DACIA EASY-R YARI OTOMATIK VİTES KUTUSU VE DUSTER EDITION 2016 FRANKFURT OTOMOBİL FUARI’NDA GÜN YÜZÜNE ÇIKIYOR
Dacia’nın Temel Ürün Gamına İlk Kez Olarak Easy-R Yarı Otomatik Şanzıman da Katılıyor
• Dacia’nın temel ürün gamına ilk kez Easy-R yarı otomatik vites kutusu da katılıyor.
• Dacia Duster Edition 2016 versiyonu yepyeni Altay Yeşili gövde rengini ve yeni döşemeler içeriyor. Bu yeni versiyonda iki yeni döşeme, elmas görünümlü siyah jantlar, MEDIA-NAV Evolution navigasyon ve multimedya sistemi ve ilk kez olarak geri görüş kamerası yer alıyor.
• Dacia Duster Edition 2016 ile birlikte yeni bir limited-edition olan “Urban Explorer” da sunulacak (pazara bağlı olarak).
• Dacia, yenilenmesinin üzerinden geçen 10 yıllık sürede 3,5 milyondan fazla araç satarak otomobil dünyasında kilit oyuncu konumuna geldi. 2015 yılının ilk yarısında markanın satışları yüzde 10.1 arttı.
Dacia, vites kutusu seçeneklerini çeşitlendiriyor
Bu sene sona ermeden önce Logan, Logan MCV, Sandero ve Sandero Stepway modelleri yeni Easy-R yarı otomatik şanzıman ile birlikte sunulacak (belirli pazarlarda, spesifik versiyonlarla). Dacia geleneğine uygun biçimde söz konusu yeni özellik uygun bir fiyatla sunulacak.Benzinli TCe 90 motorla birlikte gelen Easy-R şanzıman pratiklik ile konforu başarıyla bir araya getiriyor. 90bg güce ve 140Nm torka sahip TCe 90 motor çok düşük devirlerde bile oldukça iyi tepki veriyor. Üstelik şehir dışındaki performansını şehir içinde de başarıyla sergiliyor. Stop & Start sistemi ile birlikte karma parkurdaki yakıt tüketimi 4.9 litre /100km [1] düzeyinde bulunuyor. Bu da CO2 emisyonu olarak 109g/km [2] seviyesinde bir değer ortaya çıkarıyor. Bu rakamlar düz şanzıman ile aynı.
Easy-R: uygun fiyatlı çift pedallı şanzıman
Easy-R, Dacia’nın vites kutusu gamının en son üyesi. Bu şanzıman sayesinde şehir içi kullanımda büyük rahatlık sağlayan esnek sürüş tarzı elde edilebiliyor. Easy-R’nin kullanımı çok basit ve debriyaj pedalı olmayan bir şanzıman rahatlığını sürücülere sunuyor. Şanzımanda bilgisayar kontrollü bir elektromekanik aktüatör yer alıyor. Söz konusu aktüatör debriyaj bırakma, vites değiştirme ve tekrar debriyaja basma gibi hareketleri sürücünün yerine gerçekleştiriyor. Easy-R yarı otomatik şanzıman her türlü durumla baş edebilecek iki adet operasyonel mod ile donatıldı: ‘Drive’ (Sürüş) ve ‘Manual’ (Düz) ( vites değiştirme).
‘Drive’ modunda bilgisayar mevcut sürüş koşulları ışığında vites değişimini kontrol ediyor. Vites değişiklikleri motor devri, araç hızı, sürüş stili vb. verilere göre ayarlanıyor.
‘Manual’ (vites değiştirme) modda ise sürücü vites değişikliklerini tamamen kendisi kontrol altında tutuyor.
Geleneksel düz şanzımanla kıyaslandığında Easy-R yarı otomatik şanzıman şu avantajları sunuyor:
- Kullanım kolaylığı ve daha fazla konfor:
o ‘Drive’ modu sürücüyü belirli hareketleri (debriyaja basma, vites değiştirme gibi) yerine getirme zorunluluğundan kurtarıyor. Şanzıman, yakıt tasarrufu ve hızlanma gibi faktörleri göz önünde bulundurarak seçimi kendisi yapıyor.
o ‘Manual’ modda (vites değiştirme) ise performans daha da dinamik hale geliyor,çünkü vites tercihini ve değişikliklerini sürücü kendisi yapıyor. Ani, beklenmedik bir araç sollama manevrası veya kar gibi düşük yol tutuşunun olduğu şartlarda en uygun vitesi sürücünün seçmesi mümkün oluyor. Yapılması gereken tek şey vites kolunu ‘M’ pozisyonuna getirmek ve vites yükseltip küçültmek için ‘+’ veya ‘–‘ yönünde itmektir.
o Şanzıman, ‘Drive’ modunda ani hızlanma (kick down) gerektiğinde maksimum performans elde edilebilmesi amacıyla otomatik biçimde vitesi değiştiriyor. Motorun tüm gücünü serbest bırakması için bir veya iki oran nispetinde vites küçültebiliyor.
- Yüksek manevra kabiliyeti: ‘Drive’ modunda yavaş ilerleme fonksiyonu optimize ediliyor. Ayağınızı fren pedalından kaldırır kaldırmaz gaza basmasanız bile araç otomatik olarak yavaşça ileri veya geri hareket ediyor. Bu sayede (paralel park gibi) düşük hızda yapılması gereken manevralarda Yokuş Kalkış Desteği ile birlikte kolaylık sağlanıyor. Ayrıca trafiğin sıkışık olduğu durumlarda ağır ağır hareket edilirken de kolaylık sağlıyor.
- Optimize edilmiş yakıt ekonomisi: Yarı otomatik şanzımanın yakıt ekonomisi ve CO2 emisyon değerleri normal düz şanzımanla aynı. Aktüatörlere sadece vites değiştirme esnasında ihtiyaç duyulduğundan, Easy-R geleneksel otomatik şanzımana oranla daha az enerji kaybına uğruyor.
- Kalite & dayanıklılık: Hidrolik teknolojiden elektromekanik teknolojiye geçiş sürüş konforunu artırdığı gibi dayanıklılığı ve güvenilirliği de daha üst düzeye taşıyor. Geliştirilme aşaması sırasında Easy-R şanzıman dinamometre ile 130,000 saatten fazla değerlendirmeye tabi tutuldu. Dahası, her bir Easy-R şanzıman üretim hattından çıkana kadar eksiksiz kalite kontrol işleminden geçiriliyor.
Dacia’nın motor gamı gelişiyor
Euro 6 emisyon standartlarına geçiş sayesinde Dacia motor gamında da değişiklikler meydana geldi:
- Bütün Dacia motorları Stop & Start [3] özelliği ve frenleme enerjisi depolama sistemi (Akıllı Enerji Yönetimi) ile donatıldı.
- Dacia gamındaki tüm dizel motorlar müşteriler için pratik ve avantajlı olduğu ve bakım gerektirmediği için, Lean Nox Trap ile donatıldı.
Bu değişiklikler sayesinde belirli bir düzeyde yakıt tasarrufu elde edildi [4].
Sandero, Logan ve Logan MCV:
- TCe 90 benzinli motor: tasarruf düzeyi 0.1 litre/100km, 7g CO2/km tasarrufa eşdeğer (yani 109g CO2/km),
- Yeni dCi 90 dizel motor: tasarruf düzeyi 0.3 litre/100km, 9g CO2/km tasarrufa eşdeğer (yani 90g CO2/km),
Sandero Stepway:
- TCe 90 benzinli motor: tasarruf düzeyi 0.3 litre/100km, 9g CO2/km tasarrufa eşdeğer (yani 115g CO2/km),
- Yeni dCi 90 dizel motor: tasarruf düzeyi 0.2 litre/100km, 7g CO2/km tasarrufa eşdeğer (yani 98g CO2/km),
Duster:
- Yeni Sce 115 benzinli motor: 6.4 litre/100km, 145g CO2/km,
- TCe 125 benzinli motor: tasarruf düzeyi 0.2 litre/100km, 7g CO2/km tasarrufa eşdeğer (yani 138g CO2/km),
- Yeni dCi 90 dizel motor: tasarruf düzeyi 0.3 litre/100km, 8g CO2/km tasarrufa eşdeğer (yani 115g CO2/km),
- Yeni dCi 110 dizel motor: tasarruf düzeyi 0.5 litre/100km, 12g CO2/km tasarrufa eşdeğer (yani Duster 4x2 için 115g CO2/km ve Duster 4x4 için 123g of CO2/km).
Duster Édition 2016: yepyeni bir stil ve ekipmanlar
Dacia Duster serisi Édition 2016 versiyonu ile büyük bir değişiklik geçiriyor. Duster’ın başarısına katkı sağlayan bütün tasarım özellikleri muhafaza edilirken yepyeni bir stil ve ekipmanlar yardımıyla aracın çekiciliği bir üst düzeye taşınıyor.
Daha da çekici bir görünüm için modifiye edilen stil
Duster üzerindeki en son değişikliklerin üzerinden sadece iki yıl geçmesine rağmen şimdi de Duster Édition 2016 gözler önüne seriliyor. Söz konusu araç onun sağlam duruşunu vurgulayan elmas görünümlü 16 inçlik siyah jantlarla sunuluyor. Modelin maceracı tarafını ön plana çıkarmak içinse mevcut Zeytin Yeşili gövde renginin yerini Altay Yeşili alıyor.
Aracın iç mekanında ise gri üst dikişli iki yeni döşeme tipi (Silikon siyahı ve siyah üzeri Féderer grisi) Duster Édition 2016’nın kabinine daha fazla karakter katıyor. Giriş seviyesi modelleri Silikon siyah döşeme ile sunulurken, daha yüksek spesifikasyonlu modeller siyah üzerine Féderer grisi ile müşterilere sunulacak. Dahası, önceki kozmos grisi döşemenin yerini özellikle de kapı içi panelleri, kapı kolları ve orta konsol döşemesi açısından platin grisi aldı (pazara ve versiyona bağlı olarak).
Yepyeni bir ekipman paketi
Daha önce limited-edition Anniversary versiyonlarında sunulan MEDIA-NAV Evolution navigasyon ve multimedya sistemi artık Duster Édition 2016’nın belirli versiyonlarında da yer alıyor. Son derece kapsamlı bu kolay kullanımlı sistem araç içindeki yolcuların internete bağlı kalmasını mümkün kılıyor.
Daha faza güvenlik için bir geri görüş kamerası da Duster Édition 2016’da opsiyonel olarak sunulacak.
MEDIA-NAV Evolution navigasyon ve multimedya sistemi
• Uydu navigasyonu tamamlayıcı TMC trafik bilgilerini alternatif rota kılavuzu ile birlikte içeriyor (pazara bağlı olarak)
• Güvenlik uyarıları (kazaya neden olan kara noktalar)
• Özel uygulama ile akıllı telefon bağlantısı: Kullanıcılar AHA uygulaması sayesinde önceden seçtikleri multimedya içeriğine erişim sağlayabiliyor. Bu uygulama ücretsiz olarak Android veya iOS akıllı telefonları ile indirilebiliyor. Söz konusu uygulama sayesinde araç içerisinden multimedya kitaplığına (internet radyosu istasyonları, podcast’lara, müziğe, sesli kitaplara) erişim mümkün oluyor. Hatta Facebook® ve Twitter® gibi sosyal medya sitelerine de girilebiliyor. Uygulama yardımıyla otel ve restoran gibi yakın yerlerde yer alan noktalar hakkında gerçek zamanlı veriler de alınabiliyor. Dahası, araç içindekiler telefonla bu gibi yerler ile iletişime geçebiliyor ve navigasyon sisteminin varış noktasını buna göre otomatik biçimde ayarlayabiliyor.
• Araç aynı zamanda direksiyon simidi üzerinde kontrollerle de donatıldı. Bu sayede Apple’ın SIRI ses tanıma sistemine (iPhone® 4S ve üzeri modellerde mevcut) erişim sağlanıyor.
• Sistem yeni ikonlara sahip son derece modern renkli ara yüzle donatıldı. Dacia MEDIA NAV Evolution sistemi MEDIA NAV’ı bu denli başarılı kılan özellikleri muhafaza etti: 18cm’lik (7-inç) büyük dokunmatik ekran altı temel fonksiyonun kullanımını kolaylaştıran ana sayfaya sahip: radyo, multimedya, telefon, haritalar, navigasyon (2D ve Kuş Bakışı görünümlü) ve ayarlar. Akıllı telefon veya MP3 çalar gibi mobil cihazlar USB portuna ya da jak soketine takılabiliyor. Üstün ergonomik özellikleri sayesinde tüm bunlara ön panel üzerinden erişilebiliyor. Bluetooth® fonksiyonu sayesinde Dacia MEDIA NAV Evolution kullanıcıları audio-akış özelliğinden de faydalanabiliyor. Bu sayede akıllı telefonlarında depoladıkları şarkıları ya da şarkı listelerini kablosuz olarak dinleyebiliyorlar.
2016 Duster serisi daha da cesur bir duruşa sahip yeni limited-edition versiyonu ile de sunulacak
Yepyeni limited-edition Duster Urban Explorer belirli Avrupa pazarlarında [5], Macera ve Look Paketleri ile birlikte sunulacak.
Macera Paketinde gövdenin alt kısımları ve tekerlek yuvaları için koruyucu yan çıtalar sunulacak; böylece Duster’ın sağlam karakteri vurgulanacak. Elmas görünümlü yeni siyah jantlar ise bu yeni limited-edition versiyonun zarafetini bir üst düzeye taşıyacak.
Look Paketinde ise Koyu Metal dikiz aynası kapakları, ön ve arka koruma plakaları, kapı eşikleri ve tavan barları ile birlikte bu sofistike aracın şehir içi şıklığını ön plana çıkaran ekstra renklendirilmiş arka camlar bulunuyor.Deri kaplı direksiyon simidi aracın çekici kabinini tamamlıyor.Son olarak, sürücünün şehir içinde rahatını daha da artırmak amacıyla limited-edition Urban Explorer’da MEDIA-NAV Evolution navigasyon sistemi yer alıyor.
2. DACIA: BAŞARILI BÜYÜME GRAFİĞİ
Dacia markası 2004 senesinde yeniden canlandırıldığından beri Avrupa’da ve Akdeniz’de yaklaşık 3,5 milyonluk satış adedine ulaştı.
Dacia halihazırda Avrupa’nın en genç model gamını sunuyor. Markanın ürün gamı iki yıllık süreçte baştan sona yenilendi ve bu sayede müşterilerin de markaya bağlılığı arttı. Dacia’nın 10’uncu yılı kutlamaları çerçevesinde hem Avrupa’da hem de Fas’ta bir binlerce kişiyi bir araya getiren bir dizi etkinlikler düzenlendi. Bu kutlamalar markanın kişiliğini ve karakterini çok açık bir şekilde yansıttı: özgürlük ruhu ile vurgulanan yalınlık ve cömertlik. Sosyal ağlarda da Dacia büyümeye devam ediyor. Örneğin son 12 ayda bir milyondan fazla artışla markanın Facebook’ta yaklaşık 2,5 milyon fanı var.
2.1 2015’in ilk yarısında artan satışlar
Dacia markası 2004 senesinde yeniden canlandırıldığından beri Avrupa’da ve Akdeniz’de yaklaşık 3,5 milyonluk satış adedine ulaştı. 2015’in ilk yarısında Dacia satışları büyümeye devam etti ve yüzde 3,14’lük pazar payı elde edecek şekilde 290 bin 024 adede ulaştı (2014’ün aynı dönemine göre %10.1’ilk artış). Dahası, marka Romanya (%35.4 pazar payı), Bulgaristan (%12.4 pazar payı) ve Fas’ta (%28.4 pazar payı) pazar lideri oldu (binek+hafif ticari araç). Dacia modellerinin satıldığı 44 ülkeden 19’unda bu yılın ilk altı ayında rekor düzeyde rakamlar elde edildi.
2015’in ilk yarısı sonunda:
Avrupa’da: Dacia 205 bin 436 araç satışı gerçekleştirdi; bu, 2014’ün aynı dönemine göre yüzde 5,5’lik artış anlamına geliyor.
Fransa’da: Marka, yüzde 5,3’lük pay ve perakende müşterilere satışlarda elde ettiği dördüncülükle binek otomobil pazarında beşinci oldu.
İspanya’da: Dacia 28 bin 683 adetlik satışla büyümesini devam ettirdi ve yüzde 4.5’lik pazar payı elde etti.
İtalya’da: Marka 26 bin 613 araç sattı ve yüze 0.4 puanlık pazar payı elde etti.
Sadece iki yılda yukarı taşınan bilinirlik
Dacia, Danimarka’da lanse edildikten sadece iki yıl sonra ülkedeki tüm yetkili satıcıları temsil eden Automotive Denmark tarafından ‘En İyi Danimarkalı Otomobil İthalatçısı’ seçildi. Marka, 2015 Ocak ila Haziran ayları arasında yüzde 1,7’lük pazar payı elde edecek şekilde 2 bin’den fazla araç sattı (2014’ün aynı dönemine göre 0.4 puan artış).
İngiltere’de: Dacia, Auto Express dergisinin 2015 ‘Driver Power’ müşteri memnuniyeti anketinde beşinci sıraya yükseldi. Aralarında çeşitli premium markaların da yer aldığı 31 rakibe karşı Dacia memnuniyet oranı %88.8 oldu. Bunun en büyük nedeni de markanın sunduğu ekipman düzeyi, rekabetçi satış ve bakım masrafları. Dahası, güvenilirlik açısından Dacia ikinciliği elde etti.
İngiltere’de satışa sunulmasından sadece iki yıl sonra Dacia satışları 2015’in ilk yarısında 14 bin 400 adedi aştı.
Cezayir’de: Dacia’nın pazar payı 4,2 puan arttı (%14,1); bu da son 6 ayda 21 bin 265 adetlik satışa denk geliyor. Marka, %15.8 pazar payı ile binek pazarında lider oldu.Türkiye’de: Marka 19 bin 561 araç sattı ve %4.5 pazar payı elde etti. Dacia satışları %57.9 arttı.
Romanya’da: 18 bin 369 satış adedi ile pazar payı 3 puan arttı (%35.4).
İsrail’de: Bin’inci Dacia – bir Sandero Stepway – marka lansmanından sadece altı ay sonra satıldı.
2.2 Markanın kilit değerlerini takdir eden müşteriler
Pek çok Dacia müşterisi benzer biçimde markaya olan desteklerini 26 ülke sayfası bulunan Facebook’ta dile getiriyor. Dacia’nın bu sosyal ağdaki fan topluluğu hızla büyüyor ve bu rakam Haziran 2015 itibarıyla neredeyse 2.5 milyona erişti. Markanın sosyal medyadaki dinamizminin bir kanıtı da son senede fan sayısının bir milyondan fazla artmasıdır.
Haberin Kaynağı : Dacia Kurumsal İletişim
16.09.2015