Bralo Türkiye, 2014 Yılında %13 Büyüme Sağladı
Dünya çapında 3 fabrikası ve 10 ofisiyle 65 ülkeye malzeme tedarik eden Bralo’nun Türkiye Ofisi 2004 yılında faaliyetlerine başladı ve 2007 yılından itibaren 3 milyon TL yatırımla inşa ettiği 2000 metrekare kapalı alanı bulunan binasına taşındı ve halen Tuzla İstanbul Anadolu Yakası OSB’de faaliyetlerine devam ediyor.
Bralo’nun Türkiye Ofisi Genel Müdürü Barış Ulaş, yurtiçi pazar ve komşu ülkeler dahil olmak üzere 4 ülkeye, üretim gamlarında bulunan perçin, somun perçin ve soğuk şekillendirme parçaları tedarik ettiklerini belirtti.
Bralo’nun kurumsal kimliği hakkında bilgi verir misiniz?
Barış Ulaş: Merkezi İspanya’da bulunan firmamız perçin, somun perçin ve soğuk şekillendirme parçaların üretiminde dünyanın önde gelen üreticilerinden bir tanesidir. Sahip olduğu TS 16949 belgesi ile özellikle otomotiv alanına odaklanmış olup Avrupa’daki en büyük 6 otomotiv üreticisinden 5’inin onaylı tedarikçisi durumundadır. Dünya çapında 3 fabrikası ve 10 ofisiyle 65 ülkeye malzeme tedarik eden firmamız müşterilerine özel çözümler geliştirme konusunda da sektöre katkı sağlamaktadır.
Türkiye’de ne zamandır faaliyettesiniz? Türkiye pazarına sunduğunuz ürünler hangileridir?
Barış Ulaş: Bralo Türkiye ofisi 2004 yılında faaliyetlerine başladı ve 2007 yılından itibaren 3 milyon TL yatırımla inşa ettiği 2000 metrekare kapalı alanı bulunan binasına taşındı ve halen Tuzla İstanbul Anadolu Yakası OSB’de faaliyetlerine devam etmektedir. Türkiye ofisi, yurtiçi pazar ve komşu ülkeler dahil olmak üzere 4 ülkeye, üretim gamımızda bulunan perçin, somun perçin ve soğuk şekillendirme parçaları tedarik etmektedir.
Ülkemizde üretilen otomotivden, beyaz eşyaya, elektrik panolarından, klima santrallerine kadar birçok sektörde imzamız bulunmaktadır.
Bralo’nun Türkiye için yeni yatırım planları var mı?
Barış Ulaş: Bralo, Türkiye’de üretime 8 yıl önce başlamış fakat 2009 yılındaki global mali kriz nedeniyle üretim faaliyetlerine ara vermiştir. Önümüzdeki dönemde koşullar oluştuğunda üretim her zaman için bir seçenek olarak masada bulunmaktadır.
Türkiye’de satışını yaptığınız ürünleri farklı kılan özellikler nelerdir?
Barış Ulaş: Bralo’yu sektördeki rakiplerden ayrıştıran en önemli özelliği satışını gerçekleştirdiği ürünleri sürekli aynı kalitede üretmesi ve ürünlerinin kalitesini sertifikaları ile destekleyebilmesidir. Piyasada satılan uzak doğu menşeili ürünlerin büyük bir bölümü mukavemet değerleri ve kaplama özelikleri açısından maalesef beyan edilen değerlerde bulunmamaktadır. Bu husus piyasada perçin kullanan üreticiler için bir risk teşkil etmektedir. Bizimle çalışmayı tercih eden müşterilerimiz, ürünlerinin arkasında duran bir üreticiyle çalışmanın rahatlığını yaşamaktadır.
2014 yılı Bralo Türkiye için nasıl geçti? 2013’e göre kıyaslar mısınız?
Barış Ulaş: 2014 yılında firmamız %13’lük bir büyüme yakaladı ve ülkemizdeki önemli projelere imza attı. Savunma endüstrisinden otomotiv endüstrisine birçok uzun soluklu projede yer almayı başardık. 2014 yılının piyasa geneli için zor bir yıl olduğunu; atlatılan 2 seçim ve kur seviyesindeki aşırı dalgalanmadan dolayı mali açıdan şirketleri zor durumda bıraktığını da ayrıca belirtmek isterim. 2015 yılı itibariyle de halen ekonomi yönetimi ile hükümet arasında yaşanan faiz tartışmaları ve dışarıda merkez bankalarının kararlarından dolayı bu yılın da zor geçeceğini de şimdiden belirtmekte fayda bulunuyor. Avrupalı bir üretici olarak Euro-Dolar paritesinin gelmiş olduğu 1.13 seviyesi, fiyatlarımızı daha rekabetçi bir duruma getirmiştir.
Türkiye’den ihracat gerçekleştiriyor musunuz?
Barış Ulaş: Satış gelirlerimizin %5’lik bölümü ihracattan geliyor ve önümüzdeki dönemde bu rakamın artacağını öngörüyoruz. Geçen sene gerçekleştirdiğimiz Azerbaycan ihracatlarından sonra bu sene BAE pazarında da varlık göstermeye başlayacağız. İran üzerindeki ambargoların zaman içerisinde gevşemesi ile bu önemli pazarda da Bralo için büyüme fırsatı bulunmaktadır.
Önümüzdeki dönem hedefleriniz nelerdir?
Barış Ulaş: Önümüzdeki dönemde otomotiv sektörüne odaklanmaya devam edeceğiz. Gerek mevcut projelerdeki yerlileştirme Barış Ulaş Kimdir:
Boğaziçi Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliğinden mezun olan Barış Ulaş, kariyerine İspanya’da başlamış olup, ThyssenKrupp Asansör firmasında sırasıyla Proje müdürlüğü ve Bölge müdürlüğü görevlerini üstlenmiştir. 2011 yılından itibaren, dünyanın önde gelen bağlantı elemanı üreticilerinden Bralo’nun Türkiye ofisinin Genel Müdürü olarak profesyonel hayatına devam etmektedir.
Barış Ulaş Kimdir:
Boğaziçi Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliğinden mezun olan Barış Ulaş, kariyerine İspanya’da başlamış olup, ThyssenKrupp Asansör firmasında sırasıyla Proje müdürlüğü ve Bölge müdürlüğü görevlerini üstlenmiştir. 2011 yılından itibaren, dünyanın önde gelen bağlantı elemanı üreticilerinden Bralo’nun Türkiye ofisinin Genel Müdürü olarak profesyonel hayatına devam etmektedir.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
02.03.2015