BSH’nin Boyahane Nano Teknoloji Projesi’ne Otomasyon ve Teknolojik Yenilik Ödülü
BSH Ev Aletleri, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın düzenlediği 2014 Verimlilik Haftası, Verimlilik Proje Ödülleri’nde Boyahane Nano Teknoloji Projesi’yle birinci olarak ‘Otomasyon ve Teknolojik Yenilik Ödülü’nü kazandı.
BSH’nin çevreye, insana ve ülke kaynaklarına olan duyarlılığının altını çizen proje sayesinde; enerji tüketimi, su tüketimi, sıvı / katı atık yönetimi ve çalışan sağlığı açısından önemli kazanımlar sağlandı.
Türkiye’de Bosch, Siemens, Profilo ve Gaggenau markalarıyla tüketiciyle buluşan BSH Ev Aletleri A.Ş., BSH Çamaşır Makinesi Fabrikası’nın geliştirdiği ‘Boyahane Nano Teknoloji Projesi’yle, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın düzenlediği 2014 Verimlilik Haftası, Verimlilik Proje Ödülleri’nde 200 firma arasından birinci seçildi. Ödül, Ankara Congresium Kongre ve Sergi Merkezi’nde gerçekleştirilen ödül töreninde BSH Çamaşır Makinesi Fabrikası Direktörü Hakan Mandalı’ya takdim edildi.
Hakan Mandalı, “BSH mühendislerinin ve çalışanlarının ortak eseri olan bu proje, şirketimiz tarafından doğal kaynak kullanımı ve çevreye yapılan yatırımı vurguluyor. BSH Ailesi olarak, diğer projeler arasında kendini gösteren örnek bir projeye imza atmaktan mutluluk duyuyoruz” dedi.
8 ayda 107 bin TL maliyet tasarrufu sağlandı
Proje, uygulamaya başlandığı Temmuz 2003’ten Şubat 2014 tarihine kadar geçen 8 aylık dönemde, fabrikaya yaklaşık 107.000 TL maliyet kazancı sağladı.
Elde edilen diğer sonuçlar şöyle: 2012 yılında üretilen çamaşır makinesi başına 0,09 m3 olarak gerçekleşen su sarfiyatı proje sonrası ilk 8 ayda 0,05 m3 seviyesine düşürüldü. Böylece yıllık tahmini 1.000.000 adet makine üretimi için yaklaşık 40.000 m3 su tasarrufu sağlanacağı öngörülüyor.
2012 yılında üretilen çamaşır makinesi başına 0,22 m3 olarak gerçekleşen toplam banyo ısıtma doğalgaz sarfiyatı ise proje sonrası 0,11 m3 seviyesine geriledi. Böylece, yıllık tahmini 1.000.000 adet makine üretimi için yaklaşık 110.000 m3 ısıtma amaçlı doğalgaz tasarrufu sağlanacak.
Hazırlık aşamasında Almanya merkez laboratuvarıyla koordinasyon içinde çalışılan projeyle, prosesten katı çamur atığı %90 elimine edilirken, BSH LV51-A boyalı parça kalite standartlarının gereklilikleri yerine getirildi.
BSH referansıyla dünyaya örnek teşkil edecek
Gerçekleştirilen nano kaplama teknolojisi proses uygulaması ve gösterdiği kaynak kullanımı kazancıyla, dünyadaki diğer BSH çamaşır fabrikası boyahane tesislerinin dikkatini çeken projenin yaygınlaştırılabilmesi için harekete geçilerek bilgi paylaşımları başlatıldı. Ayrıca, beyaz eşya sektöründe özellikle kataforez kaplama ile toz boya yapılan işletmelerde yaygın olmayan nano kaplama teknolojisi uygulaması, BSH referansıyla yaygınlaştırılabilir olma potansiyeli de taşıyor.
BSH Ev Aletleri hakkında:
BSH, Türk beyaz eşya sektörüne, Avrupa'nın en çok tercih edilen markaları Bosch ve Siemens’in yanı sıra özel markası Gaggenau ve yerel markası Profilo ile hizmet veriyor. Türkiye’nin yabancı yatırımlı en büyük beyaz eşya şirketi olan BSH, ülkemizdeki yabancı sermayeli şirketler arasında 7., tüm sanayi şirketleri arasında ise 24. sırada yer alıyor. Kuruluşundan bu yana yaptığı 700 milyon Euro yatırımla Türkiye’nin yabancı yatırımlı en büyük beyaz eşya şirketi konumunda bulunan BSH’nin Türkiye’de yaklaşık 4.900 çalışanı ve 3.000’den fazla bayiden oluşan güçlü bir dağıtım ağı bulunuyor. Şirketin Çerkezköy'deki tesislerinde buzdolabı, fırın, çamaşır ve bulaşık makinesi üretimi gerçekleştiriliyor. 550.000 m2 büyüklüğündeki Çerkezköy tesisi, 4 milyon birimlik üretimiyle BSH Grubu’nun dünya çapındaki en büyük üretim merkezi konumunu koruyor.
Haberin Kaynağı : Ünite İletişim
04.06.2014