. Ancak burada yılın başlarında geç teslim edilen kış lastiklerinin etkisini göz önünde bulundurmak gerekiyor. Ağır vasıta lastik pazarı; global ekonomik krizin devam eden etkileri, Avrupa’daki resesyon, uluslararası firmaların nakliye gücündeki azalma gibi nedenlerle 2012 yılında 2011’e göre yüzde 10 küçülmüştü. İlk 3 ayda ise ağır vasıta lastik satışlarının 2012’nin aynı dönemine göre 15’e yakın arttığını görüyoruz. Yine ilk 3 ayda binek lastikleri pazarında, üreticilerden bayilere satışta yüzde 30’a yakın büyüme kaydedildi. Bu rakamlarda hala, kısmen de olsa geçen sene yürürlüğe giren kış lastiği kanununun etkilerini görüyoruz. Bu artışın son tüketici bazında etkilerini ise hep birlikte bekleyip göreceğiz.”
Kış lastiği satışları 3 milyona ulaştı
2012 yılının dünyada olduğu gibi Türkiye’de de kriz söylentilerinin gölgesinde başladığını hatırlatan Giuliani, “Buna rağmen toplamda 11 milyon adetlik satışa ulaşıldı. Özellikle yılın ilk çeyreğinde Avrupa’daki krizin etkilerini Türkiye’de hissettik. Pazar bu anlamda 2011 yılına göre negatif bir seyirle başladı. Nisan ayından itibaren toparlanma kendini gösterdi. Kasım ayıyla birlikte artı değerlere ulaşıldı ve Türkiye lastik pazarı 2012 yılında yüzde 10’a yakın büyüme kaydetti. Bu büyümede kış lastiği zorunluluğu büyük rol oynadı. Yeni kanun sayesinde 2011 yılında 1.5 milyon olan kış lastiği satışları 2012 yılını yüzde 100 büyümeyle 3 milyon adetle kapattı” diye konuştu.
Büyüme 2013’te de artarak sürüyor
Marco Giuliani, Michelin’in 2012 yılındaki güçlü performansının 2013 yılının ilk 3 ayında da artarak sürdüğünü vurguladı. “Özellikle 17 inç ve üstü, 4x4 lastiklerde 2012 yılında arttırdığımız pazar payımızı büyütmeye devam ediyoruz” diyen Giuliani, kış lastikleri özelinde kaydettikleri gelişmeyi de şöyle paylaştı:
“İlk 3 ayda bayiye satışlarımızın yüzde 30’dan fazlasını kış lastikleri oluşturdu. Bu konudaki bilinçlenmeye bağlı olarak Türkiye’de kış lastiği kullanım oranı yüzde 20’lerin üzerine çıktı. Yani artık her 5 araçtan 1’inin kış lastiği kullanıyor.”
KUTU…
BFGoodrich lastikleri 4x4’teki bilgi ve teknolojisini binek lastiklere de aktarmış bir marka
Sürüş testlerine katılan Michelin Türkiye Genel Müdürü Marco Giuliani, BFGoodrich lastikleri ve test performanslarıyla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı:
Her ürünümüzü, performans bütünlüğünden ödün vermeden kullanıcı ve araç ihtiyaçları doğrultusunda üretiyoruz. BFGoodrich lastikleri 4x4’teki bilgi ve teknolojisini binek lastiklere de aktarmış bir marka ve her türlü arazi koşuluna uygun lastikler üretiyor. Bugün gerçekleştirdiğimiz testlerde de görüldüğü gibi, her türlü kullanım koşulunda sürdürülebilir hareketlilik ilkesini kanıtlamış olduk.”
Giuliani, BFGoodrich lastiklerinin üretim aşamasında da şehiriçi ve arazi kullanımlarında en iyi sonuca ulaşmak için farklı test koşullarından geçtiğini ve tam not aldığını hatırlattığı konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Bu başarının ardında Grubumuzun 6 bin kişilik Ar-Ge takımı ve her yıl 600 milyon Euro’ya yaklaşan Ar-Ge yatırımları yatıyor. BFGoodrich’in bugün test ettiklerimiz dışındaki diğer tüm modelleri de dayanıklılık ve yüksek performans açısından kendini ispat etmiştir. Grubumuzun farklı düşünme cesaretiyle geliştirdiği bu markayı da Türk tüketicisine sunmaktan, arkasında durmaktan memnuniyet duyuyoruz.”
KUTU…
Michelin Türkiye son 5 yılda satışlarını ikiye katladı
Avrupa Bölgesi pazarları arasında Türkiye’nin kamyon lastiklerinde birinci, binek otomobil lastiklerinde ise Almanya, Fransa, İspanya, İtalya ve İngiltere’nin ardından 6’ncı sırada bulunduğuna dikkat çeken Marco Giuliani, Michelin Türkiye’nin ise son 5 yıldır satışlarını iki katına çıkardığını söyledi. Giuliani, tüm lastik segmentleri için iyi başlayan 2013 yılından oldukça umutlu olduklarını ve yıl içerisinde bayi ağlarını genişleterek, daha çok tüketiciye ulaşmayı hedeflediklerini belirtti.
Kısaca Michelin Grubu
Lider lastik şirketi Michelin, otomobilleri, kamyonları , bisiklet/motosikletleri, iş makinelerini, tarım araçlarını ve uçakları içeren her türlü araç için lastik üreterek ve pazarlayarak malların ve insanların hareketliliğini sürdürülebilir bir biçimde geliştirmeye kendini adamıştır. Ayrıca, ViaMichelin.com adresinde elektronik mobilite desteği hizmetleri sunar ve seyahat rehberleri, otel ve restoran rehberleri ile haritalar yayınlar. Merkezi Fransa, Clermont-Ferrand’da bulunan Michelin, 170’ten fazla ülkede mevcuttur, 113.400 çalışana sahiptir ve 18 farklı ülkede 69 üretim fabrikası işletmektedir. Grup; Avrupa, Kuzey Amerika ve Asya’da gerçekleştirilen operasyonlarla birlikte araştırma, geliştirme ve süreç mühendisliğinden sorumlu bir Teknoloji Merkezine sahiptir.(www.michelin.com)
Michelin Türkiye
1996 yılında kurulan Michelin Lastikleri Ticaret A.Ş, Türk lastik pazarında otomobil, kamyonet, ağır vasıta, tarım, iş makinası ve forklift lastikleri dağıtımı yapmaktadır.
Bilinirliğini, Türkiye pazarındaki uzun süreli varlığına (1936 yılından bu yana) ve ürünlerinin kalitesine borçlu olan Michelin, kendisine güvenen 300’ü aşkın bayi sayesinde her geçen gün daha fazla sayıda kullanıcıya ulaşmaktadır.
2012 yılında 166 milyon lastik üreten ve 170 ülkede ürünlerini kullanıcılarıyla buluşturan bu dünya markası; yol güvenliği, uzun ömür ve yüksek performans sunan ürünleri sayesinde giderek daha çok sayıda Türk tüketicisinin beğenisini kazanmaktadır.
Haberin Kaynağı : Medyaevi İletişim
15.05.2013