Continental AG’den Göz Hizası Göstergeleri Alanında Devrim
Continental AG, göz hizası gösterge (head-up display – HUD) sistemini zenginleştirilmiş gerçeklik (Augmented Reality – AR) ile güçlendirerek otomotiv sektörüne yeni bir soluk kazandırdı.
Continental’in zenginleştirilmiş gerçeklikli göz hizası göstergesinin (AR-HUD) 2017 yılında üretime geçirilmesi planlanıyor.Dünyanın en büyük uluslararası lastik ve orijinal ekipman tedarikçilerinden Continental AG, yeni geliştirdiği AR-HUD sistemi ile göz hizası göstergeler alanında devrim niteliğinde bir gelişmeye imza attı. Göz hizası göstergesi altyapısını zenginleştirilmiş gerçeklik ile güçlendiren sistem, sürücülerin ön camdan gözlerini ayırmadan sürüş esnasında gereken tüm önemli bilgi ve uyarıları renkli biçimde ve kolaylıkla görmelerini sağlayarak sürücü ve araç arasında gerçek bir iletişim ağı kuruyor.
AR-HUD sistemi, sürüş bilgilerinin sürücünün doğrudan kendi görüş alanından ve geniş açıyla görüntülenmesine imkan veriyor. Görüş alanına 130 cm genişliğinde ve 60 cm yüksekliğindeki renkli grafikler yansıtan uygulama, dijital sinema çalışmalarında da kullanılan dijital mikro-ayna cihazı ile gerçekleştiriliyor.
Araç kontrol dışı bir şekilde bulunduğu şeridin dışına çıktığında, ACC (Uyarlanabilir Seyir Kontrolü) kullanımını destekleyen AR-HUD sistemi sürücüye yardımcı oluyor. ACC devredeyken, AR-HUD sistemi tarafından hilal şeklindeki bir işaret yansıtılıyor ve bu işaret elektronik sistem tarafından algılanıyor. Sistem; araç sensörlerinden alınan radar verilerini, araç dinamiklerine ilişkin verileri, dijital harita verilerini ve GPS konumlandırma bilgilerini değerlendirerek, sürücünün görüş alanını hesaplıyor ve gerekli bilgilerin doğru noktalarda görüntülenmesini sağlıyor. Bilgiler, seyahat yönüne göre, sürücünün sezgisel olarak ilk baktığı noktada görüntüleniyor.
AR-HUD sistemi insan-makine ara yüzünün bir parçası olarak kazasız sürüş vizyonunun gerçekleştirilmesine katkıda bulunarak otomobillerde daha konforlu, daha ekonomik ve daha güvenli bir sürüş deneyimi yaşatabiliyor.
Zenginleştirilmiş gerçeklik teknolojisinin mevcut HUD sistemine entegre edilmesi ile Continental’in bu alanda lider rol üstleneceği öngörülüyor. AR-HUD sisteminin üretimine 2017 yılında başlanmasını planlanıyor.
Continental hakkında:
Continental, 2013 yılında 33.3 milyar Euro'luk bir ciro ile dünyanın önde gelen otomotiv tedarikçilerindendir. Fren sistemleri, motor ve şasi sistemleri ve elemanları, aletle donatım, infotainment (bilgilendirmeli eğlence) çözümleri, araç elektroniği, lastik ve teknik elastomer ürünleri sunucusu olarak Continental; daha fazla sürüş emniyeti sağlamaya ve küresel iklimi korumaya önemli katkılarda bulunmaktadır. Bunun ötesinde, Continental otomotiv iletişiminde yetkin bir iş ortağıdır. Continental 49 ülkede yaklaşık 186.000 çalışanıyla faaliyet göstermektedir.
42.000’den fazla çalışanıyla dünyanın önde gelen lastik üreticilerinden Continental’in lastik bölümünün satışları, 2013’te 9.583 milyar Euro‘ya ulaşmıştır. Dünya çapında 22 üretim ve ürün geliştirme noktasına sahip olan Continental Lastik Bölümü, geniş çaplı üretim ve Ar-Ge yatırımları ile uygun fiyatlı ve çevreye duyarlı ürünlerin oluşturulmasına büyük katkı sağlamaktadır. Continental Ticari Araç Lastiği bölümü dünya çapında en büyük kamyon, otobüs ve özel nitelikli ticari lastik üreticilerinden biridir.
Continental’in Lastik bölümü Almanya Kupası (German DFB Cup), 2014 FIFA Dünya Kupası ve Fransa’da düzenlenecek olan UEFA EURO 2016’nın resmi sponsorudur.
Haberin Kaynağı : Excel İletişim Danışmanlığı
02.09.2014