CPV Industrial Solutions: Otomotiv Sektörünün Kullandığı Tolerans Analiz Yazılımı
Dünyada Otomotiv Sektörünün sıfır hata ve minimum üretim maliyeti için en çok kullandıkları Tolerans Analiz yazılımı: 3DCS Variation Analyst
Dünyada Otomotiv Sektörünün sıfır hata ve minimum üretim maliyeti için en çok kullandıkları Tolerans Analiz yazılımı:
Otomotiv şirketleri kalite maliyetlerini (hurda, yeniden işleme, arıza süreleri ve garanti talepleri) azaltmak için 3DCS Variation Analyst Çözümünden nasıl yararlanıyor?
Gelin bu sorunun cevabına Mclaren ve Valeo örnekleriyle bakalım.
McLaren şirket olarak 3DCS Variation Analyst’i 7 yıldır kullanıyor. Sonuçlar ve analiz açısından çok basit olan temel bir modelle yola çıktılar, ancak şimdi tasarım sürecinin çeşitli aşamalarında karmaşık modelleri kullanıyorlar.
McLaren, otomobilin sadece bir stil teması olduğu projenin en başında başlıyor. Panellerin nasıl parçalanacağı ve bu parçaların birbirine ve otomobilin yapısal elemanlarına nasıl hizalanacağı konusunda konsept mühendisleriyle birlikte çalışıyorlar. Ekip daha sonra boşluk ve yıkama koşullarını analiz eden tasarım ve geliştirme aşamalarına geçiyor. Boyutsal mühendislik ekibinin yaptığı işin temel kısmı budur. Tüm parçalar için tüm mühendislik sürümlerini onaylıyorlar. Bunu yaparken, tüm geometrinin, tüm GD&T'nin 3DCS Variation Analyst modelindekiyle eşleştiğini doğruluyorlar. Ekip daha sonra üretim öncesi aşamalara geçiyor, gerçekte inşa edilmekte olan şeyin, yapmayı amaçladıkları şey olduğunu doğruluyor ve arabayı seri üretim ekibine teslim etmeden önce bu noktada tüm tasarım mühendisliğini düzeltiyorlar.
3DCS Variation Analyst ile Otomotiv İç Mekanının ve Sezgisel Kontrollerin Uyumluluğunun Sağlanması;
Merkezi Paris, Fransa'da bulunan çok uluslu otomotiv tedarikçisi Valeo'nun Ar-Ge merkezi olan Valeo India Private Limited'de Konfor ve Sürüş Desteği sistemlerinden sorumlu ekip , montaj varyasyonlarını tahmin etmek ve yapı sorunlarını ortadan kaldırmak amacıyla ön montaj yapı analizlerini gerçekleştirmek için 3DCS Variation Analyst yazılımını kapsamlı bir şekilde kullandı.
Bu nedenle, normalde varyasyondan etkilenmediği düşünülen veya birçok küçük bileşen içeren sistemlerin performansını kontrol etmek için tolerans analizi ile gelişmiş teknikler kullanır. Bu durumda direksiyon kolonu sistemlerine ek olarak bir otomobilin ön camında bulunan baş üstü ekranı da bulunur.
Üst Kolon Modülü (TCM), direksiyon kolonunun, direksiyon simidinin hemen arkasında kontrol kollarını ve mekanizmalarını içeren bölümüdür. Bu cihazda yoğunlaşan kontrollerin miktarı nedeniyle, düzgün çalışması gereken silecekleri, ışıkları, hız sabitleyiciyi ve dönüş sinyallerini kontrol etmek için çok sayıda yön anahtarı, kol, halka döndürücü, basmalı anahtar ve diğer arayüzler bulunur.
Tüm bu cihazların yerleştirileceği alan miktarı, karmaşıklıkla birlikte, çeşitliliği son yapılarda önemli bir etken haline getiriyor. Ekip, Valeo'nun yerleşik prosesinin, güvenlik standartlarını karşılamayan konfigürasyonları belirlemek ve temas yüzeylerini kalite spesifikasyonlarını karşılayacak şekilde optimize etmek için çeşitli konfigürasyonları nasıl simüle ettiğini gösterdi. Bunu yaparken,
"TCM'lerin temas güvenliğine yönelik mevcut tüm gereksinimler 3DCS Variation Analyst’ de simüle edilmiştir."
Otomotiv Sektörüne yön veren lider markalar 3DCS Variation Analyst’i kullanıyor.
Dilara Kılıçkıran
3DCS Variation Analyst Business Unit