BR Dizayn 750.000 Adet Kapasiteli Yeni Fabrika Yatırımına Başlıyor
BR Dizayn Ankastre Ocak, Fırın ve Davlumbaz Üretiyor
BR Dizayn 750.000 Adet Kapasiteli Yeni Fabrika Yatırımına Başlıyor
BR Dizayn Ankastre Ocak, Fırın ve Davlumbaz Üretiyor
2019 senesinden beri üretim adetlerinde ortalama yüzde 70 oranında artış sağladıklarını vurgulayan BR Dizayn A.Ş. Yönetim Kurulu Başlanı Bora Mehmet Osmalı, 2023 yılında 250 bin parça bitmiş ankastre ürün ürettiklerini söyledi.
SUBCONTURKEY: Kısaca sizi tanıyabilir miyiz?
Bora Mehmet Osmalı: Girişimci bir ailenin üçüncü kuşak üyesi olarak 1980 yılında Eskişehir’de dünyaya geldim. İş hayatına genç yaşta lüks restoran işletmeciliğiyle başladım. Sonrasında ailemin metal işleri üzerine kurduğu Bora Çelik atölyesini işletmesinin yönetimini devralarak, stand üretim fabrikasına çevirdim. Ayrıca, ihracata açılarak İspanya ve İtalya’da Show room, depolar kurularak, satış ağını geliştirdim.
Bu arada, Br Dizayn fabrikasının işletmesini eşzamanlı olarak yürüttüm. Fabrika, Candy Haiere yan sanayi olarak, gaz boru komponentleri, kombi ve şohpen saç parçaları üretim yapan ufak işletmecilik ile başladı. 2018 yılında Manisa’da Vestel’e yan sanayi olarak 2 yıl boyunca üretim yapıldı. 2019 yılı itibariyle ankastre ocak üretimine başladık ve Beyaz Eşya sektörüne girmiş olduk. Evli ve bir çocuk babasıyım.
SUBCONTURKEY: BR Dizayn’ın kurumsal kimliği hakkında bilgi verir misiniz?
Bora Mehmet Osmalı: BR Dizayn 2001 yılından beri gaz boru dağıtımı üretimi ile başlayıp, günümüze kadar Global Markalara bu yönde güvenilir tedarikçi olmaya devam ediyor. 2019 yılında 18 senelik gaz borulama tecrübesi ile Gazlı Ankastre Ocak üretimine başladık. Sektörde OEM/ ODM ticareti için en çok yatırım yapan nadir fabrika olarak 4 sene içinde toplamda 600.000 adet ocak 100% ihracatı gerçekleştirdik. 2022 senesinde Ankastre Fırın ve Davlumbaz üretimine yatırımda bulunarak, aynı mantıkla OEM/ODM için yarattığımız dizayn, ürün gamı ve çeşitlilik ile Global markaların bitmiş ürününün tedarikçisi olarak 27 ülkeye ihracatımız genişledi.
Günümüzde %20’si beyaz yakalı 150 çalışanı ile faaliyet göstermektedir. Tasarımı, kalitesi ve müşteri odaklı üretimi ile öne çıkan bir yapıda kurumsallaşarak gelişim yoluna devam etmektedir. Kendi ürünlerini tasarlama, geliştirme ve test etme yetkinliğine sahiptir.
SUBCONTURKEY: BR Dizayn neler üretiyor? Üretim kapasiteniz ve 2023 yılı üretim rakamlarınız hakkında bilgi verir misiniz?
Bora Mehmet Osmalı: BR Dizayn ankastre ocak, fırın ve davlumbaz üretmektedir. 2023 yılında kapasitemiz 250.000 parça bitmiş ankastre üründür.
2019 senesinden beri her sene ortalama artışımız yüzde 70 oranda gerçekleşmekte.
SUBCONTURKEY: 2024 yılı için üretim hedefleriniz nelerdir?
Bora Mehmet Osmalı: 2024 yılı için çok ciddi planlarımız mevcut. Ancak, öncelikle global pazarlarda ciddi sıkıntılar mevcut. Biz büyüme hızımızı olumsuz etkileyecek koşulların önüne geçmek için çalışıyoruz.
Yeni pazarlara açılmak için fuar (bölgesel dahil) katılımı, ülke ziyaretlerini arttırdık.
Yeni ürün tasarımlarını geliştirerek, sektörde çok farklı algıya sahip ürünlerin çoğaltamaya devam edeceğiz. Uzak Doğu ile fiyat rekabetinde maalesef Türkiye çok sıkıntılı durumdadır. Dünya talebindeki ciddi düşüş nedeniyle, 2023 ortasından itibaren Çin daha da agresif fiyat ve olanaklarla karşımıza çıkmaya devam etmekte. Biz de tasarımda yaratılacak özellikler ile ve işe yaklaşımımızla rekabet karşısında olmaya çalışıyoruz.
Yeni yatırım planımız mevcut. 45.000 metrekarelik, 750.000 adet kapasiteli yeni fabrika kurumuna başlıyoruz.
SUBCONTURKEY: İhracatınızdan bahseder misiniz? Oransal ve ülkeler bazında bilgi verir misiniz?
Bora Mehmet Osmalı: Üretimlerimizin tamamını ihraç etmekteyiz. Ülke sayısı toplamda 31, çalıştığımız marka sayısı 100 üzerinde. İhracat yapılan başlı bölgelerimiz CIS ülkeleri, Kuzey Afrika bölgesi, Doğu Avrupa ve Orta Doğu.
SUBCONTURKEY: Yakın zamanda yatırımlarınız oldu mu/olacak mı?
Bora Mehmet Osmalı: Az öncede bahsettiğim gibi her anlamda yatırımı durdurmadan devam etmekteyiz. Kısacası kazandığımız ve fazlasını işi büyütmek için uzun dönemlik yatırımlarımız sürekli devam ediyor. Amacımız sektörde ufak çapta yarattığımız etkiyi çoğaltarak devam etmek ve global pazarda Türkiye’yi temsil eden çok güçlü, prestijli, sürdürülebilir ve ülke imajına olumlu algı katacak ürünlerimizi çoğaltmaktır. Marjinal işler için de çok fazla efor harcamaktayız ki, adet yanında imaj yükseltmektedir.
SUBCONTURKEY: OEM firması olarak tedarikçi konusunda sıkıntı yaşıyor musunuz? Tedarikçilerinizin yurt dışı ve yurtiçi oranı nedir?
Bora Mehmet Osmalı: Türkiye’de beyaz eşya sektörünün ihtiyacı olan parçaların veya hammaddelerin çoğuna erişim mümkündür. Ancak fiyat ortalaması tabi ki Uzak Doğu rakiplerimizden katça farklıdır. Bundan dolayı, rekabetçi olabilmek için elektronik ve döküm parçalarda yurt dışından tedarik yoluna gitmek durumunda kalmaktayız.
SUBCONTURKEY: Eklemek istedikleriniz varsa ekleyebilirsiniz.
Bora Mehmet Osmalı: Sektöre ait güncel bilgilere erişim konusunda yerine getirdiğiniz işlev bizim için çok kıymetlidir; çalışmalarınızda başarılar diliyoruz.