BSH Türkiye, 2020’de Yaklaşık 6 Milyon Adet Üretim Gerçekleştirdi
BSH Türkiye CEO`su Gökhan Sığın, 2020 yılında yaklaşık 6 milyon adet üretim gerçekleştirdiklerini belirtti.
BSH Türkiye, 2020’de Yaklaşık 6 Milyon Adet Üretim Gerçekleştirdi
Türkiye’de 280 bin metrekaresi kapalı olmak üzere 550 bin metrekarelik alanda yer alan Çerkezköy tesisimizde bulunan 5 fabrika ile hizmet verdiklerini belirten BSH Türkiye CEO'su Gökhan Sığın, 2020 yılında yaklaşık 6 milyon adet üretim gerçekleştirdiklerini belirtti.
SUBCONTURKEY: Sizleri kısaca tanıyabilir miyiz?
Gökhan Sığın: Boğaziçi Üniversitesi Makine Mühendisliği bölümünden mezun oldum. 1998 yılında Bristol Üniversitesi’nde işletme alanında master yaptım. 20 yılı aşkın süredir BSH bünyesinde üst düzey görevlerde bulundum. 2018 yılının başından itibaren BSH Türkiye CEO’su olarak görev yapıyorum. Planlama, pazarlama ve satış operasyonları başta olmak üzere 23 yılı aşkın deneyime sahibim. BSH Türkiye’nin büyüme stratejilerini, Operasyonel ve iş geliştirme liderliğini yönetiyorum.
SUBCONTURKEY: BSH’ın kurumsal kimliği hakkında bilgi verir misiniz?
Gökhan Sığın: BSH olarak Avrupa’nın en büyük beyaz eşya üreticisiyiz. 2020 yılında neden olduğu tüm olumsuzluklara rağmen yüzde 7’lik bir büyüme elde ettik. Rekabetin yoğun olarak yaşandığı piyasada kısa ve uzun vadeli yatırımlarımız ve artan kapasitemiz ile 2020 yılında bir önceki seneye göre ciromuzu artırarak 13,9 milyar Euro ciro elde ettik. Ciromuzun yaklaşık yüzde 5,1’ini Ar-Ge yatırımları için harcadık. Faaliyet gösterdiğimiz tüm bölgelerde ve ürün kategorilerde önemli bir büyüme kaydettik. Dünya genelinde 38 fabrikamız ve 60 bine yakın çalışanımızla faaliyet gösteriyoruz. Türkiye’de ise 280 bin metrekaresi kapalı olmak üzere 550 bin metrekarelik alanda yer alan Çerkezköy tesisimizde bulunan 5 fabrika ile hizmet veriyoruz. Türkiye’de üretim ve yönetim ekipleri birlikte toplamda 9.000’in üzerinde çalışanımız bulunuyor.
SUBCONTURKEY: BSH Türkiye olarak üretimini yaptığınız ürünler ve yıllık üretim adetleri hakkında bilgi verir misiniz?
Gökhan Sığın: Dijitalleşmenin de etkisiyle dünyanın büyük bir dönüşüm içinde olduğu bugünlerde, BSH Grubu olarak biz de kendimizi dönüştürüyoruz. Elektrikli ev eşyaları üreten ve satan bir şirket olmanın yanı sıra kişiselleştirilmiş dijital işlev, hizmet ve içerikler sunan bir şirkete evrilmek istiyoruz. Tüm stratejimizi, bir Donanım+ firması hâline gelmek üzerine kurguluyoruz. Dijital çağda artık önemli olan tüketicinin konfor alanını genişletmek, günlük yaşam kalitesini yükseltmek, zamandan tasarrufunu sağlamak. Buradan hareketle tüketicilerimize, yenilikçi ürünleri içeren bir dijital deneyim sunmak için çalışıyoruz. Ev eşyalarımızı internete bağlayabilmemizi mümkün kılan teknolojik ilerlemeler ve Home Connect ürünlerimiz de bugünden gelişmenin zeminini hazırlıyor. Home Connect ile müşterilerimiz artık her an, istedikleri yerden ev aletlerini cep telefonlarına yükledikleri bir uygulama ile gerçek zamanlı olarak yönetebiliyor. Örneğin; eve gelmeden buzdolabındaki kameraya erişip market alışverişini ona göre yapabiliyor, buzdolabındaki görüntü işleme teknolojisi ile buzdolabındaki meyve ve sebzelerle ilgili saklama ve yemek tarifi önerileri alabiliyor, fırında yemeğini pişirmeye başlayabiliyor, eve vardığında kahvesi hazır olabiliyor ya da çamaşırlarını tam gelmeden yıkadığı için eve gelince çamaşırları asmaya hazır olabiliyor. Uzaktan tespit özelliği ile arıza durumunda uzaktan cihaza bağlanılarak müşterilerimize çok daha hızlı çözüm de sunulabiliyor. Home Connect şu an 46 ülke ve 27 dilde, aletlerin yalnızca uzaktan kontrolünden çok daha fazla rahatlık sunuyor. Home Connect ürünlerimizi buzdolabı, çamaşır makinesi, kurutma makinesi, bulaşık makinesi, fırın, davlumbaz, ocak ve kahve makinesi olmak üzere toplamda 8 farklı kategoride sunuyoruz.
Bünyemizde toplamda 15 güçlü marka bulunuyor ve dijital dönüşümü odak noktasında barındıran programımız ile ürün ve üretim mimarisinde kalite standardını koruyoruz. Dünyanın her yerinde BSH fabrikalarında aynı kalitede ürünler üretiliyor. BSH’ın 550.000 metrekarelik alanda yer alan Çerkezköy fabrikasında bulunan 5 fabrika ile soğutucu, bulaşık makinesi, pişirici ürün grubu ve çamaşır makinesi ürünlerinde yaklaşık 6 milyon adetlik üretim gerçekleşiyor. Kapalı üretim alanı ise 280.000 metrekarelik bir alanı kaplıyor.
SUBCONTURKEY: Dijitalleşme konusunda tedarikçilerinize önerileriniz var mı?
Gökhan Sığın: BSH olarak Global dijital trendleri yakından takip ediyoruz ve şirkete uygulanabilirliğini sağlıyoruz. Tüketicilerin satın alma alışkanlıklarının değiştiği dünyada birçok satış ve pazarlama kanalımızı daha etkin yönetmeye başladık. Dijital dönüşüm ajandamızda birbirine entegre edilmiş kanallarımızın etkileşimiyle müşteri deneyiminin zenginleştirilmesi, müşteri deneyimin kişiselleştirilmesi, veri odaklı iş yapış şekillerinin müşteri odaklı derinleşmesi, fiziksel kanallarımızın dijitalleşmesi, aynı zamanda deneyimsel mağazalara dönüştürülmesi ve sunduğumuz ev aletlerinin internete bağlı yapay zekalı nesnelere dönüşümü var.
Dijitalleşme konusundaki bilgi birikimlerimizi tedarikçi bilgi paylaşım platformumuzla tedarikçilerimizle paylaşıyoruz, aynı zamanda onların da deneyimlerinden faydalanıyoruz. Hem biz hem de tedarikçilerimiz dijitalleşerek müşterilerimize daha zengin ve kişiselleştirilmiş bir deneyim sunuyoruz. Ayrıca yeni iş modelleriyle tedarikçilerimizle birlikte dönüşüyoruz. Bu inovasyon yolculuğumuzda tedarikçilerimizle birlikte yepyeni dijital deneyimler tasarlamak bizim için çok heyecan verici.
SUBCONTURKEY: 2021 yılının ilk yarısı üretim adetleri olarak geçen seneye göre nasıl oldu? Yıl sonu hedefleriniz nedir?
Gökhan Sığın: 2020 yılının ilk çeyreği pandeminin etkilerini yoğun bir şekilde hissettiğimiz bir dönemdi ancak tüm bu etkilere rağmen yılın ilk çeyreğinde üretimlerimiz planladığımız şekilde gerçekleşti. Bu doğrultuda belirttiğim gibi BSH Çerkezköy fabrikamızda 2020 yılı boyunca yaklaşık 6 milyon adetlik üretim gerçekleştirdiğimizi söyleyebilirim. Bununla birlikte çevik şirket yapımız sayesinde üretim kapasitelerimizi yeni duruma uyumlandırdık ve 2021 yılının ilk yarısı için hem üretimimizi istediğimiz seviyede tuttuk hem de pazarda Beyaz Eşya ürünlerine yüksek bir talebin olduğunu gördük. Ayrıca BSH olarak fabrikalarımızı esnek ve çevik yöntemlerin uygulanabileceği, ‘VUCA’ şartlarına uygun olarak çok yönlü çözümler geliştirebileceğimiz bir yapıya dönüştürüyoruz. Darboğaz oluşturabilecek alanlarda iyileştirmeler yaptık, üretim hatlarında kapasite artışları, esneklik ve optimizasyon çalışmaları için yeni yatırımlar yapıyoruz.
Öte yandan ihracat çok önemli bir gelir kalemimiz. Orta vadede Avrupa’daki Beyaz Eşya doygunluk seviyesinin de yüksekliğini göz önünde bulundurarak ihracat pazarlarımızı çeşitlendirmek için çalışıyoruz. Bu noktada özellikle Afrika pazarına yönelik ürünler geliştirmek büyük önem taşıyor. Kısacası 2021 yılının geri kalanında, tüm dünyada devam eden aşılama sürecinin de pozitif etkisiyle üretim rakamlarımızı daha da artıracağımıza inanıyoruz.