Bosch, Lojistikte Verimlilik İçin 9 Milyon Avro Yatırım Yaptı
Dünyanın önde gelen teknoloji ve hizmet sağlayıcısı Bosch, Bursa’da üç fabrikasının lojistik ihtiyaçlarını bir araya toplayan Malzeme Akış Merkezi (MAM) kurdu
-Bosch Türkiye, yılda 35 milyon adet ürün ihraç ediyor. Bunun %90’ı Avrupa’ya geriye kalan %10’luk kısmı ise Amerika, Kore ve Japonya’ya yapılıyor. 30’dan fazla araç markası için dizel ve benzinli enjeksiyon sistemleri üreten Bursa fabrikası, dünyada üretilen beş dizel araçtan birinin enjektörünü sağlıyor.
-Bosch, yüksek üretim adetinden kaynaklanan sevkiyat ihtiyaçlarını yeni kurduğu Malzeme Akış Merkezi (MAM) ile karşılarken aynı zamanda üretim tesislerinde 10 bin m2 fazladan alan açmış oluyor.
Dünyanın önde gelen teknoloji ve hizmet sağlayıcısı Bosch, Bursa’da yer alan 3 fabrikasının artan üretim ve lojistik ihtiyaçlarını karşılamak için toplamda 7 bin m2 alan üzerine Malzeme Akış Merkezi (MAM) kurdu. Bu yeni merkez ile Bosch, fabrikalarındaki lojistik çalışanlarını bir araya getirerek sinerji yaratmayı ve bu sinerjiyi kullanarak yaklaşık %20 oranında verimlilik sağlamayı amaçlıyor.
10 bin m2 fazladan üretim alanı
Fabrikalarındaki lojistik amaçlı depoları tek bir merkeze toplayan Bosch, böylelikle üretim tesislerinde de 10 bin m2 fazladan üretim alanı açmış oldu. Lojistik merkezinin faaliyete geçmesiyle üretim tesislerinden gelen talepler kesintisiz olarak yürütülen “Milkrun” seferleri ile karşılanıyor.
“%20 olarak hedeflediğimiz verimliliğin %10’luk kısmını şimdiden gerçekleştirmiş durumdayız”
Bosch Bursa Ticari Genel Müdürü Dieter Wohlfarth, konu ile ilgili olarak; “Lojistik merkezinin kurulması ve taşınma işleminin tamamlanmasıyla %20 olarak hedeflediğimiz verimliliğin %10’luk kısmını şimdiden gerçekleştirmiş durumdayız. Diğer bir hedefimiz ise, süreçlerimizi standartlaştırarak her çalışan arkadaşımızı hangi saatte, nerede ve ne kadar süre çalışacağını planlayarak depo içersinde düzenli ve sistematik bir akış yaratmak. Bunu gerçekleştirmek için standard çalışma modeli projelerimiz devam ediyor” dedi.
Toplamda 9 milyon Avro’ya mal olan, 7 bin m2 alan üzerine inşa edilen merkez 2.343 m2 sundurma alanına sahip bulunuyor. Tesiste, 3.500 paletlik yüksek raf ve 500 m2 süpermarket alanı, 300 m2 bitmiş ürün alanı yer alıyor. Merkeze, günlük ortalama 250 palet direkt malzeme - 500 kalem indirekt malzeme girişi yapılıyor. Ayrıca haftada 6 gün, gün de 2 sefer olmak üzere, hergün ortalama 120 palet ve 2 tır sevk ediliyor. Günde 9 adet milkrun gümrük ve yerel yan sanayilerden giriş ve çıkış yapıyor. Bunun yansıra diğer Bosch fabrikalarına gün içinde toplam 48 farklı gidiş ve dönüş seferi olarak yapılıyor.
Bosch Türkiye hakkında:
Bosch Türkiye, ‘Otomotiv Teknolojileri’, ‘Enerji ve Bina Teknolojileri’, ‘Sanayi Teknolojileri” ile ‘Dayanıklı Tüketim Malları’ alanlarında faaliyet gösteren altı ayrı şirketi kapsamaktadır. Bosch Grubu, Türkiye’de ilk kez 1910 yılında kurulan bir temsilcilikle faaliyetlerine başlamış olup, ilk fabrikasını ise 1972 yılında Bursa’da kurmuştur. Bosch Türkiye, 2011 yılsonu itibarıyla 10 bini aşkın çalışanı, 2 milyar Avro cirosu ve 1,2 milyar Avro’luk ihracatıyla teknoloji ve hizmetler alanında önde gelen tedarikçilerden biri olarak faaliyet göstermektedir. Bosch Grubu’nun ürün ve hizmetleri, yenilikçi, fayda sağlayan ve sıra dışı çözümler aracılığıyla yaşam kalitesini artırmak için tasarlanmaktadır. Bu yönüyle Bosch, ‘Yaşam için teknoloji’ sağlayan dünya çapında bir teknoloji sunmaktadır.
Bosch Grubu, otomotiv teknolojisi, enerji ve inşaat teknolojisi, endüstriyel teknoloji ve tüketim malları alanlarında faaliyet gösteren, dünyanın önde gelen teknoloji ve hizmet tedarikçisidir. 2013 yılında yaklaşık olarak 281 bini aşkın çalışanı ile 46,4 milyar avro tutarında satış gerçekleştirmiştir. (Konsolidasyon yönetimiyle ilgili hukuki kurallarda yapılan değişiklik sebebiyle, 2013 finansal verileri ancak 2012 yılının belirli bir kısmı ile karşılaştırılabilir) Bosch Grubu; Otomotiv Teknolojileri, Sanayi Teknolojileri, Dayanıklı Tüketim Malları ve Enerji ve Bina Teknolojileri olmak üzere 4 ana sektörde faaliyet göstermektedir. Bosch Grubu, Robert Bosch GmbH ve 50’nin üzerinde ülkedeki 360’dan fazla bağlı bölgesel şirketinden oluşmaktadır. Satış ve servis ortakları da dâhil edildiğinde, Bosch yaklaşık 150 ülkede temsil edilmektedir. Bu dünya çapındaki gelişme, üretim ve satış ağı daha fazla büyümenin temelidir. Bosch, 2013 yılında dünya çapında 5 bin patent başvurusunda bulunmuştur. Bosch Grubu etkileyici ürün ve hizmetler tasarlayarak, hem inovatif hem de faydalı çözümler sunarak yaşam kalitesini artırmayı amaçlamaktadır. Böylelikle, şirket dünyanın her yerinde “yaşam için teknoloji” sunabilmektedir.www.bosch.com.tr
Haberin Kaynağı : Caretta
14.02.2014