Brisa Ticari Ürünler Değerlendirme Toplantısı Bilgi Notu
Brisa Performansı
• Brisa, 2015 yılının ilk dokuz aylık döneminde yurt içi satışlarını adet bazında ve geçen yılın aynı dönemine göre %11, net satışlarını ise tüm kanallarda toplam %6 oranında artırmayı başardı.
• Brisa’nın 2015 yılının dokuz aylık döneminde net satış geliri 1.282 milyon TL olarak gerçekleşti.
• Brisa, 80’e yakın distribütörü ile ihracat alanında 70’e yakın ülkede başarılı bir yılı geride bıraktı.
• 2015 yılında daralan ticari lastikler pazarında Brisa büyümeye devam etti. Her 3 ağır ticari lastikten biri, Brisa markalarına ait. 2016 hedefi ise pazarın üzerinde büyümek.
• Yurt içindeki durgunluk ve belirsizlik ortamına rağmen satış adetleri ve net satış gelirleri 2015 yılında arttı. Brisa, Lassa markasıyla Avrupa'da pazarın üzerinde büyüme kaydederek önemli bir kilometre taşını geride bıraktı.
• Eski BDT ülkelerindeki ekonomik krizler ve Ortadoğu'daki siyasi istikrarsızlıklardan kaynaklanan düşüşler, İran ve Güney Kore gibi yeni pazarlardaki etkinliklerin artırılmasıyla telafi edildi.
• Brisa, 2015 yılında İnovasyon, Dijitalleşme, Çevresel Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluk başta olmak üzere çeşitli alanlarda tam 12 ödüle layık bulundu.
• Geçtiğimiz yıl dünyanın en başarılı spor kulüplerinden FC Barcelona'nın ve Arda Turan’ın sponsoru olan Lassa, 2016’da yurt dışında ciddi büyüme hedeflemektedir.
Otomotiv Sektörünü Etkileyen Global Trendler:
Dijitalleşme :
• Günümüzde otomotiv firmaları dijital teknolojileri kullanarak, daha konforlu, daha güvenli ve sürdürülebilir yolculuk olanakları sunabiliyor. Otomotiv sektörünün gelişimiyle yakın gelecekte standart hale gelecek özellikler arasında; çok amaçlı, kişiselleştirilebilir, dokunmatik ve sese duyarlı kontrol panelleri ve aplikasyonları bulunuyor.
• Bugün, M2M (Makineler arası İletişim) teknolojileri ile araç içerisindeki çeşitli ekipmanların birbirleriyle ve kullanıcının diğer dijital cihazlarıyla (telefon, tablet) haberleşmeleri sağlanabiliyor. Bu şekilde aracı daha verimli kullanarak yakıt tasarrufu sağlamak, yolu daha kolay bulmak, hatta kaza anında yakınlarınıza veya yardım merkezine haber verilmesi mümkün olabiliyor.
• Otonom araçlar, çevrelerindeki diğer sabit ve hareketli objeleri tanıyarak, sürüş hızını ayarlıyor ve kaza olasılıklarını azaltıyor. %100 otonom araçların yollarda görülmesine daha zaman olsa da yarı otonom araçları şimdiden yollarda görmek mümkün.
• Birbiriyle ve mobil cihazla bağlantılı 'akıllı' ekipmanlar, yarı otonom araçlar, yakıt tasarruflu ve çevre dostu teknolojiler, gelecekte daha ön planda olacak.
• Dijital aplikasyonlarla desteklenen çarpışma önleyici uygulamalar, kaza alarmı, sürücü sağlık takibi gibi imkanlar, daha emniyetli bir sürüş sunarak, trafik kazalarının neden olduğu can ve mal kaybını azaltacak.
Sürdürülebilirlik
Endüstri devrimi ile birlikte hayatımızda vazgeçilmez hale gelen binek ve ticari segmentlerdeki motorlu araçlar, bugün aynı zamanda birçok soruna da sebep oluyor: Trafik sıkışıklığı ve bundan kaynaklanan zaman kaybı, kazalar, yüksek enerji tüketimi ve çevre kirliliği bunların başında geliyor.
Karayolu ulaşımı, AB’nin toplam karbon salımının %20’sinin kaynağı. 1990-2010 yılları arasında, ekonomik küçülmeye rağmen karbon salımı 23% arttı. Avrupa Komisyonu, 2011 tarihli Sürdürülebilir Mobilite Gelişim Planı ile 2050 yılında ulaşım ve taşımadan kaynaklanan karbon salımını %60 oranında azaltmayı hedeflediğini açıkladı. Hemen ardından, Avrupa’da binek ve hafif ticari araçların karbon salımına aşamalı olarak ciddi kısıtlamalar getirildi. Ticari araçlar için şu anda sadece motordan kaynaklanan karbon salımını regülasyon var; ancak toplam karbon salımını sınırlayan bir regülasyonun hazırlıkları gündemde. Motordan kaynaklanan emisyonlara ilişkin yeni yönetmelik «Euro6 Motor» bu sene Avrupa ve Türkiye’de yürürlüğe giriyor.
2012 yılında Rio’da düzenlenen Sürdürülebilir Gelişim Konferansı’nda da Birleşmiş Milletler, gelişmekte olan ülkelerde sürdürülebilir mobilite projeleri için 2022 yılına dek 175 milyar USD kaynak ayırmaya karar verdi. (Geçtiğimiz aylarda ise Paris’teki konferansta yine iklim değişikliğini önlemeye yönelik hedef ve aksiyonlar belirlenerek kamuoyu ile paylaşıldı.)
Brisa Çözümleri:
Kaplama (Bandag, Continuum & CutCure)
Türkiye’de, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Piyasa Gözetimi ve Denetimi Genel Müdürlüğü tarafından 2012’den bu yana denetlenmekte olan ECE R-109 regülasyonu ile kaplama alanındaki doğru uygulama standartları zorunlu kılınmıştır.
Türkiye’de kaplama oranı %25, ABD ve gelişmiş Avrupa ülkelerinde ise bu oran ortalama %50’dir. Bazı gelişmiş ülkelerde bu oranın %60’ın üzerine çıktığı görülmektedir. Veriler, Türkiye’de bu alanda önemli potansiyel olduğunu işaret etmektedir.
Çevresel sürdürülebilirlik açısından değerlendirildiğinde; kaplama, lastik atıklarını azaltarak çevrenin korunmasına da katkı sağlamaktadır.
• 2015 yılında 120 binin üzerinde lastik kapladık.
• Kaliteli bir karkasa sahip ticari lastiklerin ömrü birkaç kez uzatılabilir.
• Toplam lastik maliyetinde %30’a varan tasarruf sağlandı.
• 2015 yılında 36.000 varil petrol ve 2.400 ton çelik daha az kullanıldı.
Kaplamada nelere dikkat edilmeli?
- R109 belgesi olduğuna dikkat edilmeli.
- Mevsime uygun olmalı.
- Araç tipine, kullanım amacına (Otobüs/Kamyon/İş Makinesi) uygun olmalı.
Profleet: Filo müşterilerinin ihtiyaçlarına 360 derece çözüm sunan “Profleet filo yönetim çözümleri” kapsamında, filo müşterilerinin operasyonel maliyetlerinde maksimum tasarruf sağlanmasına yönelik sürdürülebilir hizmetler sunuluyor. Bu yaklaşımın temelinde doğru araç ve lastik bakımı ve doğru hizmetin yanı sıra Brisa’nın müşterileri ve çevre ile bir kazan-kazan ilişkisi yürütmeye odaklanması yer alıyor.
Probox: Müşteri odaklı hizmet anlayışı çerçevesinde müşterilerinin tüm süreçlerinde hayatlarını kolaylaştırmak hedefinde olan Brisa, filo müşterilerinin ihtiyaçlarına hızlı ve pratik çözümler sunuyor. Araçların lastik sökme-takma ihtiyaçlarına cevap verecek yepyeni bir konsepti hayata geçiriyor. ProBox içinde lastik-sökme takma ekipmanlarının yanı sıra ofis alanı, yaşam alanı ve depo alanı bulunuyor. Satıştan çok servis amaçlı bir konsept olarak tasarlanan ProBox, filo araç parklarında ticari araç sürücülerine hizmet veriyor.
Filofix: Brisa, Profleet kapsamında sunduğu Filofix hizmeti aracılığıyla, Türkiye’nin her noktasında ve Avrupa’da filolara özel 7/24 Türkçe yol yardım hizmeti ve Türkiye’de faturalandırma imkanı sunuyor.
Aspects+: Aspects+ programı ile lastik durumu takip edilip anında raporlanarak, bakımı ve servis hizmetleri doğru zamanda yapılıyor. Sadece 2015 yılında 1 milyondan fazla lastik sisteme kaydedildi.
ProPratik: Brisa, bu konsept ile ağır ticari araç sahiplerinin, lastik ve kaplama başta olmak üzere, kamyon ve otobüslere yönelik birçok ürün ve hizmete aynı çatı altında erişebilmelerini sağlıyor.
Mobilfix: Brisa’nın sınır tanımayan hizmet anlayışını ve müşterlerine verdiği değeri kanıtlayan eşsiz bir proje olan Mobilfix, ağır ticari araçlara yerlerinde servis hizmeti sunarak, araç sahiplerinin zaman ve maliyetten tasarruf etmelerini ve iş sürekliliklerini korumalarını sağlıyor.Mobilfix; özellikle doğru mekanik ayarlar sayesinde, hem yakıt tasarrufuna hem de lastik ömrüne katkı sağlıyor; bu şekilde %3 lük yakıt tasarrufu ve %10’luk lastik ömür tasarrufu sağlayarak araç başına ortalama 10.000 TL, yılda ise 11,1 milyon TL tasarruf elde edilebiliyor.
Yola Sağlam Çık: Brisa’nın lastik sektöründe 2015 yılında 41’inci yılını kutlayan markası Lassa, uzun yol sürücülerini daha sağlıklı bir yaşama teşvik etmek için ‘Yola Sağlam Çık’ projesini 4 yıl önce hayata geçirdi. Yola Sağlan Çık Projesi ile 2015’te 5 binden fazla kişiye ulaşıldı. Hem sürücülerin bilinçlenmesine katkı sağlandı hem de daha sağlıklı beslenmeleri ve düzenli egzersizin önemi anlatıldı. 2016 yılı içinde 6. Yola Sağlam Çık etkinliğinin yapılması, ayrıca otobüslere yönelik benzer içerikte bir Türkiye turuna çıkılması planlanıyor.
Sürdürülebilirlik Yaklaşımımız:
• Brisa, yolculuğun geleceğini tasarlama vizyonu doğrultusunda, sürdürülebilirliğin gelecek nesillere karşı büyük bir sorumluluk olduğu bilinciyle hareket ediyor.
• Tüm faaliyetlerinde sadece ekonomik boyutunu değil, çevresel ve toplumsal boyutunu da gözetiyor.
• Brisa, tedarikçilerinden iş ortaklarına ve son kullanıcıya kadar uzanan zincir içerisinde tüm süreç, ürün ve hizmetlerini çevreye olan olumsuz etkilerini azaltmak için işbirliği içerisinde bulunuyor.
• Çevresel ve toplumsal alanda, Turnalar Hep Uçsun, Solar Impulse, Yola Sağlam Çık gibi birçok projeye imza atıyor; spora, eğitime ve kültüre destek vermeye devam ediyor.
Bridgestone Sismik İzolatör
• Bridgestone’un, 1980 yılında üretimine başladığı ve araştırma geliştirme çalışmaları ile devamlı olarak iyileştirdiği sismik izolatörler Brisa tarafından 2015 yılında Türkiye’de satışa sunuldu. Binaların altyapısında kullanılan sismik izolatörler deprem sarsıntılarını emerek güvenlik sağlıyor.
• Kauçuk ve metal hammaddelerden üstün teknoloji ile üretilen Bridgestone sismik izolatörler; hastane, yol yapıları, araştırma ve bilgi merkezlerinin yanı sıra farklı yükseklikteki konut, enerji ve sanayi yapılarında da kullanılıyor. Sismik izolatörler, uygulandıkları binalarda yüksek deprem dayanıklılığı ve titreşim sönümleme sağlıyor.
Bridgestone Guayule Kauçuk Projesi
• Bridgestone, Amerika’da kurduğu araştırma tesislerinde çölde yetiştirdiği kaktüs/çalı benzeri bir bitki olan Guayule’den doğal kauçuk üretmeye başladı.
• Bu sayede lastik sektörü, Güneydoğu Asya’dan gelen kauçuk ham maddesine bağımlı olmadan daha yakın ve sürdürülebilir bir ham madde kaynağı bulabilir. Ayrıca, yolun kısamasın ile hammaddenin taşınması sırasında daha az karbon salımı oluşması da çevreye katkı sağlayabilir.
Haberin Kaynağı : Medyaevi İletişim
25.01.2016