Çetin Cıvata, Makina Yatırımlarına Devam Ediyor
2010 yılından beri tezgâh yatırımlarına devam ettiklerini ve Avrupa’nın en bilinir markalarının makinalarını aldıklarını söyleyen Çetin Cıvata Genel Müdür Yardımcısı Cenk Turfanda, metrik 27 x 200 mm boya kadar soğuk dövme yapabilme kabiliyetine ulaştıklarını söyledi. Cenk Turfanda son dönemde yaptıkları makina yatırımları hakkında bilgiler verdi.
Çetin Cıvata’nın son 4 senede özellikle Çatalca fabrikasına makina ağırlıklı yatırımları oldu. Bunlar hakkında bilgi verir misiniz?
Cenk Turfanda: Özellikle 2010 yılından beri Çatalca fabrikamızda makine ağırlıklı yatırımlarımız devam ediyor. Son dönemde yaptığımız başlıca yatırımlar prograsiv makinalardır, bu makineler daha çok özel parça dövmeye yarayan, çok istasyonlu makinalardır. Tüm bu yatırımlarımızı özellikle Avrupa’nın ve Dünyanın en bilindik markalarından yapıyoruz.
Makina yatırımlarımızdan en büyüklerinden bir tanesi de metrik 27 x 200 mm boya kadar her türlü standart ve özel imalat yapabilen makinemizdir. Aynı şekilde son yıllarda farklı çaplarda da bu sistemde çalışan tezgâh yatırımları yaptık. Yeni yatırımlarımız ile beraber yüksek hız ve hassasiyet kazanarak, günümüz rekabetçi şartlarında avantaj sağlıyoruz.
İstanbul Çatlaca’daki fabrikamızda 200’ün üzerinde çalışanımız ile 2000 Ton/ay’lık kapasitemiz ile üretim yapıyoruz. Buna ek olarak yeni açtığımız 3 bin metrekarelik bir lojistik merkezimiz var, burada %100 seçme paketleme ve sevkiyat operasyonlarını yapıyoruz. ISO 9001, çevre ile ilgili 14000, iş güvenliği ile ilgili 18001 ve otomotive iş yaptığımız için TS 16949 belgelerine sahibiz. Yine yapı sektöründe aranan bir belge olan CE 15048 belgesine de sahibiz.
Bu makina yatırımlarını yapmanızdaki amacınız nedir?
Cenk Turfanda: Günümüz de artık standart ürünlerde rekabet çok fazla. Türkiye’de özellikle de Marmara bölgesinde üretim yapmanın sorumlulukları ve maliyetleri çok yüksek. İşte bu noktada hızlı ve düşük maliyetle doğru malı yapmak önem kazanıyor bunu da sağlamakta teknoloji ön plana çıkıyor. Bir diğer nokta ise özel imalat ve hassasiyet, bu da yine daha yeni teknoloji tezgâhları makine parkurumuza katmakla gerçekleşiyor. Bu yatırımlar ile özellikle otomotiv ve beyaz eşya sektörlerinde ki gücümüzü arttırıyoruz. İşte bu yüzden ki sadece 2013 yılında 15 milyon TL’lik makine yatırımı yaptık. 40 yıllık sanayici geçmişimiz ve tecrübelerimiz doğrultusunda, yatırımın durmaması gerektiğine inanan bir firmayız. Bu doğrultuda güncel Pazar ve müşterilerimizin projeleri doğrultusunda yatırımlarımıza devam edeceğiz.
‘Üretimimizin %40’ını İhraç Ediyoruz’
2014 yılını 2013 yılına göre kıyaslarsanız nasıl ivme olacak?
Cenk Turfanda: 2013 yılından önceki yıllara oranla iç piyasaya daha çok odaklandık. Otomotiv, beyaz eşya, inşaat ve elektrik sektörlerinde hedeflerimiz doğrultusunda yoğunlaşarak müşteri portföyümüzü geliştiriyoruz. İhracatta da aynı şekilde farklı pazarlarda katma değeli ürünler satmak üzere çalışmalar yürütüyoruz . 2014 yılında üretimimizin %40’ını ihraç etmeyi, %60’ını ise iç piyasa için üretmeyi hedefledik. Bu hedeflerimize yıl sonunda ulaşmış olacağız.
Türkiye’nin 2023 yılı hedefleri için düşünceleriniz nelerdir? Bu bağlamda Çetin Cıvata’nın hedefleri nelerdir?
Cenk Turfanda: 2023 yılı için Türkiye’nin çok ciddi ve iddialı hedefleri var. Bunlardan en önemlisi herkesin bildiği gibi 500 milyar dolar ihracat hedefi, bu hedefe ulaşmak imkânsız değil ama sadece çok üretip satmakla da mümkün gözükmüyor. Bu noktada daha öncede bahsettiğim gibi katma değerli ürün üretme bunu satabilme ve bu pazarlara hizmet edebilme konuları öne çıkıyor. Bizde tüm hedeflerimizi ve çalışmalarımızı bu doğrultuda yapmak üzere çalışıyoruz. Bu noktaya gelmemiz için markalaşmak en önemli unsurlardan biri. Türkiye’nin kendi markalarını yaratması gerekiyor. Bu sadece yerli otomobil yapmak veya beyaz eşya ile olamamalı. Bu nokta da yan sanayiler olarakta, markalaşmış ve aranan firma kriterlerinde olmalıyız. Bizde Çetin Cıvata markası ile dünya çapında bir marka olmak üzere çalışmalarımızı yapıyoruz. Bu sayede katma değerli ürünler üreterek Türkiye’nin 2023 hedeflerinde katkıda bulunmak istiyoruz.
Müşteri taleplerine yönelik bir mühendislik biriminiz var mı? Onlara çözümler sunabiliyor musunuz?
Cenk Turfanda: Bünyemizde bir mühendislik birimimiz var. Müşterilerimizden gelen talepler doğrultusunda çözümler üretiyoruz. Özellikle beyaz eşya sektöründe ve otomotiv yan sanayisinden bu tarz talepler daha fazla oluyor. Bugüne kadar bu şekilde birçok projeye katkıda bulunduk, buda bizi bu projeler gerçekleştikçe gurur duymamızı sağlayarak motive ediyor.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
26.11.2014