Bir Renk İçin İki Yıl
Günümüzde otomobil alımı kararını etkileyen faktörler arasında aracın rengi de belirleyici bir unsur olarak öne çıkıyor. Kadınların, erkeklerin, yaş gruplarının hatta zaman zaman belirli meslek gruplarının tercih ettiği renkler konusunda birçok araştırma mevcut. SEAT, genç ve sportif marka kimliğine en uygun renkleri belirlerken titiz ve bir o kadar da uzun zaman alan çalışmalar yapıyor.
SEAT Tasarım Merkezi’nin Renk ve Döşeme Bölümü, mevcut renklerden seçim yapmak yerine, yeni bir renk yaratabilmek amacıyla iki yıl süren bir çalışma yapıyor. Bir otomobil için yeni bir renk oluştururken, ilk etapta ortaya çıkan rengin otomobili boyarken farklı görünmemesi amacıyla bir dizi test yapılıyor ve bu da zaman içerisinde rengin aynı ve dayanıklı kalmasını sağlıyor.
Moda ve sanat yakından takip ediliyor
Renk yaratmak amacıyla, moda ve sanat konusunda dünyanın önemli yayınlarını takip eden SEAT Tasarım ekibi, mevcut trendlerde yer alan tüm imajları değerlendiriyor. Markanın İspanyol ve Akdenizli olması avantajını da kullanan SEAT, birbirinden değişik bölgeleriyle kozmopolit bir yapıya sahip olan Barselona’dan da modellerinin renkleri için ilham alıyor.
Sadece duygulara hitap etmesi yeterli değil
Bir renk seçildiğinde en göz alıcı ve çekici ancak aynı zamanda solmaya karşı da dayanıklı olan tonun bulunması için çalışmalar yapılıyor. Rengin zaman içerisinde kalıcı, yeniden boyanabilir ve gün ışığına dayanıklı olması gerekiyor. Her renk otomobilin gövdesinde kullanılmadan önce çok sayıda kalite testinden geçiyor.
Otomobilin rengi kişiliğinizi yansıtır
İnsanların kendilerine hissettirdiği duygulara göre otomobillerinin rengini seçtiklerinden hareket eden SEAT Tasarım ekibi, bir otomobil için yeni renk seçeneklerini belirlerken aynı zamanda modelin kendisiyle de yakından ilişkili olmasına da dikkat ediyor. Genç bir tema oluşturmayı istedikleri SEAT Ibiza’nın renk oluşturma süreci, daha şık ve sofistike olan Alhambra’dan veya daha sportif ve genç bir karaktere sahip olan Leon’dan çok daha farklı işliyor.
Haberin Kaynağı : LOBBY PR
27.10.2014