BSH Ev Aletleri, 2020 Yılında Planladığı Üretim Rakamlarına Ulaştı
BSH Türkiye COO (Chief Operating Officer) Hakan Mandalı, 2020 yılını BSH olarak ve sektör açısından değerlendirdi ve 2021 yılı için öngörülerini paylaştı.
BSH Ev Aletleri, 2020 Yılında Planladığı Üretim Rakamlarına Ulaştı
BSH Türkiye COO (Chief Operating Officer) Hakan Mandalı, 2020 yılını BSH olarak ve sektör açısından değerlendirdi ve 2021 yılı için öngörülerini paylaştı.
BSH Türkiye COO (Chief Operating Officer) Hakan Mandalı: ‘Tedarikçilerimizin, değişkenliklerin, belirsizliklerin ve kompleksitenin arttığı ve artık ‘normal’ olarak kabul edildiği bugünün dünyasına hazır olmaları, esnek ve çevik çalışma yöntemlerini uygulayabilecek yapılarını güçlendirmeleri gerekir.’
2020 yılının ilk çeyreği planladığımız şekilde gerçekleşti, ancak ikinci çeyrek pandeminin olumsuz etkilerini yoğun bir şekilde yaşadığımız bir dönem oldu. Pazarda talebin düşmesi, üretim rakamlarının aşağı doğru gitmesine ve hatta tedarik zincirindeki aksamalar üretimlerin kısa bir süre durmasına neden oldu.
Ancak çevik şirket yapımız gereğince yeni döneme hızlıca uyum sağladık. Tedarik zincirinde sürekliliği sağlamak için lojistik konseptlerini çeşitlendirdik, üretim kapasitelerimizi yeni duruma uyumlandırdık. Üçüncü çeyrek ve sonrasında ‘yeni normal’e geçişle ertelenen satın alma talebinin de yükselmesiyle birlikte, aldığımız önlemler sayesinde bu dönemi sorunsuz olarak atlattık.
Pandemi sürecinde önceliğimiz her zaman olduğu gibi çalışanlarımızdı. Tüm çalışanlarımıza yönelik Covid-19 önlemleri konusunda bilinçlendirme çalışmaları yaptık. Çalışma şartlarımızı, ofislerimizi, ortak alanlarımızı sosyal mesafeyi ve gerekli hijyen koşullarını sağlayacak şekilde düzenledik, mümkün olan departmanlarda evden çalışma düzenine geçtik. En önemlisi de fabrikalarda ve ofislerde her şartta maske takılmasını ve maskenin düzgün takılmasını sağladık. Gerekli yerlerde çalışanlarımız siperlik, koruyucu gözlük takarak çalışmalarını sürdürdü ve bu sayede pandeminin şirketimiz üzerindeki etkisini en aza indirdik. Tedarikçi bilgi paylaşım platformlarıyla pandemi konusunda almış olduğumuz tedbirleri tedarikçilerimiz ile paylaşıp aynı zamanda onların da deneyimlerinden faydalandık. Pandemi karşısında tedarikçilerimizle birlikte daha güçlü olacağımızın farkındayız.
BSH, 2020 Yılını Planladığı Üretim Rakamlarının Üstünde Üretim Yaparak Kapatacak
Ülkemizde ve dünyada birçok şirketin pandeminin etkisiyle 2020’ye kayıp yıl olarak baktığı bir dönemde, Beyaz Eşya sektörünün yılın ikinci yarısında hızlı bir toparlanma yaşayarak kayıplarını telafi ettiğini görüyoruz. Tüm zorluklara rağmen BSH olarak 2020 yılını planladığımız üretim rakamlarının üstünde üretim yaparak kapatacağımızı öngörüyoruz.
2021 yılının ilk yarısı için pazarda Beyaz Eşya ürünlerine yüksek bir talebin olduğunu görüyoruz. Ancak Covid-19’un etkisini yeniden ağır bir şekilde hissettirmeye başladığı bugünlerde dünya ekonomisi, dengesiz ve kırılgan bir görünüm sergilemeye devam ediyor. Bunun da talep üzerinde etkilerinin olabileceğini, en önemli ihracat pazarımız olan Avrupa’da pandemi önlemlerinin ve kısıtlarının artması nedeniyle ihracat tarafında bir belirsizlik yaşanabileceğini öngörüyoruz.
O nedenle fabrikalarımızı esnek ve çevik yöntemlerin uygulanabileceği, ‘VUCA’ şartlarına uygun olarak çok yönlü çözümler geliştirebileceğimiz bir yapıya dönüştürüyoruz. Darboğaz oluşturabilecek alanlarda iyileştirmeler yaptık, üretim hatlarında kapasite artışları, esneklik ve optimizasyon çalışmaları için yeni yatırımlar yapıyoruz.
2021 yılında, talep dalgalanmalarının olabileceği ihtimalleriyle birlikte, yine de 2020’nin üstünde üretim rakamlarına ulaşmak için çalışacağız.
Dijitalleşmenin de etkisiyle dünyanın büyük bir dönüşüm içinde olduğu bugünlerde, BSH Grubu olarak biz de kendimizi dönüştürüyoruz. Elektrikli ev eşyaları üreten ve satan bir şirket olmanın yanı sıra kişiselleştirilmiş dijital işlev, hizmet ve içerikler sunan bir şirkete evrilmek istiyoruz. Tüm stratejimizi, bir Donanım+ firması hâline gelmek üzerine kurguluyoruz. Dijital çağda artık önemli olan tüketicinin konfor alanını genişletmek, günlük yaşam kalitesini yükseltmek, zamandan tasarrufunu sağlamak. Buradan hareketle tüketicilerimize, yenilikçi ürünleri içeren bir dijital deneyim sunmak için çalışıyoruz. Ev eşyalarımızı internete bağlayabilmemizi mümkün kılan teknolojik ilerlemeler ve Home Connect ürünlerimiz de bugünden gelişmenin zeminini hazırlıyor.
2021’de Endüstri 4.0 ve Yapay Zeka Projeleri Alanındaki Çalışmalarımıza Hız Vereceğiz
Son iki yıldır ürünlerimizdeki dijitalleşmenin yanında, üretim ve tedarik süreçlerimizle ilgili olarak özelikle Endüstri 4.0 ve yapay zeka projeleri alanındaki çalışmalarımıza hız kazandırdık. 2021, bu alandaki projelerimizin yoğun olarak gerçekleştirileceği bir yıl olacaktır.
Bugün ağırlıklı olarak Avrupa’ya ihracatımız bulunuyor. Orta vadede Avrupa’daki Beyaz Eşya doygunluk seviyesinin de yüksekliği göz önünde bulundurularak ihracat pazarlarımızı çeşitlendirmek için çalışıyoruz. Bu noktada özellikle Afrika pazarına yönelik ürünler geliştirmek büyük önem taşıyor.
BSH olarak ayrıca, dünya üzerinde olumlu bir etki yaratmanın hem şirketimiz hem de gelecek kuşaklar için taşıdığı önemin farkındayız. Bu nedenle gezegenimizi ve insanların yaşamını kendi faaliyetlerimizle daha iyi hale getirmek için çalışıyoruz. Teknoloji üreten bir şirket olarak, çalışmalarımızın içinde bulunduğumuz çevreye faydalar sağlamasını amaçlıyoruz. Burada Birleşmiş Milletler 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’nı rehber olarak alıyor; hem enerji verimliliği yüksek çevreci ürünler geliştirerek hem de üretim proseslerimizde daha az elektrik, daha az su kullanımını sağlayarak ve atık seviyelerini azaltarak gerekli iyileştirmeleri yapıyoruz.
Türkiye Beyaz Eşya Sektörü, Avrupa’daki En Büyük Üretim Merkezi Konumunda
Türkiye Beyaz Eşya sektörü olarak, dünyada Çin’den sonraki en büyük ikinci, Avrupa’daki ise en büyük üretim merkezi konumunda bulunuyoruz.
Sektörümüz yüksek teknolojiye dayalı üretim prosesleriyle, gelişmiş Ar-Ge yapısı ve yetişmiş insan kaynaklarıyla, yenilikçi ve çevreci ürünler üreten, güçlü yardımcı sanayisiyle dışa bağımlılığı azaltan rekabetçi ve güçlü bir yapıya sahiptir.
Sektörümüzdeki firmalar sağlam bir iç pazara sahip olmanın yanında yoğun olarak ihracat odaklı üretim yapıyor. Ana ihracat pazarımız Avrupa’ya yakınlığımız önemli bir avantajımız.
Aynı zamanda sektörümüzün esnekliği ve çevik yöntemler kullanması, yeniliklere, regülasyonlara, ‘VUCA Dünyası’ diye tanımladığımız değişken, belirsiz ve kompleks bir yapıya dönüşen dünyamızdaki şartlara hızla uyum sağlayabilecek yetkinliklere sahip olması önemli avantajlarımız arasında bulunuyor.
Tedarikçilerimizin operasyonda gösterecekleri olumlu performans, global anlamda tedarikçi olmak için de büyük bir fırsat yaratıyor. Bu konuda Türkiye’den ihracatın artırılmasına yönelik yoğun çalışmaları, birlikte yürütmeye önümüzdeki dönemde de devam edeceğiz. Rekabetçi maliyetlerimizi ve ürün kalite/sevkiyat performansını yüksek seviyede gerçekleştirdiğimiz noktada, yan sanayi firmalarımızın global BSH siparişlerini almaları mümkündür.
Katma değeri yüksek ve yüksek imalat teknolojisi gereksinimi olan ve henüz ülkemizde Ürün Araştırma Geliştirme faaliyetlerinin sınırlı olduğu alanlarda; BSH Ev Aletleri olarak yeni yatırımları ve çalışmaları destekliyoruz.
Ana ihracat pazarımız Avrupa’da Beyaz Eşya doygunluğunun yüksek olması ve yaşlı nüfus oranının artması zaman içinde pazarın daralması gibi bir dezavantajı getirebilir. Ayrıca ürünlerimizde kullandığımız birçok hammadde ve komponentin tedarikinde önemli ölçüde dışa bağımlı olmamız da bir dezavantaj oluşturuyor.
Pandemi Döneminde İthal Edilen Birçok Parçanın Yerlileştirilmesi Önem Kazandı
Pandemi döneminde tedarik zincirindeki yaşanan kopmalar, yakın coğrafyadan tedariklerin önemini ortaya çıkardı. Bu nedenle ithal edilen birçok parçanın yerlileştirilmesi önem kazandı. Avrupalı üreticiler de Uzakdoğu’dan tedarik etmek yerine olabildiğince yakın coğrafyalardan alternatif tedarik kaynaklarına yönelmeye başladı. Bu dönemde Türk yan sanayisi güçlü ve esnek yapısıyla öne çıkıp yeni fırsatlar yaratabilecek durumdadır. Bu noktada verimliliklerin artırılması, dijitalleşme, rekabetçi bir yapı oluşturulması ve sürdürülebilirlik alanlarındaki faaliyetlere ağırlık verilmesi gibi konulara önem veriyorum.
Tedarikçilerimize Öneriler
Tedarikçilerimizin, değişkenliklerin, belirsizliklerin ve kompleksitenin arttığı ve artık ‘normal’ olarak kabul edildiği bugünün dünyasına hazır olmaları, esnek ve çevik çalışma yöntemlerini uygulayabilecek yapılarını güçlendirmeleri gerekir. Karşılaşılması muhtemel sorunlara çok yönlü çözümler üretebilme yeteneklerini geliştirmeliler. Özelikle ülkemizin içinde bulunduğu şartları da göz önünde bulundurarak finansal risklerin doğru yönetilmesi çok önemlidir.
Beyaz Eşya sektörüne gelen yeni enerji regülasyonları ve AB’nin ticari ortaklarını emisyon azaltılmasına yönelik ‘Avrupa yeşil mutabakatı’ çerçevesinde karbon vergisi uygulaması nedenleriyle yan sanayi firmalarımızın da sürdürülebilir gelişime odaklanmaları, enerji ve su tüketimlerini düşürme ve atık seviyelerini azaltıcı önlemler almaları ve bu konulara ağırlık vermeleri önem taşıyor.