Bosch Termoteknik Türkiye, Pazarın Üzerinde Büyüme Kaydetti
Enerji verimli ısıtma, soğutma sistemleri ve sıcak su çözümlerinde Avrupa’nın önde gelen tedarikçilerinden Bosch Termoteknik Türkiye, 2013 yılında Avro bazında büyümesini yüzde 17 oranında artırarak, bir önceki yıla oranla büyüme rakamı elde etmeyen iklimlendirme pazarının çok üzerinde büyüdü.
- Bosch Termoteknik Türkiye, 2013 yılında yüzde 17’lik artışla pazarın üzerinde bir büyüme rakamı elde etti.
- 2013 yılında, 2012 yılındaki 500 bin kombi rekoru aşılarak 600 bin adet kombi üretimi yapıldı.
- Bosch Termoteknik Türkiye, Türkiye genel ihracatında 38. sıraya yükseldi.
2013 yılını, 2012 yılında kırdığı 500 bin kombi rekorunu aşarak 600 bin kombi üretimi ile kapatan Bosch Termoteknik Türkiye, 2014 yılı için de pazar ortalamasının üzerinde bir büyüme hedefliyor.
2013 yılında, ihracat performansını bir önceki yıla göre yüzde 18 oranında artıran Bosch Termoteknik, Türkiye genel ihracatında 38., iklimlendirme sektörü sıralamasında ise 1. sırada yer alıyor.
ISK-SODEX 2014 Fuarı’nda Bosch Termoteknik Türkiye’nin son dönem faaliyetleri ile ilgili bilgi veren Bosch Termoteknik Türkiye, Ortadoğu ve Kafkasya Satış Genel Müdürü Zafer Polat, “Manisa’da bulunan 109 bin metrekarelik fabrikamızda, Türkiye pazarında önemli bir yere sahip olan Buderus ve Bosch markalı yoğuşmalı ve konvansiyonel kombi ve ısı pompaları üretiyoruz. Bu ürünleri, başta Avrupa ülkeleri olmak üzere 34 ülkeye ihraç ediyoruz. Türkiye’nin yanı sıra Orta Doğu ve Kafkasya bölgesindeki 17 ülke de şirketimizin sorumluluk alanında bulunuyor. Manisa’daki fabrikamız 870 çalışanımızla kombi, ısı pompası ve komponent üretiminde rekorlar kırıyor. Duvar tipi kombilerde; 24 cihaz ailesi için 800’den fazla tipte üretim gerçekleştiriyoruz” dedi.
2014’te Büyümeye Devam
2014 yılında, pazar büyüme oranından yüksek bir büyüme yakalamayı hedeflediklerini belirten Zafer Polat “Bu amaçla yeni proje yatırımlarında bulunacağız. 2014’te hayata geçirmeyi planladığımız projelerden biri montajcı müşterilerimize özel kuracağımız iş ortaklığı kulübü uygulamamız olacak. Manisa Fabrikamız Bosch Termoteknik’in dünya çapında AR-GE merkezi haline geldi. Bu nedenle fabrika yatırımlarımız da devam edecek. Manisa Fabrikamız üretimin yanı sıra, ürün tasarımı ve geliştirme yapmasıyla da ön plana çıkıyor. 70’den fazla mühendis ve teknisyenden oluşan ekibin çalıştığı Ar-Ge Merkezi’nde son üç yıl içerisinde 14.3 milyon Avro’luk Ar-Ge harcaması yapıldı. Manisa Fabrikası’na ise son 5 yılda toplam 32 milyon Euro yatırım yapıldı.
“Enerji Verimliliği Sağlayan Ürünler Özel İlgi Alanımız”
Bosch Termoteknik Türkiye’nin özellikle üzerinde durduğu konulardan bir tanesinin enerji verimliliği olduğunu ifade eden Zafer Polat “Enerji verimliliği, dünyada her geçen gün önemi daha da artan bir konu olarak karşımıza çıkıyor. Yıllardır 3E prensibini işliyoruz; enerji, ekonomi ve çevre (environment). Temel çıkış noktamız çevre. Atmosfere daha az karbondioksit salımı yapmak ve aslında çevreyi korumak için yoğuşmalı kombiler, ısı pompaları ve inverter klimalar gibi çevreci ürünler geliştiriyoruz” şeklinde konuştu. Isı pompasının öneminden de bahseden Polat “Isı pompaları, mevcut ısıtma tesisatlarına bağlanan, dış havadaki enerjiden yararlanarak bu ısıyı kalorifer tesisatına aktaran ve çok yüksek verimlere ulaşabilen, montajı çok basit cihazlar. 1 kW elektrik çekip, karşılığında 4 kW ısı enerjisi verebiliyorlar. Yoğuşmalı ve inverter teknolojili ürünler ile ısı pompaları gelecekte sektörde daha yüksek pazar paylarına ulaşmasına kesin gözüyle baktığımız ürünler” dedi.
Bosch Termoteknik Türkiye, ISK – SODEX 2014’te Yeni Isıtma ve Soğutma Sistem Çözümlerini Tanıttı
Bosch Termoteknik Türkiye, ISK-SODEX 2014 Fuarı’nda Bosch Isı Sistemleri, Buderus ve LG Klima Sistemleri’ne ait ürünlerini 1000 metrekarenin üzerindeki standında sergiledi. Özellikle, farklı ısıtma ve soğutma cihazlarının birbirine bağlanmasıyla oluşturulan hibrid sistemleri tanıtan Bosch Termoteknik Türkiye, önümüzdeki aylarda piyasaya sunulacak yeni ürünlerini de görücüye çıkardı.
Fuarda, Bosch Isı Sistemleri için ön plana çıkan ürünler, yoğuşmalı ve konvansiyonel kombilerdeki yeni seri ürünler, endüstriyel sistemler için ideal yer tipi kazanlar ve duvar tipi kaskad sistemler oldu. Buderus markası altında, yoğuşmalı ve konvansiyonel kombilerdeki yeni seri ürünler, yer tipi yoğuşmalı kazanlar ve yeni seri yer tipi çelik kazanlar, güneş enerjisi ile birlikte çalışabilen duvar tipi yoğuşmalı kazanlar, yeni seri oda kumandası ve otomasyon sistemleri, ısı pompaları ve duvar tipi kaskad sistemler tanıtıldı. LG Klima Sistemleri’nde ise, yeni seri split klima sistemleri, multi serilerde yeni jenerasyon ürünler ve VRF sistemler sergilendi.
Bosch Termoteknik Hakkında:
Bosch Termoteknik, enerji verimli ısıtma sistemleri, sıcak su çözümleri ve soğutma sistemşleriyle dünyanın önde gelen tedarikçilerindendir. 2013 yılında yaklaşık 13.500 çalışan ile 3.12 milyar Avro’luk ciro gerçekleştirilmiştir. Bosch Termoteknik, birçok güçlü uluslararası ve yerel markaya sahip olup, Avrupa, Kuzey Amerika ve Asya ülkelerinde çeşitlendirilmiş ürün gamıyla üretim yapmaktadır.
Bosch Grubu, otomotiv teknolojisi, enerji ve inşaat teknolojisi, endüstriyel teknoloji ve tüketim malları alanlarında faaliyet gösteren, dünyanın önde gelen teknoloji ve hizmet tedarikçisidir. 2013 yılında yaklaşık olarak 281 bini aşkın çalışanı ile 46,1 milyar avro tutarında satış gerçekleştirmiştir. (Konsolidasyon yönetimiyle ilgili hukuki kurallarda yapılan değişiklik sebebiyle, 2013 finansal verileri ancak 2012 yılının belirli bir kısmı ile karşılaştırılabilir) Bosch Grubu; Otomotiv Teknolojileri, Sanayi Teknolojileri, Dayanıklı Tüketim Malları ve Enerji ve Bina Teknolojileri olmak üzere 4 ana sektörde faaliyet göstermektedir. Bosch Grubu, Robert Bosch GmbH ve 50’nin üzerinde ülkedeki 360’dan fazla bağlı bölgesel şirketten oluşmaktadır. Satış ve servis ortakları da dâhil edildiğinde, Bosch yaklaşık 150 ülkede temsil edilmektedir. Bu dünya çapındaki gelişme, üretim ve satış ağı daha fazla büyümenin temelidir. Bosch, 2013 yılında dünya çapında 5 bin patent başvurusunda bulunmuştur. Bosch Grubu etkileyici ürün ve hizmetler tasarlayarak, hem inovatif hem de faydalı çözümler sunarak yaşam kalitesini artırmayı amaçlamaktadır. Böylelikle, şirket dünyanın her yerinde “yaşam için teknoloji” sunabilmektedir.
www.bosch.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.
Haberin Kaynağı : Caretta
12.05.2014