Bosch Türkiye, Yeni Pakistan Ofisiyle Orta Doğu’daki Sorumluluğunu Artırıyor
• Bosch'un Orta Doğu'da büyüme stratejisinde önemli bir adım olan Pakistan Ofisi, ülkenin en büyük ikinci şehri olan Lahor’da Bosch Türkiye ve Orta Doğu Başkanı Steven Young tarafından açıldı.
Bosch, Pakistan’ın ikinci büyük şehri olan Lahor'da açtığı ofisle Orta Doğu’da büyüme planları doğrultusunda önemli bir adım attı. Şirket, yüksek bir büyüme potansiyeli öngördüğü Pakistan pazarında öncelikle Elektrikli El Aletleri, Güvenlik Sistemleri ve Otomotiv Yedek Parça ürün ve çözümlerinin satışına odaklanacak.
Steven Young: “Pakistan’da önemli iş fırsatları var”
2015 yılı itibarıyla Türkiye’nin yanı sıra Orta Doğu’daki 15 ülkeyi İstanbul’daki merkezden yöneten Bosch Türkiye ve Orta Doğu Bölgesi Başkanı Steven Young, Orta Doğu’daki sorumluluk alanımızda yer alan 15 ülkeden biri olan Pakistan, artan nüfusu ve 22 gibi düşük bir yaş ortalaması dikkate alındığında, uzun vadede Bosch için önemli iş fırsatları barındırıyor. Büyüme öngörüleri paralelinde Pakistan'daki ilk ofisimiz, Orta Doğu'da uzun vadeli başarımıza yönelik önemli bir adımdır” diye konuştu.
Yüzde 2'nin üzerindeki yıllık büyüme oranı ile Pakistan, Asya'daki en yüksek büyüme oranlarından birine sahip. 1950 ve 2015 yılları arasında nüfus yaklaşık beş kat artarak 190 milyona yükseldi. Pakistan, dünyadaki en kalabalık altıncı ülke ve bu durum Pakistan'ı, Bosch Grubu açısından çekici bir pazar haline getiriyor. Uluslararası Para Fonu (IMF), Pakistan ekonomisinin, 2020 yılına kadar yıllık yaklaşık yüzde 5 oranında sabit bir büyüme göstereceğini öngörüyor. Bunun nedenleri arasında düşük enflasyon oranı ve istikrarlı bir şekilde büyüyen orta sınıf yer alıyor. Orta sınıfın, önümüzdeki yıllarda yıllık yaklaşık yüzde 6 civarında artış göstereceği tahmin ediliyor.
Her iki etken de yerel satın alma gücü üzerinde olumlu etkiye sahip bulunuyor. Ülkede kişi başı GSYİH son on yılda iki kat artış göstererek, 1.400 Amerikan Doları’nın üzerine çıktı.
Bosch'un Orta Doğu'da uzun vadeli büyüme stratejisi
Pakistan'da bir şubenin açılması, Bosch'un Orta Doğu'daki istikrarlı ve uzun vadeli büyüme stratejisinin bir parçası. Şirket, uzmanlığı ile yerel ekonomiyi desteklerken, bölgenin potansiyelinden faydalanmak istiyor. Steven Young, Bosch'un Pakistan'ın büyüme hikâyesinde yer alacak olmasından dolayı mutlu olduğunu şöyle ifade etti: Pakistanlı müşterilerimiz, şirketimizin inovasyonlarından kesinlikle fayda sağlayacak. En nihayetinde, ürünlerimiz ve servislerimiz ile yerel halkın yaşam kalitesini artırmaya katkıda bulunuyoruz.
Young, Lahor şehrinin merkezi konumuyla Bosch ofisi için mümkün olan en iyi koşulları sağladığını vurguladı. Lahor, 100 milyondan fazla kişi ile Pakistan'ın en kalabalık eyaleti olan Pencap'ta bulunuyor.
Young, şirketin uzun yıllardır bölgede bulunmasının önemli deneyim sağladığını da sözlerine ekledi. Bosch Grubu, 90 yılı aşkın bir süredir Orta Doğu'da faaliyet gösteriyor ve şu anda bölgedeki 16 ülkede yer alıyor. Bu bölgedeki ticaret, 2015 yılında olumlu bir gelişme kaydetti. Bosch, 2014 yılında Orta Doğu'da yaklaşık 240 milyon Euro'luk satış gerçekleştirdi.
Büyükelçi Lepel: “Çift taraflı ticari ilişkide dönüm noktası”
Bosch'un Pakistan ofisinin açılışında bir konuşma yapan Almanya'nın Pakistan Büyükelçisi Ina Lepel, Pakistan'ın mevcut hükümeti, altyapı ve enerji sektörünü güçlendirmeyi planlıyor. Bu durum, yabancı yatırımcıları oldukça cezbedecek. Bosch'un faaliyetleri, Pakistan ile olan çift taraflı ticari ilişkiye yönelik önemli bir dönüm noktası dedi.
Bosch Grubu hakkında:
Bosch Grubu, dünyanın önde gelen teknoloji ve hizmet tedarikçilerinden bir tanesidir. Dünya genelinde yaklaşık 375.000 çalışana sahiptir (31 Aralık 2015 itibarıyla). Grubun açıkladığı ön rakamlara göre şirket, 2015 yılında 70 milyar Euro'nun üzerinde bir satış gerçekleştirmiştir. Faaliyetleri dört sektöre ayrılmaktadır: Mobilite Çözümleri, Sanayi Teknolojileri, Dayanıklı Tüketim Malları ve Enerji ve Bina Teknolojileri. Bosch Grubu, Robert Bosch GmbH ve 60'a yakın ülkedeki 440 bağlı kuruluşu ve bölge şirketinden oluşmaktadır. Satış ve hizmet ortaklarının da dâhil edilmesi halinde Bosch, yaklaşık olarak 150 ülkede temsil edilmektedir. Bu dünya çapındaki gelişme; üretim ve satış ağında daha fazla büyüme için temel oluşturmaktadır. Bosch, 2015 yılında dünya çapında 5.400 patent başvurusunda bulunmuştur. Ağa bağlı bir yaşam için inovasyonlar gerçekleştiren Bosch, yenilikçi ürün ve çözümleriyle tüm dünyada yaşam kalitesini artırmayı amaçlamaktadır. Şirket, bu doğrultuda dünyanın her yerinde ‘yaşam için teknoloji’ sunmayı sürdürmektedir.
Şirket, Hassas Makine ve Elektrik Mühendisliği Atölyesi olarak 1886 yılında Robert Bosch (1861-1942) tarafından Stuttgart'ta kurulmuştur. Robert Bosch GmbH'nin özel sahiplik yapısı, şirketin uzun vadede planlama yapmasını ve geleceğini koruma üzere önemli yatırımları yapmasını mümkün kılarak Bosch Grubu'nun girişimci özgürlüğünü garanti eder. Robert Bosch GmbH'nin yüzde doksan iki hissesi, bir vakıf olan Robert Bosch Stiftung GmbH'ye aittir. Oy haklarının büyük bir çoğunluğu, bir endüstriyel tröst olan Robert Bosch Industrietreuhand KG'de bulunmaktadır. Girişimci sahiplik görevleri, tröst tarafından yürütülmektedir. Geri kalan hisseler Bosch ailesine ve Robert Bosch GmbH'ye aittir.
Haberin Kaynağı : Ünite İletişim
12.02.2016