CPO Türkiye Satınalma ve Tedarik Yönetimi Zirvesi ve Sanal Fuarı Açıldı
CPO Türkiye Satınalma ve Tedarik Yönetimi Zirvesi, 17 Eylül’de İTO Merkez Binası ve Exponext Dijital Platform olmak üzere hibrit bir model ile açıldı.
CPO Türkiye Satınalma ve Tedarik Yönetimi Zirvesi ve Sanal Fuarı Açıldı
CPO Türkiye Satınalma ve Tedarik Yönetimi Zirvesi, 17 Eylül’de Ä°TO Merkez Binası ve Exponext Dijital Platform olmak üzere hibrit bir model ile açıldı. Pandemi sonrası yeni normalde “Sürdürülebilir Ekonomik GeliÅŸimde Yerli ve Milli Olmanın Önemi” temasıyla düzenlenen CPO Türkiye, 19 Eylül 2020 tarihine kadar devam edecek.
Türkiye’nin lokomotif firmalarının satınalma ve tedarik yöneticilerini bir araya getiren CPO Türkiye Satınalma ve Tedarik Yönetimi Zirvesi, 17 Eylül’de açıldı. Tedarikçi portföyünü geliÅŸtirerek daha rekabetçi bir Türkiye amacıyla sektörün öncü marka ve kuruluÅŸlarının satınalma ve tedarik yöneticilerini buluÅŸturan CPO Türkiye, “Sürdürülebilir Ekonomik GeliÅŸimde Yerli ve Milli Olmanın Önemi” temasıyla gerçekleÅŸiyor.
Ä°TO iÅŸbirliÄŸi ile TÜSMOD ve Ekspoturk tarafından düzenlenen CPO Türkiye’nin açılışında Ä°TO Yönetim Kurulu Sayman Üyesi Ahmet Özer, TÜSMOD Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Gürkan Hüryılmaz ve CPO Türkiye Etkinlik Direktörü ve Ekspoturk Genel Müdürü B. Kemal Åžahin birer konuÅŸma yaptı.
EtkinliÄŸin Keynote konuÅŸmacılarından Vakıf Katılım Genel Müdürü Ä°kram GöktaÅŸ “Tedarik Zinciri Yönetiminde Finansal Enstrümanlar” ve Ankaref CEO’su Erhan Binici “Dijital DönüÅŸümde Satınalma Modellerine Pandemi Etkisi” konulu sunumları ile açılışta yer aldı.
Ä°TO Yönetim Kurulu Sayman Üyesi Ahmet Özer: “Dijital dönüÅŸüme adapte olamayan ÅŸirketler ciddi risklerle karşı karşıya”
Satınalma ve tedariki doÄŸru ürünün doÄŸru zamanda, doÄŸru tedarikçiden, doÄŸru fiyatta yapılması olarak tanımlayan Ä°TO Yönetim Kurulu Sayman Üyesi Ahmet Özer, satınalma yönetiminin iÅŸletmelere önemli bir maliyet avantajı saÄŸladığını söyledi. Stratejik ve yalın bir satınalma sürecinin önemine dikkat çeken Özer, temin edilecek ürünün kalitesi, zamanında teslimi ve stok kontrolü gibi süreçlerin doÄŸru yapılmasının iÅŸletmeye katkı saÄŸladığını belirtti. PWC Türkiye Dijital Satınalma AraÅŸtırması 2019 anketinin sonuçlarına deÄŸinen Özer, “Ülkemizdeki KOBÄ°’ler dijital dönüÅŸüm sürecinde ilerleme kaydetmiÅŸ ancak büyük ÅŸirketlerin gerisinde kalmışlardır. Bu durum daha çok finansal yatırım ve kurum kültürüne baÄŸlı olarak açıklanabilir. DiÄŸer taraftan Türk ÅŸirketleri satınalmada dijital dönüÅŸüme devam edecekleri belirtilmektedir. Mevcut durumda Türkiye’deki satınalma süreçleri yüzde 36 oranında dijitalleÅŸmiÅŸtir. Bu oran Avrupa’da yüzde 37’dir. Yapılan araÅŸtırmalar dijital dönüÅŸüme adapte olamayan ÅŸirketlerin önümüzdeki beÅŸ yıl içinde ciddi risklerle karşı karşıya kalacağını öngörmektedir” diye konuÅŸtu.
CPO Türkiye Etkinlik Direktörü ve Ekspoturk Genel Müdürü B. Kemal Åžahin: “Türkiye’nin ilklerinden diyebileceÄŸimiz bir kongre ve fuar alanı ile dijital bir etkinlik merkezi oluÅŸturduk”
CPO Türkiye’nin Exponext Dijital Platform dijital altyapısı hakkında bilgi veren ve kullanıcılara saÄŸladığı kolaylıkları anlatan CPO Türkiye Etkinlik Direktörü ve Ekspoturk Genel Müdürü B. Kemal Åžahin, “Pandemi süreci her ne kadar bizleri zorlasa da teknolojiye hızlı bir ÅŸekilde adapte olmamıza da ciddi katkı saÄŸladı. CPO Türkiye’de Türkiye’nin ilklerinden diyebileceÄŸimiz bir kongre ve fuar alanı ile dijital bir etkinlik merkezi oluÅŸturduk. Bugün bu etkinliÄŸi Türkiye’nin farklı noktalarında 300’ün üzerinde satınalma ve tedarik yöneticisi dijital ortamda halihazırda izlemektedir. 8 ülke ve 32 ÅŸehirden katılım saÄŸlanmaktadır. Bu platform 3500 kiÅŸilik çok amaçlı bir salondan oluÅŸmaktadır. 250 kiÅŸilik birleÅŸtirilebilir 3 adet toplantı salonu, 300 kiÅŸilik lobi alanı her biri 800 kiÅŸilik ve toplamda 200 firmaya hizmet edebilecek fuar salonuna sahip bir dijital etkinlik merkezi kurguladık” dedi.
TÜSMOD Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Gürkan Hüryılmaz: “Ä°TO’nun yan sanayi borsasındaki üreticileri ‘Buy from Türkiye’ye destek vermeye davet ediyorum”
Satınalma tedarik yönetiminin dünyadaki gücünü uluslararası alanda Türkiye adına temsil etmenin sorumluluÄŸu ile çalışmalarını sürdürdüklerini ifade eden TÜSMOD Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Gürkan Hüryılmaz, TÜSMOD olarak üst meslek örgütü hedefi ile yola çıktıklarını ifade etti. Sürdürülebilir kalkınma için BirleÅŸmiÅŸ Milletler tarafından belirlenen 17 küresel hedefi satınalma ve tedarik özelinde uyarlayarak tedarik çeÅŸitliliÄŸi ve kapsayıcılığı konularında geliÅŸmeler saÄŸladıklarını söyleyen Hüryılmaz, “Uluslararası alanda bir yandan Uluslararası Satınalma ve Tedarik Federasyonu’nun kriterlerini yerine getirerek bu alanda ülkemizi temsil etmenin gururunu yaÅŸarken bir yandan da Avrupa Satınalma Enstitüsü ile yaptığımız iÅŸbirliÄŸi ile Satınalma Mükemmellik Modelini ülkemize kazandırmanın mutluluÄŸunu yaşıyoruz” dedi.
Türkiye’de katma deÄŸeri yüksek yerli ürün üreten firmaların yurtdışında duyurulması ile ilgili olarak “Buy from Türkiye” çalışmalarını anlatan Hüryılmaz, Ä°TO’nun yan sanayi borsasından bahsederek güç birliÄŸi ile buradaki üreticileri “Buy from Türkiye”ye destek vermeye davet etti.
Vakıf Katılım Genel Müdürü Ä°kram GöktaÅŸ: “Krizler aynı zamanda fırsat barındırır”
KonuÅŸmasında krizlerde tedarik zincirinin öneminin pandemi sürecinde daha iyi anlaşıldığını ifade eden Vakıf Katılım Genel Müdürü Ä°kram GöktaÅŸ, her krizin içinde aynı zamanda fırsat da barındırdığını söyledi. Krizlerin anahtarının herhangi bir tedarik zincirindeki taraflarının tek bir ÅŸirketmiÅŸ gibi çalışabilmesi olduÄŸunu belirten GöktaÅŸ, “Tedarik zincirini talep ve sipariÅŸ yönetimi, satınalma, planlama, üretim, stok ve depo yönetimi ve sevkiyat süreçleri oluÅŸturmaktadır. Bu zincir ise en zayıf halkası kadar güçlüdür. Bu mekanizmaların hepsi aynı sıhhatle çalıştığı noktada baÅŸarılı olunacağı aÅŸikardır” dedi.
Ankaref CEO’su Erhan Binici: “Ä°ÅŸletme ihtiyacı olduÄŸu kadar bir teknolojiyi hizmet ÅŸeklinde alırsa süreçler daha rahat yönetilebilir”
Teknolojinin her alana dokunduÄŸunu ve tüm sektörlerin üretim ve tedarik zinciri alanlarında yeni teknolojiler geliÅŸtiÄŸini söyleyen Ankaref CEO’su Erhan Binici konuÅŸmasında dijital dönüÅŸümde satınalma modellerine pandemi etkisi konusuna deÄŸindi. Son dönemde kaliteyi artırmaya yönelik çalışmalar yapıldığını söyleyen Binici, örnek olarak IoT teknolojileri kullanılarak Türkiye’de çiplerle beton kalitesinin takibi yada ineklerin kızgınlık takibi gibi çalışmalardan bahsetti. Pandemi döneminde bazı iÅŸletmelerin iÅŸlerinin büyüdüÄŸünü bazılarının ise daraldığını söyleyen Binici, “Ä°ÅŸleri büyüyen iÅŸletmeler yaptıkları teknolojik yatırımların yetmediÄŸini, iÅŸleri daralanlar ise bu yatırımların fazla olduÄŸunu gördü. Ä°ÅŸletme ihtiyacı olduÄŸu kadar bir teknolojiyi hizmet ÅŸeklinde alırsa bu süreçler çok daha rahat yönetilebilir” diye konuÅŸtu.
Dyson Türkiye Kurumsal Satış Müdürü Ahmet Adıgüzel: “Bir ÅŸeyleri geliÅŸtirme, daha verimli hale getirme ve bu süreçte daha az kaynak kullanma isteÄŸi mühendislerin içgüdüsüdür”
Kurumlara yönelik sürdürülebilir çözümlerden bahseden Dyson Türkiye Kurumsal Satış Müdürü Ahmet Adıgüzel, “Yeni teknolojiler ile artık iÅŸletmelerin çalışma ortamlarını iyileÅŸtirmeleri, yoÄŸun kullanıma sahip alanlarda daha hızlı ve hijyenik çözümler kullanmaları mümkün. Üstelik daha az iÅŸletme maliyeti, daha az karbon salınımı ve daha çevresel çözümler ile bu tasarruflar hayata geçirilebiliyor” dedi.
CPO Türkiye Cumartesi’ye kadar devam edecek
Dijital Satınalma Yönetimi, Sürdürülebilir Risk Yönetimi, Ä°novatif Tedarikçi Ä°liÅŸkileri Yönetimi ve Global Yetenek Yönetimi olmak üzere dört tema ekseninde hazırlanan ve Ekspoturk’un organizasyonu ile gerçekleÅŸen CPO Türkiye’ye Vakıf Katılım Altın sponsor, Ankaref GümüÅŸ sponsor ve Dyson Bronz sponsor olarak katkı sundu. Üç gün sürecek etkinlikte SabancıDx – Pratis, Nurel Medikal, C2FO, Taahhut.com, Worldchem, Avrupa Çanta, Marsh Sigorta, Sistematik OTVT, Cesan Vinç, GNR Dış Ticaret, Magma Solutions, Subaşı Gümrük, Novoma, Enformak, Teksstill Tekstil firmaları da destek saÄŸladı ve djiital standları ile https://digicon.cpoturkiye.org/index.php/fuar-alani/ alanında yer aldı.
19 Eylül, Cumartesi gününe kadar sürecek olan CPO Türkiye, dijital fuarın yanı sıra paneller ve B2B görüÅŸmelerle satınalma ve tedarik yöneticilerini buluÅŸturmaya devam edecek.