Çetin Cıvata Pazarlama A.Ş., 2014 Yılında %30 Büyüme Sağladı
Çetin Cıvata Pazarlama A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Tecdelioğlu, 2014 yılında satış rakamlarında %30 büyüme sağladıklarını belirterek, 2015 yılında katma değerli özel ürün kullanan sektörlere ve ihracata ağırlık vereceklerini belirtti.
Çetin Cıvata Pazarlama A.Ş. hakkında kısaca bilgi vererek, 2014 yılının değerlendirmesini yapar mısınız?
Çetin Tecdelioğlu: Çetin Cıvata Pazarlama A.Ş.’nin Bayrampaşa ve Karaköy’de olmak üzere iki tane satış dükkanı, Mimar Sinan depo ve Tepecik depo olmak üzere de iki tane deposu var. Toplam 15.000 metrekare kapalı alanda, yaklaşık 25.000 palet stoğumuzla ve 110 çalışanımızla hizmet vermekteyiz.
2014 yılı, seçimlerin çok olduğu, dünyadaki krizlerin yaşandığı bir yıl olmasına rağmen Çetin Cıvata Pazarlama A.Ş. olarak %30 büyüme ile sağladık. 2015 yılı, Çetin Cıvata Pazarlama A.Ş.’nin 30. kuruluş yıl dönümü, bu vesileyle şirketin farklı sektörlerde büyümesi için çalışmalar yapıyoruz.
Bu yıl kurumsallaşma anlamında faaliyetlerinizin daha da yoğunlaşacağı bir yıl olacak. Tepe şirketimiz Tecde Grup bünyesinde faaliyetlerimizi çeşitlendireceğiz. 3. kuşak artık iyice işin içine girmeye başladı. Hem pazarlama şirketimizde hem de üretim yapan şirketlerimizde çalışıyorlar. Gençlerin katılması ile güzel bir sinerji yakaladık, bu da bizi yeni projeler içim daha da cesaretlendirdi.
Türkiye’de alt yapı çalışmaları ile gündeme gelen ve ön plana çıkan birçok sektör var ve biz de bu sektörlerde büyümek istiyoruz. 2015 yılında özellikle inşaat, altyapı-tesisat, demiryolu, rüzgar enerjisi ve çelik konstrüksiyon gibi sektörlerde büyüme hedefimiz var.
Bunun yanında büyüme planımızda yurt dışı pazarlama ağları da bulunuyor. Özellikle çevre ülkelere internet üzerinden satış sistemimizle daha fazla malzeme satmayı hedefliyoruz. Çünkü ciddi bir stok tutuyoruz. Yunanistan, Bulgaristan, Romanya, Rusya Azerbaycan, Türki Cumhuriyetleri, Irak, İran, Suriye gibi ülkelere ihracat ile ilgili hamle yapmak istiyoruz. Bu ülkelere hem sıcak satış yapmayı hem de internet üzerinden online satış ağına bağlamayı istiyoruz. Düzenli sevkiyat yapıp onları da aynı yurt içindeki firmalar gibi haftalık terminli satış sistemine dahil etmek için çalışıyoruz. Pazarlama konusunda bu şekilde yeni çalışmalarımız devam ediyor.
İnternet üzerinden satışlarınız toplam satışınızın % kaçını oluşturuyor?
Çetin Tecdelioğlu: İnternet üzerinden satışımız 2014 yılında arttı ve toplam
satışımızın %20’sinden fazlasını internet üzerinden gerçekleştirmek-teyiz. Bu şekilde müşterilerimize daha doğru hizmet vermiş oluyoruz, online hizmet vermiş oluyoruz ve 24 saat hizmet vermiş oluyoruz. Bu konuda müşterilerimizi interneti kullandırmayı özendirici eğitimler veriyoruz. Faturalarına %1 ekstra iskonto yaparak müşterilerimizi internet satışına özendiriyoruz.
2015 Yılında Vida Satışına Da Ağırlık Vereceğiz
2015 yılında vida konusuna da ağırlık vereceğiz. Grup şirketlerimizdeki vida üretimi, pazarlama şirketimize mobilya, inşaat ve otomotiv sektörlerine ağırlık vermesini gerektirdi. Normal standart vidaların dışında özel vidalar yaparak farklı sektörlere de satmayı düşünüyoruz. Vidadaki kapasite artışımızı da bu sektörlerde değerlendirmeyi düşünüyoruz. Her geçen gün müşteri arayışları ve o pazarda pay kapma ile ilgili çalışmalarımız devam ediyor.
Katma Değeri Yüksek Özel Ürün Satışımızın Payını Artıracağız
Yine geçen sene yaptığımız yatırımlardan dolayı kapasitemiz yaklaşık %30 artmış oldu. Bu cirosal anlamda da büyümemize neden oldu. 2015 yılında bu yatırımlarımız devam edecek. Özellikle ithalatla gelen katma değeri yüksek olan özel ürünleri de satarak otomotiv, beyaz eşya, inşaat sektörlerine hizmet etmek istiyoruz. En büyük hedeflerimizden biri de budur. Satışımızın %80’i hazır ürün, %20’lik kısmı özel üründür, biz bu özel ürün satışımızı %30’a çıkarmak istiyoruz. Çetin Cıvata Pazarlama A.Ş. olarak 2014 yılındaki toplam satışımızın %10’unu da ihracat yaparak sağladık.
Fastener Fair Turkey fuarına katıldınız. Fuar nasıl geçti, beklentilerinizi karşıladınız mı?
Çetin Tecdelioğlu: Fastener Fair fuarının Türkiye’ye gelmesinde BESİAD’ın büyük emeği var. Bu fuarı Türkiye’ye kazandıran BESİAD derneğidir, yönetim kurulu ve çalışanlarıdır. Sektörümüz için fuarın Türkiye’ye prestij kattığını ve fuarın daha büyüyerek gelecek yıllara ulaşacağını düşünüyorum. Avrupa’daki çok büyük toptancılar fuara katılmadı, 2016 yılında yapılacak fuara katılacaklarını düşünüyorum. Biz şirket
olarak fuarda beklentilerimizi fazlasıyla karşıladık. Çok yoğun bir fuar geçirdik. Fuar sonrası da çalışmalarımız da halen devam ediyor.
2014 rakamlarında Avrupa’dan Türkiye’ye halen 400 milyon Doların üzerinde ithalatın olduğu görülüyor. Avrupa’dan gelen ithalatın önüne geçmek için neler yapılmalı?
Çetin Tecdelioğlu: Avrupa’dan gelen ithalatın en büyüğünü özellikle otomotiv ve beyaz eşya sektörleri yapıyor. Özellikle bu iki sektör, bağlantı elemanları üreticilerimize fazla güvenmiyorlar, iç satın almaya inanmıyorlar. Biz yerlileştirme konunda çok ciddi uğraşlar veriyoruz. Maalesef biraz yavaş ama adım adım ilerleme sağlandığını düşünüyorum. Ama inanıyorum ki ileriki yıllarda o rakamlar terse dönecek ve bağlantı elemanları sektöründe Avrupa’dan ve Uzak Doğu’dan yapılan ihracat azalacak.
Avrupa’da vida cıvata üreticisi ve ana sanayi arasında toptancı veya pazarlama firması görev alıyor. Türkiye’de bu hala çok yaygınlaşmadı. Bu konuda neler söylemek istersiniz?
Çetin Tecdelioğlu: Avrupa’daki hizmet anlayışı henüz Türkiye’de yok. İnsanlar Avrupa’da stoğu toptancıya taşıtmak istiyor, satın almayı toptancıya taşıtmak istiyor, kendi ambalajını, barkodunu sistemini toptancı veya hizmet veren lojistik firması tarafından yaptırmak istiyor. Hatta kalite kontrolünü bile o firmaya yaptırıyor. Avrupa hep bu kurguda gidiyor, Türkiye’de maalesef böyle değil. Türkiye’deki özellikle orta ölçekli işletmeler hala stoğunu kendi taşıyor, hala bunun satın almasını kendileri yapıyor. Bu mantık ülkemizde yavaş yavaş değişmeye başladı. Bizim Almanlarla ortak olduğumuz Dresselhaus Çetin firması kanban dediğimiz direkt servisi ilk yapan firmadır. Şu an 20’nin üzerinde büyük fabrikalara hizmet veriyor. Büyük ölçekli fabrikalar bunu zaten istiyor. Cıvata gibi çok çeşitli bir ürünün satın almasını sürekli yapmamış oluyor, yılda bir kere yapmış oluyor ve o konu bir sene için bitmiş oluyor. İkinci avantajı da fabrikalar stok tutmamış oluyor. Kalite kontrolünü dahi size devretmiş oluyor. Bu faktörler fabrikalara artı değerler katıyor. Bunu bilen fark eden firmalar bu tarz çalışma şeklini seçiyor. Önümüzdeki dönemlerde işletmelerin bu konuda gelişeceğini tahmin ediyorum.
Satıcılar, Müşterilerine Yönlendirme Yapabilecek Bilgiye Ulaşmalı
Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar kendi gelişimleri ve sektörün gelişmesi için neler yapmalılar?
Çetin Tecdelioğlu: Küçük veya büyük yerine, perakendeci, bölgesel toptancı, ve büyük toptancı olarak kategorize edersek daha doğru olacağı kanısındayım. Bu firmaların önce insana yatırım yapmaları gerekiyor. Çünkü piyasada halen cıvatayı bilen, cıvatayı tanıyan satıcılarımız yok. Bizim satıcılarımız hala çok basit kavramlarla cıvatayı konuşuyor. Yani cıvata gibi teknik ve çok önemli bir parçayı satacaksak; Satıcılarımızın ürünü iyi tanımaları gerekiyor. Ürünün kullanıldığı yerde ve beklenen performansa göre yönlendirme yapması gerekir. Satış mühendisliği hizmeti vermiyoruz. Cıvata ile muhattap olan kişilerin yani satıcıların, satın almacıların bilgilendirilmesi gerekiyor. Doğru yerde doğru cıvatanın kullanması lazım. İkinci konu ise sektörde elektronik iletişimin yaygınlaştırılması gerekiyor. Sektörde özellikle 50 yaşın üzerindeki kişiler elektronik iletişime uzak olduğu için bu konu da önem arz ediyor. İnternet kullanımını yaygınlaştırmaları gerekiyor. Doğru stok ve doğru satın almayı yapmak için ellerindeki verilerin, bilgilerin taze ve doğru olması gerekiyor. Sektördeki en büyük sıkıntılardan biri de hiçbir cıvata toptancısının doğru envanteri yok. Rafında hangi ürün ne kadar var bilmiyor. Bu bakımdan insana yatırım ve alt yapı ve bilgisayara yatırımı yaparlarsa kendilerini geliştirirler ve bunun artı değerlerini de kar ederek görürler.
Sektöre bir tavsiyem de cıvata toptancılarının sektörel olarak bir sektöre ağırlık vermeleri olacak. Her toptancı, her cıvata satıcısı her sektöre hizmet etmeye çalışıyor. Bir bakıyorsunuz, her sektörde müşteri var ama hiçbir sektörde ihtisaslaşamamış, bir sektöre tam hizmet eden veya onun tamamen çeşidini bulunduran bir sistem kuramamış, kuramadığı için de farklı sektörden küçük paylar almış. Ama bölgesel olarak etrafındaki sanayinin durumuna göre o konuda ihtisaslaşırsa çok daha fazla iş yapabileceğini düşünüyorum. Coğrafi durumuna göre ve etrafındaki sanayinin gelişmişliğine göre çeşit, stok ve pazarlamasını yapması gerekiyor. Sektöre verebileceğim tavsiyem bunlardır.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
13.01.2015