BR dizayn, 2021 Yılında 120.000 Adet Ankastre Ocak Üretecek
BR dizayn Yönetim Kurulu Başkanı Bora Mehmet Osmalı, sorularımızı yanıtladı.
BR dizayn, 2021 Yılında 120.000 Adet Ankastre Ocak Üretecek
BR dizayn Yönetim Kurulu Başkanı Bora Mehmet Osmalı, bu yılı 120 bin adet ankastre ocak üretimi ile tamamlayacaklarını, 2022 yılında ise 160 bin adet ankastre ocak üretimi hedeflediklerini ve 2023 yılında ise 18.000 metrekare ek üretim tesisi yatırımı yapacaklarını söyledi.
SUBCONTURKEY: Kısaca sizi tanıyabilir miyiz?
Bora Mehmet Osmalı: 1980 Eskişehir doğumluyum, evliyim. Aile şirketimiz olan her iki grup firmamızın 2011 yılından bu yana Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini üstlenmekteyim. Aynı zamanda, Eskişehir Genç Girişimciler, İcra Kurulu Başkanlığını yürütmekteyim.
Ayrıca, DEİK İspanya İş Konseyi üyesi ve DEİK İtalya İş Konseyi üyesiyim. Babam ve amcamdan devraldığım firmamızın vizyonunu ihracat operasyonları konusunda geliştirerek, yeni ürün tasarımları ve yeni yatırımlar sayesinde; Boraçelik firmamızı, seramik teşhir standlarının ve showroom ekipmanlarının tasarımı ve üretimi konusunda dünya markası olma, beyaz eşya sektöründe faaliyet gösteren grup firmamız BR dizayn’ı ise OEM ankastre ocak üretimi konusunda lider bir üretici olma hedefi ile yola çıktım.
SUBCONTURKEY: BR dizayn’ın tarihçesi hakkında bilgiler verir misiniz?
Bora Mehmet Osmalı: Boraçelik ve BR dizayn 1997 yılında Eskişehir Organize Sanayi Bölgesinde metal sac işleme faaliyetleri ile üretimlerine başlamıştır. DEIK üyesi olan Boraçelik seramik sergileme ve teşhir standlarının üretimi konusunda dünya markası olma yolunda ilerlerken, İtalya ve İspanya’da kurduğu showroom ve depoları ile her geçen gün ihracat potansiyelini geliştirmektedir. Bu süre zarfında grup firmamız olan BR dizayn, 2019 yılına kadar Türkiye’nin önde gelen beyaz eşya üreticilerinin gaz dağıtıcı sistemlerinin üretimlerini gerçekleşirmiş olup sonrasında metal işleme, şekillendirme faaliyetlerini bünyesine katarak, 2019 yılı itibari ile ankastre ocak OEM üreticisi olarak faaliyetlerine devam etmiştir. 12.000 metrekare fabrika üretim alanına sahip olan BR dizayn firmamız, 102 personeli ile güvenlik, estetik ve müşteri beklentilerine tam cevap verme ilkelerine bağlı kalarak rakiplerine göre zerafeti ile dikkat çeken ve piyasadaki muadillerinden estetik tasarım yönü ile ayrılan 26 farklı ürün gamında yer alan ankastre ocakları tesislerinde başarıyla üretmektedir. 2021 yılını 120.000 adet ankastre ocak üretimi ile tamamlayacak olan BR dizayn, 2022 yılı için 160.000 adet ankastre ocak üretimini hedeflemiştir.
SUBCONTURKEY: Beyaz eşyada üretimini yaptığınız ürün grupları ve ürünler hangileridir?
Bora Mehmet Osmalı: 30 cm, 45 cm, 70 cm, 75 cm, 90 cm ve 92 cm ebatlarında paslanmaz çelik, emaye, cam gaz yakıtlı ankastre ocaklar, ceran hibrit ankastre ocaklar, elektrikli ankastre ocaklar ürün grupları içerisindedir.
SUBCONTURKEY: BR dizayn’ı sektöründe tercih edilir kılan kabiliyetleri nelerdir?
Bora Mehmet Osmalı: BR dizayn, görsel olarak özel modellenmiş yüzey kalıpları sayesinde her pazara uygun olan ürün sistemi ile birlikte her müşteriye farklı bir özel tasarım sunabilmektedir.
SUBCONTURKEY: 2020 yılı firmanız açısından nasıl geçti? Pandemi sizi nasıl etkiledi? Bu dönemde yeni projeler aldınız mı?
Bora Mehmet Osmalı: 2020 yılında pandemi nedeni ile kısa bir süre duraksama yaşamış olsak da, firmamız özellikle ikinci çeyrek sonrasında hızlıca önlemlerini almış, üretim sevkiyat performansında planladığımız seviyeye ulaşmıştır.
SUBCONTURKEY: 2021 yılının ilk 6 ayını değerlendirir misiniz? Yılsonu hedefleriniz nelerdir? 2020 yılına göre nasıl geçmesini bekliyorsunuz?
Bora Mehmet Osmalı: 2020 yılı sonlarına doğru ortaya çıkan ham madde krizi özellikle yılın ilk iki çeyreğinde ürün maliyetleri üzerindeki etkilerini ciddi oranda göstermeye başlamıştır. Firmamız elbette ki söz konusu ham madde fiyat artışlarından ciddi oranda etkilenmiştir. Her ne kadar bu artışlar ürün fiyatlarımızda artışa sebep olsa da ihracat kapasitemizde ve müşteri portföyümüzde de paralel olarak belirgin bir artış söz konusu olmuştur. 2020 yılı ve 2021 yılının ikinci çeyreğine kadar süreç, VARIO adını verdiğimiz yeni nesil ankastre ocakların dünya piyasasına entegre olma sürecidir. Bu süreçte firma olarak çeşitli zorluklar ile karşılaşmış olsak da ürünlerimize olan talebin her geçen gün artması bizleri tasarımlarımızın yeterliliği ve müşteri beklentileri tam anlamı ile karşılaması konusunda umut vermektedir ve yeni konsept ürünler geliştirme konusunda motive etmektedir.
SUBCONTURKEY: Dijitalleşme ve Endüstri 4.0 konusunda çalışmalarınız ve yatırımlarınız var mı?
Bora Mehmet Osmalı: Dijitalleşme konusunda, firmamızın KOSGEB tarafından desteklenmiş olan bir dijitalleşme projesi yer almaktadır. 2021 son çeyreğinde projenin tam olarak hayata geçirilmesi beklenmektedir.
SUBCONTURKEY: Ar-Ge ve ürün geliştirme faaliyetleriniz hakkında bilgi alabilir miyiz?
Bora Mehmet Osmalı: BR dizayn firması olarak tasarım geliştirme faaliyetlerimiz son 2 yıldır yoğun olarak sürmektedir. Bu kapsamda Tasarım Merkezi kapsamında projelerimiz sürdürülmektedir. 2023 yılında akıllı ürünlerinde ürün ailelerimize entegrasyonu ile çağı yakalayan öncü ürünlerin piyasaya sürülmesi beklenmektedir.
SUBCONTURKEY: Beyaz eşya sektörünü önümüzdeki yıllar neler bekliyor? Nasıl bir gelişim ve değişim öngörüyorsunuz? Firma olarak siz bu gelişim ve değişime nasıl hazırlandınız/hazırlanıyorsunuz?
Bora Mehmet Osmalı: Smart teknolojilerin önümüzdeki yıllarda piyasaya hakim olması beklenmektedir. Özellikle android yada ios platformunda yer alan uygulamalar ile yeni nesil beyaz eşya dünyası, smart teknolojileri ile adapte olmuş, güvenli, estetik ürünler olacaktır. Firmamız bu konu hakkında Tasarım merkezi projeleri kapsamında hazırlıklarını sürdürmektedir.
SUBCONTURKEY: Önümüzdeki 5 yıllık süreçte öncelikli konularınız, hedefleriniz neler olacak?
Bora Mehmet Osmalı: 2023 yılında 18.000 metrekare ek tesis yatırımı yapılması planlanmaktadır. Bu plan doğrultusunda, emaye kaplama tesisleri kurulacak ve ankastre fırın üretim hatları kurularak beyaz eşya üretimi konusunda ürün yelpazesini geliştirilecektir. Estetik tasarım geliştirme konusunda öne çıkan, smart teknoloji sistemlerine ayak uyduran, yeni nesil konsept ürünler geliştiren beyaz eşya üreticisi haline gelebilmek, önümüzdeki beş yıllık süreçte öncelikli konu ve hedeflerimiz arasındadır.