Dacia Duster Saffet Üçüncü ile Zorlu Transanatolia Parkurunda
Dacia, Türkiye’nin Dakar Rallisi Transanatolia Rally Raid’de markanın en önemli modellerinden Duster ile Saffet Üçüncü pilotluğunda yer alıyor.
Motorsporlarının en önemli isimlerinden Saffet Üçüncü herhangi bir özel işlemden geçmemiş, standart bir Dacia Duster ile bu zorlu parkuru geçiyor. Bu sayede Duster, şehir içi konfor ve erişilebilirliğinin yanı sıra zor arazi şartlarında da dayanıklılığı ve performansıyla gücünü bir kez daha kanıtlıyor. Transanatolia’da Saffet Üçüncü’ye Renault Mais İletişim Direktörü Umut Canpolat co-pilot olarak eşlik edecek.
Son beş yıldır Anadolu’nun güzellikleri arasında devam eden Transanatolia Rally Raid macerası, altıncı yılında, parkurun değişmesi, teknik, güvenlik donanımın artması, uluslararası yayın kuruluşlarının dahil olması, dünyanın en zorlu rallisi Dakar katılımcılarının artması ile heyecanı başka bir boyuta taşımaya hazırlanıyor.
Ankara’dan start alıp Tuz Gölü, Kapadokya, Sivas, Erzincan, Erzurum, Kars, Giresun, Tokat ve Yozgat’tan geçerek, yine Ankara’da sona erecek olan 6. Transanatolia Rally Raid, toplam 3 bin 170 km’lik parkuruyla dünyanın en uzun ve zor ralli raid’lerinden biri oluyor.
Dacia markası Türkiye’de yükseliş trendini sürdürüyor. Dacia, 2014 yılında toplam pazarda marka sıralamasında 8. sırada yer aldı. Dacia Türkiye, 2014 yılında binek + hafif ticari araç pazarından aldığı %4,5 pay ile rekor pazar payını gerçekleştirerek, uluslararası platformda Dacia satışlarında en başarılı ülkeler arasında yer alıyor. Türkiye Dacia ile bugün, dünya sıralamasında 5. sırada yer alıyor.
2010 yılında lansmanı gerçekleştirilen Dacia Duster günümüze kadar 750 binden fazla (Renault Duster ile birlikte 1,5 milyondan fazla) müşterinin gönlünü fethetti. Türkiye’de ise Duster, müşterilerin en çok tercih ettiği dizel SUV modeli. Aynı zamanda Duster, Türkiye’nin en çok satılan 4x4 modeli oldu.
DACIA DUSTER: HER ZAMANKİNDEN DAHA ÇEKİCİ
Dacia Duster
Dacia, Sandero ve Sandero Stepway’i yenileyip Lodgy ve Dokker modellerini pazara sunduktan sonra ürün gamını eksiksiz hale getirirken, Dacia Duster ile birlikte ürün gamı tamamen yeniledi.
Dış tasarımında değişiklik, iç mekanında devrim
Dacia Duster’ın ön yüzü, her yol koşuluna uygun bir otomobil olduğunu vurgulayacak biçimde iyileştirildi. Geçtiğimiz yıllarda yeniden tasarlanan ızgaranın artık yeni bir hava giriş kanalı ve gündüz farlarına sahip çift optikli farları var. Aracın iç mekânı da yeni ön panel ile birlikte yeniden tasarlandı.
Daha fazla ekipman ve iyileştirilmiş özellikler; üstelik hepsi Dacia fiyatlarıyla
Dacia Duster’da bir önceki versiyona göre daha fazla özellik bulunuyor: elektronik denge programı (ESP) ve dört hava yastığı, Eco mode, gündüz farları, vites değiştirme göstergesi standart olarak sunuluyor. Buna ek olarak Dacia MEDIA NAV, hız ayar ve sınırlayıcı ve arka park sensörleri de opsiyon olarak müşterinin beğenisine sunuluyor.
Ekstra çok yönlülük ve performans için genişletilmiş motor yelpazesi
Dacia Duster, 1.5 dCi motorun iki versiyonu ile sunuluyor: 90 bg ve 110 bg. Bunların her ikisi de daha düşük yakıt tüketimleri ile birlikte üstün sürüş özellikleri sağlıyor. Ayrıca, 1.6 16V 105 bg motorun benzinli versiyonu da Türkiye pazarında satışa sunuluyor. Duster’da sunulan Eco mode sayesinde sürücülere yakıt tüketimlerini azaltmada yardımcı oluyor ve sürüş tarzına ve yol koşullarına bağlı olarak CO2 emisyonları %10’a kadar azaltılabiliyor. Dacia Duster akustik performans konusunda da iyileştirildi: araç içerisindeki gürültü seviyesi yarı yarıya azaltıldı.
Gerçek bir kompakt SUV
Dacia Duster, Duster’ı tam bir başarı hikâyesine dönüştüren bütün iyi nitelikleri barındırmaya devam ediyor. Buna, kullanımındaki çok yönlülük, 4x2 versiyonunun her yol koşulundaki becerileri ve 4x4 versiyonunun off-road kabiliyetleri de dahil.
Haberin Kaynağı : Dacia Kurumsal İletişim
24.08.2015