BR DIZAYN Beyaz Eşya ve Pişirici Sektöründe Yeni Bakış ve Yatırım
BR DIZAYN Kurucusu ve CEO Bora Mehmet Osmalı: BR DIZAYN Beyaz Eşya ve Pişirici Sektöründe Yeni Bakış ve Yatırım
BR DIZAYN Beyaz Eşya ve Pişirici Sektöründe Yeni Bakış ve Yatırım
Giriş:
BR DIZAYN Şirketinin 3 dönüm noktası olan tarihi ile başlamak isterim.
2001 senesi – Gaz borulama yan sanayisi olarak Pişirici Ana Sanayi fabrikalarının ihtiyaçlarına cevap vermeye başladık. Günümüze kadar devam eden işletmemizde, pazarın Global Markalarına servis vermeye devam ediyoruz. Bu anlamda Haier Group ve Bosch gibi global sanayicilerin ana-yan sanayi üreticisi olmanın verdiği çok değerli tecrübemiz mevcut ve katlanarak devam etmektedir.
2019 senesi – Pandemi dönemi ile bir diğer ciddi serüvenimize başlamış olduk. Neredeyse 20 senelik gaz borulama tecrübemizi – bitmiş ürün olarak Ankastre Gazlı ocakların üretimine başladık. Tabi şirketler grubumuzun Ana Lokomotif Şirketi, Bora Çelik’ten gelen metal işleme ve kalıp işçiliğimiz de bu konuda çok değerlidir.
Şirket ve Vizyon olarak; “En iyi, yenilikçi ve katkı değeri olan” işe odaklanma nedeniyle, bu konuda pazarların çok açıklarını ve ihtiyaçlarını keşfettik. Son 5 sene içinde adetlerimiz katlanarak büyüdü.
2022 senesi - Müşterilerimizden gelen talep ve işin bütününe hizmet amacı ile 2022 ortasında Ankastre Fırın ve Davlumbaz üretimine başladık. Aynı vizyon, duruş ve aileye ait ürünlerin çalışması ile Ankastre Ocaklardaki aynı tepkiyi pazarlardan aldık.
17 yaşımdan beri çalışmaya başlayarak, şahsen çok sektörlerde işler yaptım ve yapmaya devam ediyorum. Beyaz Eşya alanında mütevazi olmakla birlikte 4-5 sene içinde iki ürün kategorisi ekledik. Lokomotifimiz olan ankastre ocaklarda, Dünyada gaz kullanımı azalmasına rağmen, çok ciddi sıçramalar yaptık.
Bizim ürettiğimiz ürün ailelerinde Dünyaca Ünlü Glabal markaların ana tedarikçisiyiz. Kataloglarında %80’e kadar bizim ürünler mevcut. Bu markaların tercihi olurken (Markaları söylemek ticari anlaşmamıza uymadığından, söylemiyorum), çalıştığı fabrikaları göz önünde bulundurursak, Midea, Haier, Fotile, Arda gibi Global Çin üreticiler ile rekabet içindeyiz. Tabi ki sadece bizim müşteriler olarak ana fabrikaları saymaktayım. Ama pazarın geneline bakarsak – “A Markaların” pazar payları ve rekabetçi olmasına rağmen, bizim stratejimiz ve vizyonumuz hem “Ürün Yaparken” hem “Partnerlerimiz Kendi Markaları ile Satarken” çok keyifli işler ortaya koyabildiğimizi görmek mutlu ediyor!
Amaç anlatımı:
Şimdi de yeni yatırımımızdan bahsetmek isterim. İşimi çok severek yaptığımdan yatırım öncelikle “Ülkemize Sadece Fabrika Katmak Değil”, Türkiye’ye “Değerli ve Benzeri olmayan ürünleri yapan” beyaz eşya ve pişirici fabrikası katmak isteriz. Bildiğiniz gibi bu ürünler Evlerde kullanılıyor. Her insanın sürekli döndüğü ve huzur veren ortamıdır. Bu ortamın hem zevkli, hem kaliteli, hem performansı yüksek, ulaşılabilir, güvenli – ürünlerle donatılmasında payımız olmasını ama bu payı gerçekten Pazarla Temas Ederek yaratmaktan haz alıyorum.
IFA Fuar standımızdan bir kare:
Sektörden bahsedilirken dev Çin adetleri, İtalya tasarımı, Almanya teknolojisi, Skandinavlar yüksek performans ve minimalist tasarımları ile tanınıyorsa, Türkiye “En İyi Karmanı” ile tanımasını amaçlamaktayız. Çok değerli Global ve Vizyonu olan Lokal markaların Çözüm Ortağı olmak için bu yatırıma başladık.
Türkiye HOST Fuarından bir kare:
Dünya artık çok küçük bir alandan oluşuyor. Bilgi ve teknoloji alış verişi saniyelerde yapılabilen alt yapılara sahip. Tüketicilerin zevkleri Global ve Lokal olmakla birlikte, genel talepler mevcut: Kalite – Performans – Enerji Dostu – Ulaşılabilir – Geri Dönüştürülebilir – Üreticiye Temas Edilebilir olmak zorundasınız. Biz Fabrikayız ve bir çok markanın çözüm ortağıyız, ama tüketicilerinin talebini, zevklerine dokunarak sürekli araştıran ve geri dönüş veren yapımız mevcut.
Ben, bizzat çok seyahat yapmaktayım ve birçok global partnerlerimizden, hem uzak ama bir telefon kadar yakınsınız demeleri benim için en büyük zevktir.
Yeni, yatırımı başlayan ve en kısa sürede devreye alacağımız tesisimiz hakkında:
Fabrikanın üreteceği ürün kategorileri ve kapasitesi hakkında:
1.Ankastre Ocaklar – Gazlı ve Elektrikli olarak 1 MIO
2.Anakstre Fırın – 60 CM (Elektrikli ve Gazlı) + 60 CM Kompakt (Elektrikli) + 90 CM (Elektrikli ve Gazlı) olarak – 1,5 MIO
3.Davlumbaz – 300K
4.Bulaşık Makinesi – 600K
Total = 3.4 MIO Adet, 600.000.000 USD - Ciro yaratacak, benim isim verdiğim “BUTİK AMAÇLI” Üretim tesisi kurmaktayız.
Fabrika full otomatik, robotlarla üretim yapan, yüksek eğitimli mühendislerin istihdamı çoğunlukta olacak, AR-GE ve ARAŞTIRMA bölümü daha yetkin, TASARIM alanında kafa yoran ekiple yönetilecek bir “ÜLKE DEĞERİ ÜRETİM TESİSİ” anlayışında yapılmaktadır.
İnşaatında da özel tasarımcılarla yaklaştığımız, İnsan ve Çevre Dostu yapıda yapmaktayız. Bu fabrikada çalışmak, Çok Zevkli Olması gerektiği önceliğimizdir. Kütüphanesi, Restoranı, Çok zevkli görünümü ile sadece fabrika değil, yaşanan – keyifli zaman geçirilen – dinlenilen – spor yapılan – değer getiren tüm hayat süreçlerini yansıtan bir MEKAN TASARLADIK.
Sonuç:
Dünya artık çok mobil – elektronik Pazar payı her sene bütün geleneksel kanalları yutmaktadır. Ve giderek hızlanmakta.
Şu grafiğe baktığımda Türkiye’den hiç marka görememek beni Çok Hırslandıran diğer konudur:
Ayrıca, bu tabloda muhakkak Türkiye de olmalı!
Son olarak, Dünya ve Türkiye ekonomik konjektür ciddi sıkıntılar yaşayan dönemde olduğumuzu biliyorum. Ancak gerçekten değerli işler rekabet edebilir ve geleceği olur. Ama asırlar boyu değişmeyen konu: “İstek, Mücadele, Değer Katma” anlayışı olmadan çok değerli işler ortaya çıkmıyor. Ama “değer paylaştıkça çoğalır” ve bu işi bir çok insanları etkileyen bir yatırım amacı ile yola çıktık. Umut ve inançlarımız sağlam matematik ve planlara dayanmakla birlikte, çok Çocuk Ruhu taşıyan saf ve iyi niyetle doludur.
Saygılarımla…
Bora Mehmet Osmalı
BR DIZAYN Kurucusu ve CEO