Brisa, 2013 Yılsonu Finansal Sonuçlarını Açıkladı
Brisa’nın 2013 cirosu 1,489 milyon TL
Türkiye lastik sektörü lideri Brisa, büyüyen iç pazarda, pazar payıyla birlikte brüt kar, FAVÖK, faaliyet karı ve net kar marjlarının tamamını 3 ila 4 puan civarında artırdı.Buna göre şirketin satış geliri 1,489 milyon TL olurken, net dönem karı ise yüzde 51’lik artışla 144 milyon TL olarak gerçekleşti.
Geçen yıl kuruluşunun 25. yıldönümünü kutlayan Brisa, Ocak-Aralık 2013 döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre satış gelirini yüzde 5 artışla 1 milyar 489 milyon TL’ye çıkardı. Şirketin aynı dönemde net dönem karı ise %51 artarak 144 milyon TL olarak gerçekleşti.2013 yılı finansal sonuçlarına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Brisa Genel Müdürü Hakan Bayman; “2013 yılında Türkiye’de toplam lastik satış miktarı bir önceki yıla kıyasla %12,6 artış kaydederek 20,3 milyon adet seviyelerinde gerçekleşti. Bu artış, özellikle binek ve hafif ticari araç lastikleri segmentinden geldi. Brisa olarak, iç pazarda reel ekonomik büyümenin oldukça üzerinde gerçekleşen %9’luk artışla yurt içi ciromuzu artırmayı başardık. 2013 yılı toplam yenileme pazarındaki satışlarımız ise pazarın üzerinde bir performans göstererek, çift haneli bir büyüme kaydetti. Avrupa pazarlarındaki devam eden daralma her ne kadar Brisa yurtdışı satışlarını etkilemiş olsa da, yurtiçi yenileme ve orijinal ekipman pazarlarındaki büyüme Brisa satışlarına olumlu yansıdı ve şirket genelinde ciromuz %5 arttı. Tüm bunların ötesinde, yılın ikinci yarısında finansal piyasalarda baş gösteren olumsuzluklara karşın, kanal ve ürün portföyünde daha karlı ürünlere yöneliş, üretim maliyetlerindeki iyileşmeler, disiplinli masraf yönetimi, kur riskine karşı alınan hedging önlemleri sayesinde şirket karlılığı önemli seviyede artırılarak FAVÖK seviyesinde %23, net kar seviyesinde ise %51’lik bir artış yakalandı” şeklinde konuştu.
Brisa’dan 63,4 milyon dolarlık yatırım
Brisa, 2013 yılında fabrika modernizasyon ve kapasite artırımı çalışmaları ve diğer birimler için yapılan yatırımlarla birlikte 63,4 milyon dolar tutarında yatırım gerçekleştirdi. Şirket, önceki yılın rekor yatırım rakamıyla birlikte, 2013 yılında da devam eden yatırımların kümüle etkisine rağmen aktif karlılığını önemli seviyede yükseltti, özkaynak karlılığı ise %30’lara yaklaştı.
Bayman: “2015 yılında ciromuzu 1 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz”
Brisa Genel Müdürü Hakan Bayman, şirketin 20. yılının kutlandığı 2008 yılından bu yana, yıllık net karı yaklaşık 5 katına, toplam yıllık satış gelirlerini ise 2 katına çıkardıklarını vurgulayarak şunları söyledi: “Aynı dönemde üretimimizi %12, istihdamımızı ise %20 seviyesinde artırdık. Sürdürülebilirlik ve enerji verimliliği alanındaki çalışmalara ağırlık vermeye başladık. 25. yılımızı kutladığımız 2013 yılında yaklaşık 900 milyon dolar yatırımı tamamladık ve 2015 yılında ise ciromuzu 1 milyar dolar seviyesine çıkarmak üzere çalışıyoruz.”
Brisa 2013 yılını böyle geçirdi:
- İzmit’te kurulu tesislerine ek olarak Aksaray OSB’de 300 milyon dolar yatırımla ikinci fabrikasını kuracağını açıkladı.
- Türkiye İnovasyon Haftası kapsamında düzenlenen ödül töreninde, dünyanın ilk ve tek mobil TIR bakım servisi Mobilfix ile Müşteri Odaklı Hizmet İnovasyonuÖdülü’ne layık görüldü.
- 2013 yılında bir ilke imza atarak, ağır ticari araç kullanıcılarına yönelik yeni satış ve servis zinciri ProPratik’in ilkini İzmir’de açtı.
- GRI sistemine göre A seviyede onaylanan 2012 Sürdürülebilirlik Raporu’nu kamuoyuyla paylaştı.
- Geride bıraktığı 25 yıl boyunca biriktirdiği anıları, zengin deneyim ve bilgi dağarcığını paylaşmak üzere Brisa Müze’yi açtı.
- WWF Türkiye Doğal Hayatı Koruma Vakfı ile işbirliği yaparak ‘Turnalar Hep Uçsun’ Projesi’ni hayata geçirdi.
- Türkiye’nin ilk ‘sosyal seyahat’ platformu olan Tripin, 141 başvuru arasından sıyrılarak İnteraktif Medya Ödülleri – IMA’da Lifestyle kategorisinde ‘Outstanding Achievement’ (Göze Çarpan Başarı) ödülüne layık görüldü. Bu, Brisa’nın dijital pazarlama ve iletişim kategorilerinde aldığı 4. uluslararası ödül oldu.
- Brisa işçisinin el emeğiyle üretilen Lassa markalı Türk malı lastikler 60’ın üzerinde ülkede 201 ayrı noktaya ulaştı.
- Lassa’nın amiral gemisi ürünü Impetus Revo, Alman bağımsız test kuruluşu TÜV SÜD tarafından gerçekleştirilen sağlamlık testini birincilikle tamamladı.
Brisa hakkında:
Dünyanın en büyük lastik üreticisi Bridgestone ile Sabancı Holding’in ortak kuruluşu olan Brisa, Türkiye lastik endüstrisinin lideridir. Brisa’nın kökleri, Sabancı Holding ve ortaklarının girişimiyle 1974 yılında kurulan Lassa ile atılmıştır. Lastik sektöründe dünyada yaşanan gelişmelere paralel olarak; 1988 yılında Sabancı Topluluğu ile Bridgestone Corporation arasında gerçekleşen ortaklık sonucunda Brisa, bugünkü adını almıştır.1993 yılında ilk Ulusal Kalite Ödülü’nü kazanan Brisa, 1996 yılında da iş mükemmelliği konusunda gösterdiği üstün performans sonucu Avrupa Kalite Büyük Ödülü’nü kazanan ilk Türk şirketi olmuştur. Brisa, bugün Avrupa’nın yedinci büyük lastik üreticisi konumundadır. Brisa Kocaeli Üretim tesisleri, 361.000 m2’ye ulaşan kapalı alanıyla, dünyanın tek çatı altındaki en büyük lastik fabrikalarından biridir. Bu tesis, aynı zamanda, Bridgestone’un dünya üzerindeki en önemli üretim üslerinden biri olma özelliğini de taşımaktadır.2013 yılında 25. yılına giren Brisa, Bridgestone ve Lassa lastik markaları, Bandag kaplama markası, OtoPratik ve Lastiğim satış noktaları, lastik.com.tr adreste lastik değişimi ve bakımı web sitesi, Mobilfix ticari araç filolarına yerinde bakım sağlayan mobil bakım servisi ve Lastik Oteli lastik saklama hizmeti ile Türkiye’ye değer kazandırma kararlılığındadır.www.brisa.com.trü
Haberin Kaynağı : Ünite İletişim
27.02.2014