Boyner Grup, Yeni Alışveriş Uygulaması "Hopi"yi Tanıttı
Boyner Grup Yönetim Kurulu Başkanı ve Üst Yöneticisi (CEO) Cem Boyner, akıllı telefonlar üzerinde Türkiye'nin önde gelen markalarını bir araya getirecek alışveriş uygulaması Hopi'yi, perakende sektörünü kökten dönüştürecek ve piyasayı canlandıracak yeni bir icat, yeni bir iş ve alışveriş modeli olarak gördüklerini söyledi.
Boyner Grup, perakende sektöründe ve alışveriş dünyasında yeni bir dönemi başlatacak uygulaması Hopi'nin hazırlıklarını tamamladı. Akıllı telefonlar üzerinde çalışan bir alışveriş uygulamasının ötesinde, Türkiye'nin önde gelen markalarını bir araya getirecek bir platform olan Hopi, üye markaların üst düzey yöneticilerinin katılımıyla düzenlenen basın toplantısıyla tanıtıldı.
Boyner Grup Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Cem Boyner, tanıtım toplantısında, Hopi'nin sadece Türkiye'de değil dünyada benzeri olmayan yeni bir icat olduğunu ifade etti.
Hopi'yle müşterinin güçleneceğini belirten Boyner, Hopi’yi perakende sektörünü kökten dönüştürecek, piyasayı canlandıracak yeni bir icat, yeni bir iş ve alışveriş modeli olarak görüyoruz dedi.
Boyner, 2000'lerin başında Advantage Kart'ın taksitli alışveriş modeliyle Türkiye'de perakende sektörünü dönüştürdüğünü anımsatarak, Advantage Kart modeli müşterilerin hayallerine ulaşmasını sağladı ve hayatı zenginleştirdi. Hopi'nin özellikle ödül sistemi 'Paracık'la daha da büyük bir değişim yaratacağını öngörüyoruz. Hopi müşterilere daha fazla bilgi, daha fazla seçenek ve Paracık sunarak onları güçlendiriyor diye konuştu.
Boyner Grup mağazalarından alışveriş yapan 16 milyon müşterinin yaklaşık 10 milyonunda akıllı telefon olduğunu aktaran Boyner, 3 yıl gibi kısa bir zamanda akıllı telefon kullanımının daha da artmasıyla 15 milyona yakın müşteriyi Hopi'li yapmak istediklerini dile getirdi.
Cem Boyner, müşterilerin beğenilerine, yaşam tarzlarına ve ihtiyaçlarına uygun özel teklif ve kampanyalarla müşteriye kazanç, Hopi üyesi markalara da yeni bir büyüme ve verimlilik alanı yarattıklarını söyledi.
Türkiye'nin lider markalarının Hopi'de bir araya gelmesinden ve ortaya çıkan iş birliği platformundan büyük mutluluk duyduklarını ifade eden Boyner, Sağlıklı büyümenin yolu teknoloji ve inovasyondan geçiyor. Hopi ilk günden başlayarak artan bir hızda müşterileri ve Türkiye için fayda ve fark yaratacak dedi.
Boyner, 25 milyon liralık yatırımla hayata geçirilen Hopi'nin kısa süre içinde kullanılmaya başlanacağını söyledi.
Yazılımı, teknolojisi ve iş modeliyle bir ilk
Hopi Genel Müdürü Onur Erbay ise Hopi'nin hem yazılımı hem tasarımı hem de iş modeliyle dünyada bir ilk olduğunu ve teknolojiyi de kullanarak müşteriyi heyecanlandıracak birçok yenilik sunacaklarını belirtti.
Hopi'nin arka planında önemli bir müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) ve büyük veri (big data) yazılımı olduğunu vurgulayan Erbay, şunları kaydetti:
Hopi, teknolojisiyle 'big data'dan yararlanarak kampanyaları kişiselleştirerek müşteriler ve markalar için değer yaratıyor. Müşterilerin ihtiyaç ve beklentilerini markaların binlerce teklifiyle en uygun şekilde eşleştiren bu yazılım herkese kazandırıyor. Böylece Hopi müşterileri kendi tercih ve alışkanlıklarına uygun en cazip kampanya ve teklifleri artık ceplerinden takip edip faydalanabilecek. Markalar ise müşteriye uygun ürün ve teklifleri ulaştırarak verimliliklerini artıracak. Yıl sonuna kadar mobil ödeme, fotoğraf ile ürün arayabilme, 'Benim Olsa' listesi oluşturma ve sevdikleriyle paylaşabilme gibi pek çok yeniliği Hopi'ye adım adım entegre edeceğiz. Hopi yeni teknolojilerle ve farklı sürprizlerle kendini sürekli yenileyecek.
Erbay, ilk bir yıl sonunda 5 milyona yakın Hopi kullanıcısı olacağını tahmin ettiklerini de ifade etti.
Paracık ödülleri 10 kata varan değerlerle kullanılabilecek
Hopi kullanıcılara tercih, alışkanlık ve beklentilerine uygun ürün ve kampanya önerilerinde bulunarak kişisel ihtiyaçları, yaşam tarzları ve tercihlerine özel alışveriş seçenekleri sunacak. Akıllı telefonlara ücretsiz olarak yüklenebilecek Hopi, hem IOS hem de Android işletim sistemli cihazlarda kullanılabilecek.
Hopi içindeki Paracık adlı ödül-puan sisteminin, alışverişe herkesin kazanacağı yeni bir dinamizm getirmesiyle perakende sektörünü dönüştürmesi bekleniyor. Müşteriler Hopi kampanyalarından kazandıkları Paracık ödüllerini, üye markalarda yapacakları alışverişlerde 2, 3, 5 hatta 10 kata varan değerlerle çarparak kullanabilecek. Örneğin yüzde 10 paracık teklif eden bir kampanyadan kazanılan 10 lira değerindeki 10 Paracık farklı bir markanın 5 Kat kampanyasında 50 lira değerinde kullanılabilecek. Böylece müşteriler daha fazla bilgi, seçenek ve fırsata akıllı telefonlarından her an her yerde ulaşarak borçlanmadan alım gücünü artırma imkanına kavuşacak.
Hopi'nin Paracık ile müşterileri için yaratacağı ek alım gücü ve kişiselleştirilmiş kampanyalar, farklı tercih ve beklentilere uygun ürünleri doğru yer ve zamanda sunacak markalara üretim ve pazarlamada verimlilik sağlayacak. Hopi'de buluşan müşterilerin ve markaların sayısı arttıkça perakende sektörü ve ekonomiye sağlanan katma değerin de büyümesi bekleniyor.
Türkiye'nin en büyük markalar koalisyonu ve iş birliği platformu
Hopi ilk aşamada Türkiye'nin farklı sektörlerden 30'u aşkın markasını bir araya getiriyor. Hopi'yi indiren müşteriler, farklı sektörlerde markaların sunacağı özel fırsatlardan yararlanabilecek. Üye markaların sayısının sürekli artacağı Hopi'de müşteriler ilk aşamada Altınbaş, Altınyıldız Classics, Avis, Banana Republic, Beymen, Beymen Club, Beymen Business, Bimeks, Boyner-YKM, BP, Budget, Divarese, Digiturk, Dry Center, Fabrika, Finspor, GAP, İDO, Joker, Kahve Dünyası, Marks&Spencer, Morhipo, MNG Kargo, Network, Opmar Optik, Migros, Port Vale, Que, Silk&Cashmere, Turkcell, Yargıcı gibi önemli markaların özel kampanya ve avantajlarıyla buluşacak.
Haberin Kaynağı : Anadolu Ajansı
16.04.2015