Brisa, 2015 Yılının ilk 9 Ayında 1.282 Milyon TL’lik Gelire Ulaştı
Bridgestone, Lassa, Dayton, Firestone, Bandag ve Energizer markaları ile Türkiye lastik pazarı lideri Brisa, 2015 yılının ilk 9 ayında net satış gelirlerinin %6 artış ile 1.282 milyon TL’ye ve net dönem kârının yaklaşık 116 milyon TL’ye ulaştığını açıkladı.
Brisa, 2015 yılının Ocak-Eylül dönemini kapsayan ilk 9 ayında, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla tüm kanallarda toplam satışlarında adetsel olarak %5 ve net satışlarında %6 artış kaydetti. 2015 yılının ilk 9 ayında şirketin faaliyet kârı 183 milyon TL ve net kârı yaklaşık 116 milyon TL olarak gerçekleşti. Şirketin brüt kârlılığı ise geçen yılın aynı dönemine göre %9 artarak 375 milyon TL olarak gerçekleşti.
Brisa Genel Müdürü Yiğit Gürçay, 2015 yılı üçüncü çeyrek sonuçlarını şöyle değerlendirdi:
“2015 yılındaki zorlu koşullara rağmen, Brisa’nın yılın ikinci çeyreğinde başlayan güçlü ciro büyümesini, üçüncü çeyrekte de devam ettirdik. Risklerimizi kontrol altına almak için attığımız doğru adımlarla kârlılığımızın, hem ikinci çeyreğin hem de önceki yılın aynı döneminin üzerine çıkmasını sağladık. Bir önceki yılın aynı dönemine göre yurtiçi satış adetlerimizi %11 ve net satışlarımızı %9 oranında artırdık. Tüm kanallardaki satış adetlerimizde ise %5 oranında artış kaydettik.
2015 yılı Haziran ayından itibaren Lassa’nın uluslararası yolculuğunda dev adımlar atarak, faaliyetlerimizin iş sonuçlarına katkılarını görmeye başladık. Hem FC Barcelona ile bir iş birliğine imza attık hem de Lassa’nın İspanya’daki 41’inci mağazasını açtık. 2015 yılı ilk 9 aylık döneminde %0,8 gibi düşük bir oranla büyüyen Avrupa lastik pazarında Lassa markamız pazarın oldukça üzerinde bir performans gösterdi.
2015 yılını planladığımız gibi 100-110 milyon ABD Doları aralığında yatırım hedefini yakalayarak tamamlamak üzere çalışmalarımıza devam ediyoruz.
Brisa bugün; Lassa, Bridgestone, Bandag, Dayton, Kinesis ve Energizer ürünlerinin yanı sıra OtoPratik, ProPratik, Lastiğim, lastik.com.tr, Probox, Bridgestone Box, Profleet, Mobilfix, Filofix gibi yenilikçi satış kanalları ve hizmetleriyle de hem bireysel hem kurumsal müşterilerinin yolculukları boyunca tüm ihtiyaçlarını karşılamayı sürdürüyor.
Brisa hakkında:
Dünyanın en büyük lastik üreticisi Bridgestone ile Sabancı Holding’in ortak kuruluşu olan Brisa, Türkiye lastik endüstrisinin lideridir. Brisa’nın kökleri, Sabancı Holding ve ortaklarının girişimiyle 1974 yılında kurulan Lassa ile atılmıştır. Lastik sektöründe dünyada yaşanan gelişmelere paralel olarak; 1988 yılında Sabancı Topluluğu ile Bridgestone Corporation arasında gerçekleşen ortaklık sonucunda, Brisa bugünkü adını almıştır ve 25 yılı geride bırakmıştır.
1993 yılında ilk Ulusal Kalite Ödülü’nü kazanan Brisa, 1996 yılında da iş mükemmelliği konusunda gösterdiği üstün performans sonucu Avrupa Kalite Büyük Ödülü’nü kazanan ilk Türk şirketi olmuştur. Brisa, bugün Avrupa’nın yedinci büyük lastik üreticisi konumundadır. Brisa Kocaeli Üretim tesisleri, 361.000 metrekareye ulaşan kapalı alanıyla, dünyanın tek çatı altındaki en büyük lastik fabrikalarından biridir. Bu tesis, aynı zamanda, Bridgestone’un dünya üzerindeki en önemli üretim üslerinden biri olma özelliğini de taşımaktadır. Brisa, Aksaray Organize Sanayi Bölgesi’nde kuracağı 4,2 milyon adet lastik üretim kapasitesine sahip yeni üretim tesisini 2018 yılında devreye almayı planlamaktadır.
Türk ekonomisine olduğu kadar ülkenin toplumsal gelişimine de önem veren Brisa, sürdürülebilirlik faaliyetlerini çevresel, ekonomik ve toplumsal açıdan ele almaktadır. Biyoçeşitliliğe katkıda bulunduğu “Turnalar Hep Uçsun”, eğitime katkısını ortaya koyduğu “Brisa Mensupları Öğrenimi Destekleme Derneği”, trafikte emniyetli sürüşe katkı sağladığı “Lassa Yola Sağlam Çık” ve kültürel bir değer olan “Brisa Müze” bu anlamda ön plana çıkan projeler arasında yer almaktadır.
“Yolculuğunuzun Geleceğini Tasarlıyoruz” vizyonuyla çalışmalarını sürdüren Brisa, bir sanayi şirketinden inovasyon şirketine dönüşümünü hızla devam ettirmektedir. Brisa, sürdürülebilirlik vizyonundan aldığı ilham ve inovasyon anlayışıyla, fosil yakıt kullanmadan yalnızca güneş enerjisiyle çalışan “Solar Impulse”ın dünya çevresinde yaptığı yolculuğun Türkiye Resmi Partneri olmuştur.
2015 yılında “Türkiye’nin lastik markası” Lassa’nın 41’inci yılını kutlayan Brisa, Bridgestone, Lassa, Dayton, Kinesis, Firestone lastik markaları, Bandag kaplama markası, Energizer akü markası, OtoPratik, Propratik, Lastiğim, Lastik Vs ve Speedy satış noktaları, Lastik.com.tr adreste lastik değişimi ve bakımı internet sitesi, Mobilfix ticari araç filolarına yerinde bakım sağlayan mobil bakım servisi, Probox ve Bridgestone Box mobil satış ve hizmet noktası ve Lastik Oteli lastik saklama hizmeti ile Türkiye’ye değer kazandırma kararlılığındadır.
Haberin Kaynağı : Ünite İletişim
02.11.2015