Çin’in İstanbul Ticaret Ateşesi: Otomotivde Tedarik İçin Tercihimiz Türkiye Olacak
Taşıt Araçları ve Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD), gözünü dünyanın en hızlı büyüyen pazarına dikti. TAYSAD, 2013’te Çin’de ofis açacağını açıkladı.
Çin İstanbul Başkonsolosluğu Ticaret Ataşesi Li Jiang, Çin otomotiv endüstrisinin tedarik ihtiyacını “kalitesini kanıtlayan” Türkiye’den karşılamayı amaçladıklarını söyledi.
İhracatının yüzde 70’e yakınını Avrupa ülkelerine yapan Türk otomotiv endüstrisi, pazar çeşitliliğini sağlayabilmek için başlattığı arayışlar çerçevesinde gözünü dünyanın en hızlı büyüyen pazarı Çin’e dikti. 2013’te Çin’de ofis açmayı planlayan Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Çin Çalıştayı düzenleyerek ilk adımı attı.
Dünyanın en hızlı büyüyen ülkesi olan Çin’in 2030 yılında ABD’den daha büyük bir ekonomiye sahip olacağı ve en önemli küresel ekonomik güç haline geleceği öngörülüyor. Otomotiv endüstrisinin de aynı şekilde büyüdüğü Çin’de yer almak isteyen TAYSAD, bu ülke ile ilgili ilişkileri en üst seviyeye taşımak için çalışmalar yürütüyor.
Üyelerini Çin’deki gelişmelerle ilgili bilgilendirmek isteyen TAYSAD, gerçekleştirdiği çalıştayla Çin’li üreticilerle nasıl işbirliği yapılabileceğini masaya yatırdı.
Çinli müşteri olacaklarını açıkladı
Çalışay’a katılan Çin’in İstanbul Başkansolosluğu Ticaret Ateşesi Li Jiang, Türk otomotiv sektörünün kalitesini kanıtladığını, ülkesinin otomotiv endüstrisinin tedarik ihtiyacının Türkiye’den karşılamasını amaçladıklarını açıkladı.
Li Jiang, bu yıl iki ülke arasında 10 milyar 640 milyon dolarlık işbirliği anlaşması yapıldığını, bunun 4 milyar 320 milyon dolarlık bölümünün hayata geçtiğini aktararak ticaretin daha da gelişmesini istediklerini vurguladı. Çin’den Türkiye’ye 420 milyon dolarlık yatırım yapıldığını belirten Li Jiang, Türkiye’den Çin’e ise 130 milyon USD’lık direk yatırım yapıldığını ifade etti. 2020 yılında iki ülke arasındaki ticaret hacminin 100 milyar dolara çıkmasını öngördüklerini kaydeden Jiang, “Özellikle otomotiv endüstrisinde yan sanayi olarak ithalatımızı artırmak istiyoruz” diye konuştu.
Çin Hedef Pazar
Çin’de 2013’ün “Türk Kültür Yılı” olması nedeniyle iki ülke arasındaki ilişkilerin en üst düzeye çıkacağını öngören TAYSAD, gelecek yıl bu ülkeye ofis açmanın planlarını yapıyor.
Çalıştay’da konuşan TAYSAD Denetleme Kurulu Başkanı Süheyl Baybalı, “Bugün AB merkezli ihracatımızda tek pazara ihracat yapmanın sıkıntılarını yaşıyoruz. AB kaynaklı kriz nedeniyle ihracatımızda kısmen daralma var. Pazar çeşitlendirmesine giderek risklerimizi azaltabiliriz. Bu nedenle dünyanın en önemli pazarı haline gelen Çin’i hedef ülke seçtik” dedi.
Hedef pazar olarak seçilen Çin ile ilgili çalıştaya katılan TAYSAD üyeleri, Uzakdoğu ve ABD kapısını açabilmek için de Çin’de yer almak gerektiğini belirtiyorlar.
TAYSAD, Üyelerini ‘Kıyaslayarak’ Rekabet Gücünü Araştıracak
Otomotiv Sektörü 2013’e Rekabet Gücü Araştırması İle Giriyor
Otomotiv yan sanayiinin rekabet gücünü artırmayı hedefleyen Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD), tüm sektör temsilcilerinin katılacağı kıyaslama çalışmasını başlattı.
Rekabet araştırmasında firmaların enerji tüketiminin cirodaki payından Ar-Ge harcamalarına kadar ayrıntılı sorular yer alıyor.
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD), üyeleri ve sektör temsilcilerinin rekabet güçlerini yükseltmek, performanslarını ölçebilmek ve bu çerçevede 2013 hedeflerini ve vizyonlarını masaya yatırabilmek için kıyaslama çalışması başlattı.
Tüm üyelere gönderilen anket sorularının yanıtları 12 Şubat 2013’e kadar toplanarak, sonuçlar analiz edilecek.
Küresel anlamda kalitesini kanıtlayan, ürün tedarikinde rekiplerinden bir adım önde olan, dünya markaları tarafından tercih edilir hale gelen Türk otomotiv yan sanayisini, daha ileriye taşımak isteyen TAYSAD, 2013 yılında üyelerini küresel otomotiv endüstrisinin beklentilerini karşılayabilecek şekilde yönlendirmek istiyor.
TAYSAD’ın 2013 yılı için hazırlayacağı kıyaslama çalışmasında üye firmalar; tesislerin performans gösterilerine yönelik sorulara yanıt verecek.
Çalışmada verimlilik, stok devir oranı, tezgah etkinliği, sistem kalitesi, elektronik veri kullanımı, tedarik zinciri, kişi başı eğitim, cirodan Ar-Ge’ye ayrılan pay, yıl içinde başlayan yeni projelerin ciro içindeki payı, çevre koruma faaliyetlerinin cirodaki payı, toplam enerji tüketiminin cirodaki payı gibi ayrıntılar da ele alınacak.
09.02.2013