Çetin Cıvata, Kraft Markasıyla Vida ve Kilit Üretimini Artırıyor
Kapı Pencere Fuarına Kraft markası ile katılarak marka bilinirliliğini artırdıklarını belirten Çetin Cıvata A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Çetin Tecdelioğlu, Kraft markasını tüm dünyada tanınır hale getireceklerini söyledi.
Kraft markası ile üretimini yaptığınız ürünler ve Malatya yatırımınızdan bahseder misiniz?
Çetin Tecdelioğlu: Kraft markası ile sunta vidaları üretiyoruz. Kraft markamızın altına Made in Turkey yazdık. Kraft güçlü ve sağlam demek. Bu adı endüstri de kullanmak istedik. Kraft markası ile hem vida hem de kilit üretimimiz var. Sunta ve matkap uçlu çatı vidası, alçıpan ve montaj vidaları üretiyoruz.
BESİAD’ın desteğiyle bağlantı elemanları sektöründe gözetim vergisinde iyileştirme yapıldı. Ton başı 4500 dolara çıkarıldı. İthalat yapan firma brüt tonaj çarpı 4500 dolar artı %3.7 gümrük vergisi ve artı %18 KDV ödemek zorunda. Bunlar malın üzerinde ciddi bir maliyet teşkil etmekte, neredeyse malın %80’i kadar vergi ve KDV ödemek zorunda kalıyorsunuz. Bu düzenlemeden sonra ciddi anlamda ithal ürün azalmaya başladı ve ülkemizde bu ürünler üretilmeye başlandı. Biz de Malatya’daki fabrikamızda üretim yapıyoruz. Malatya’daki fabrikamızı 2011 yılında faaliyete girdi.
Kraft Vida’nın şuan %20’sini ihracat yapıyoruz. Üretim tonajlarımız arttıkça bu rakamlarda artacaktır ve %40 ihracat %60 iç pazar olarak satışını gerçekleştirmek istiyoruz. Kraft vidayı, Türki Cumhuriyetleri, Balkanlar, AB ülkeleri ve Orta Doğu’ya direkt ihracatını gerçekleştiriyoruz. Ciddi anlamda ihracatımız var. Her geçen gün daha çok aranan bir marka oluyor. Üzerindeki Türk Bayrağı ve Türk Logosu ile bir özgüven telkin ediyor biz de bunun artı değerlerini görüyoruz. Türkiye’ye çok ciddi anlamda katma değer kazandırıyoruz. Yerli hammadde kullanıyoruz, işçiliğimiz yerli, yerli enerji ile çalışıyoruz, kalıp teknolojimiz yerli, yaptığımız Ar-Ge çalışmaları ile gelecekte makinalarımızı Türkiye’de üretme ile de ilgili çalışmalarımız var. Bağlantı elemanları sektörü memleketimize çok ciddi anlamda katma değer bırakıyor.
Türkiye’de her şehirde ana bayilerimiz var ve onlara bağlı tali bayilerimiz var. Türkiye genelinde 100’e yakın ana bayi bunlara bağlı da 2000’e yakın tali bayimiz var.
Kraft Vida, hırdavat mobilya çatı ve inşaat sektörlerine hizmet verecek. Malatya’daki üretici firmamız Tekno Bağlantı’da 100 kişi çalışıyor. Ama önümüzdeki 2 yıllık planlamada 300 kişiye çıkacağız. Malatya’daki fabrikamız ayda 3000 ton üretim yapan bir fabrika olacak bunun 1000 tonluk kısmı vida 2000 tonluk kısmı da cıvata ve somun üretimi olacak. Bu İstanbul’daki firmamızdan ayrı bir yapılanmadır. İstanbul’daki fabrikamızda daha özel, spesifik, otomotiv, beyaz eşya ve elektronik sektörünün beklentilerini karşılayacak özel ürünlerin üretimini yapacağız. Daha standart ürünlerin üretimini ise Malatya’daki fabrikamızda gerçekleştireceğiz.
İMMİB’ten sektörünüzde ihracatın yıldızları ödül töreninde birincilik ödülü aldınız. Neler söylemek istersiniz?
Çetin Tecdelioğlu: Son üç yıldır 2010-2011 ve 2012 yılında İhracatın Yıldızları Ödül töreninde ödül alıyoruz. İMMİB bünyesindeki bağlantı elemanları sektörü ihracatında birinci oluyoruz. Bu övünç kaynağı bir belge ve bizleri de motive edici bir ödül, bunu Bakanımızın elinden almak da gerçekten onur kaynağı bizim için. Bağlantı elemanları sektöründe çok fazla şeyler yapılabileceği inancındayız. BESİAD sayesinde de çok fazla yol alındı. Biz ihracat yapan firma olarak insan kaynaklarına son yıllarda yaptığımız yatırımın, Avrupa’da markalaşma olma yolunda yaptığımız yatırımın semeresini görüyoruz. Bunlarla yetinmiyoruz, insan kaynaklarına ciddi anlamda yatırım yapıyoruz, yurt dışı fuarlarına katılıyoruz, kalite yönünde sürekli bir iyileştirme içerisindeyiz, Ar-Ge, inovasyon konusunda sürekli çalışmalar yapıyoruz. Bu başarımızdaki en büyük katkılardan biri de Alman ortağımız Dresselhaus firmasıdır. O partnerlik sayesinde Avrupa piyasasının beklentileri ve onları karşılama yönünde yapmamız gerekenleri hızla ilerlemesi sağlıyoruz.
Ağırlıklı olarak Avrupa’daki fuarlara katılarak ihracatımızı artırmayı hedefliyoruz. Geçen Ay Stutgart fuarına katıldık. Türki Cumhuryetleri’nde ve Balkanlardaki fuarları da araştırıyoruz. Kuzey Afrika’da da büyük pazar var ama oralarda fiyat odaklı olarak karşımıza hep Çin çıkıyor. Bu bakımdan kaliteye önem veren ülkeler ve pazarlar bizim için çok önemli biz de bu yönde çalışmalarımızı devam ettiriyoruz.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
Editör : Özlem Çelebi
17.04.2013